betaling greenwoodtravel

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: betaling greenwoodtravel

#16 Bericht door Ben » dinsdag 25 maart 2008, 15:26

Zo hanteerd GWT voor het huren van een busje 2000 Bath ongelimiteerde km ex chauffeur ex brandstof , en voor de brandstof vraagt men maar liefts 60 bath per liter

dat is bijna het drievoudige van de prijs .

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: betaling greenwoodtravel

#17 Bericht door Mart » dinsdag 25 maart 2008, 16:36

Ben schreef:Zo hanteerd GWT voor het huren van een busje 2000 Bath ongelimiteerde km ex chauffeur ex brandstof , en voor de brandstof vraagt men maar liefts 60 bath per liter

dat is bijna het drievoudige van de prijs .
En de busjes rijden op gas :mrgreen: nog veel voodeliger.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: betaling greenwoodtravel

#18 Bericht door Wouter_Udon » dinsdag 25 maart 2008, 17:47

Ben schreef:Zo hanteerd GWT voor het huren van een busje 2000 Bath ongelimiteerde km ex chauffeur ex brandstof , en voor de brandstof vraagt men maar liefts 60 bath per liter

dat is bijna het drievoudige van de prijs .
Dan ben je wel heel duur uit, volgens mij kost een litertje om en nabij 30 baht aan de pomp.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

Re: betaling greenwoodtravel

#19 Bericht door Ben » dinsdag 25 maart 2008, 18:53

Wouter_Udon schreef:
Ben schreef:Zo hanteerd GWT voor het huren van een busje 2000 Bath ongelimiteerde km ex chauffeur ex brandstof , en voor de brandstof vraagt men maar liefts 60 bath per liter

dat is bijna het drievoudige van de prijs .
Dan ben je wel heel duur uit, volgens mij kost een litertje om en nabij 30 baht aan de pomp.
Je hebt gelijk Wouter het dubbele en dan nog en idd er zijn erbij die op gas lopen
een litertje is -
+/- 30 bath

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: betaling greenwoodtravel

#20 Bericht door MariekeG » maandag 31 maart 2014, 12:32

Ik ben een rondreis aan het boeken via Greenwood Travel. Het is ons eerste bezoek aan Thailand en we hebben helaas maar 2 weken.
Ik boek bij hen alle overnachtingen, de vlucht, de interne transfers (1xtrein, 1xvlucht) en de hoteltransfers.
Eerste deel heb ik in euro's betaald.

Nu staat er nog THB 67.000 open. Volgens GWT is dat € 1.675 (GWT rekent een koerst van 1 euro = 40 THB).
De koers bij de ING is vandaag THB 43,81 (aankoop) en THB 45,61 (verkoop).
Als ik op de Thaise rekening van GWT wil betalen, dan moet ik THB 500 extra betalen ivm kosten die hun bank in rekening schijnt te brengen voor ontvangst (raar als ik alle kosten al heb betaald, maar misschien bedoelen ze dat ik niet OUR COST kies maar SHARED COST, dat moet ik navragen).
Omgerekend is die THB 67.500 dus THB 67.500/43,81 = € 1.541. Bijkomende kosten bedragen € 25 (algemene Thaise kosten) + € 6 = € 31. Samen dus € 1.572.

Dat scheelt mij dus € 103, oftewel 6%!

gjastip
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 62
Lid geworden op: donderdag 25 februari 2010, 22:02

Re: betaling greenwoodtravel

#21 Bericht door gjastip » maandag 31 maart 2014, 14:36

Ik vraag me af waar iedereen die gunstige wisselkoersen vandaan haalt.
Woon zelf al jaren in Thailand maar een koers van 49 thb is inmiddels al jaren geleden.
Dagelijks kijk ik naar de wisselkoersen en deze zijn de laatste maand(en) erg gunstig te noemen met een top van 45,05 ongeveer 3 weken geleden.
De laatste weken hangt ie steeds tussen tussen de 44 en 45.
Dus al die indianen verhalen neem ik maar met een korreltje zout (liever een hele zak)

Fijne vakantie allemaal

robin33
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 492
Lid geworden op: maandag 30 mei 2011, 15:18
Contacteer:

Re: betaling greenwoodtravel

#22 Bericht door robin33 » maandag 31 maart 2014, 14:43

103/14 dagen /2 personen is 3,68 per dag vind het nu al te veel werk om daar mee bezig te zijn op vakantie

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: betaling greenwoodtravel

#23 Bericht door MariekeG » maandag 31 maart 2014, 14:57

Voor die € 103 kunnen we wel weer een leuke kookcursus doen.
Het is allemaal relatief.

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: betaling greenwoodtravel

#24 Bericht door prajak » maandag 31 maart 2014, 15:17

Geen idee hoe dat gaat, betalen uit ING NL naar een bank in Thailand en dan in thb. Ik maak altijd over in euro (want mijn inkomen is in euro).

Ik zou het maar bij jouw bank navragen; navragen of ze wel de standaard tt koers (telex transfer) koers rekenen want feitelijk koop je in NL thb en die maak je over. En anders wil misschien een bankdeskundige me verbeteren ?

Kasikorn Bank hanteert een tarief van 500 baht voor bemiddeling bij een internationale ontvangst. Dat bedrag staat op hun website.

De TT koers bij Kasikorn is net 44,29. Als je 67.500 thb moet betalen zou daarvoor nodig zijn 67.500 gedeeld door 44,29 is aan euro 1.524 PLUS de kosten aan ING kant en die zijn 'ben' 6 euro bij dat bedrag.. Denk er aan, die TT koers schommelt met de minuut.

De additionele kosten zijn uitgedrukt in euro en die zou ik op hun NL rekening betalen.

Het reisbureau hanteert een bijzonder ongunstige koers maar dat kom je wel vaker tegen.....

Succes.

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: betaling greenwoodtravel

#25 Bericht door MariekeG » maandag 31 maart 2014, 16:20

prajak schreef:want feitelijk koop je in NL thb en die maak je over.
Daarom gebruik ik de aankoopkoers (ongunstiger).
prajak schreef:De additionele kosten zijn uitgedrukt in euro en die zou ik op hun NL rekening betalen.
Mijn additionele kosten betaal ik ook in euro. Die gaan nl. direct van mijn rekening af.
De additionele kosten van de Thaise bank (THB 500) betaal ik aan het reisbureau.

Wat mij stoort in het geheel is dat het reisbureau doet alsof het echt heel logisch is om zo'n koers te hanteren. Anderzijds doen ze niet moeilijk als je direct naar Thailand wilt overmaken i.p.v. naar de Nederlandse ING-rekening.

Jeanette
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 4675
Lid geworden op: maandag 16 november 2009, 13:52
Locatie: Leiderdorp

Re: betaling greenwoodtravel

#26 Bericht door Jeanette » maandag 31 maart 2014, 23:08

In het koersverschil dat ze krijgen zitten alle kosten/winsten die GWT maakt/krijgt.
Je ziet nergens administratie kosten op de rekening maar je gelooft toch niet echt dat hun werk aan jou boekingen alleen maar een glimlach kosten? ;)
Je kunt ook al het werk zelf doen natuurlijk dan spaar je dat bedrag uit.

Wat je ook kan doen is in Thai baht betalen als je in Prince Palace Hotel bent.
Alleen de vlucht(en) moeten in Nederland al betaald worden.

MariekeG
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 8
Lid geworden op: dinsdag 18 maart 2014, 12:37

Re: betaling greenwoodtravel

#27 Bericht door MariekeG » maandag 31 maart 2014, 23:37

Ik wil best betalen voor het werk dat ze doen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dat vooral zit in de afspraken die ze maken met hotels, vliegmaatschappijen en andere betrokkenen.
Zij brengen, vermoed ik, best wel wat omzet naar de diverse organisaties.

jay
kenner
kenner
Berichten: 113
Lid geworden op: vrijdag 06 april 2012, 06:46

Re: betaling greenwoodtravel

#28 Bericht door jay » dinsdag 01 april 2014, 01:19

de verdiensten die ze nodig hebben zou gewoon transparat uit de kostprijs van de reizen moeten komen
en niet uit een wisselkoers.
misschien wel rede genoeg om ergens anders een reis te boeken.
dat is mijn mening

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: betaling greenwoodtravel

#29 Bericht door stevenl » dinsdag 01 april 2014, 04:49

MariekeG schreef:Ik wil best betalen voor het werk dat ze doen, maar ik ga er eigenlijk vanuit dat dat vooral zit in de afspraken die ze maken met hotels, vliegmaatschappijen en andere betrokkenen.
Zij brengen, vermoed ik, best wel wat omzet naar de diverse organisaties.
Klopt, daar zit het ook in. Een koers van 40 Baht hanteren is op het moment afzetterij, daar verdienen ze zomaar 10% op. Iets extra's ivm valuta risico kan ik begrijpen, niet terecht nmm maar wel begrijpelijk, maar 10% is belachelijk.

Als je 1572 Euro overmaakt ontvangen zij in Thai Baht waarschijnlijk al meer dan waar ze recht op hebben.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: betaling greenwoodtravel

#30 Bericht door stevenl » dinsdag 01 april 2014, 04:49

gjastip schreef:Ik vraag me af waar iedereen die gunstige wisselkoersen vandaan haalt.
Woon zelf al jaren in Thailand maar een koers van 49 thb is inmiddels al jaren geleden.
Dagelijks kijk ik naar de wisselkoersen en deze zijn de laatste maand(en) erg gunstig te noemen met een top van 45,05 ongeveer 3 weken geleden.
De laatste weken hangt ie steeds tussen tussen de 44 en 45.
Dus al die indianen verhalen neem ik maar met een korreltje zout (liever een hele zak)

Fijne vakantie allemaal
Uit het verleden, dit draadje stamt uit 2008.

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”