ticket en verzekering

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
tomtom
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 30 januari 2007, 19:06
Locatie: venlo

ticket en verzekering

#1 Bericht door tomtom » dinsdag 30 januari 2007, 19:22

:?: Ik heb een vraag met betrekking tot de verzekering en het ticket,
hoe kan mijn vriendin dit laten zien op de ambassade als ik het op het vliegveld voor haar klaar laat leggen ik boek het online en de verzekering hier afsluit op het moment dat ze de toestemming krijgt om te komen?
mischien raar maar hoe doe je het anders? :oops:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#2 Bericht door Jim » dinsdag 30 januari 2007, 19:45

de reservering van het ticket + verzekeringspapieren kan je naar haar toe faxen/emailen.


> mischien raar maar hoe doe je het anders?

alles daar kopen.
is ook een stuk goedkoper ;)

theom
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 125
Lid geworden op: vrijdag 07 april 2006, 11:27
Locatie: zevenaar

#3 Bericht door theom » dinsdag 30 januari 2007, 20:39

Hallo Tomtom,

Na de voorlopige toestemming, moet jouw vriendin op de ambassade aantonen over een ticket en een verzekering te beschikken.

[b][b]De verzekering.[/b][/b]
Let goed op dat de verzekering voldoet aan de eisen die men stelt. Een verzekering in Nederland afsluiten is dan ook niet verstandig. Op de ambassade verstrekt men een lijst met verzekeringsmaatschappijen waarbij jouw vriendin de gewenste verzekering af kan sluiten. Deze maatschappijen zijn op de hoogte van de minimale voorwaarden waaraan de verzekering moet voldoen. Men dient een kopie van de polis te kunnen overleggen.

[b][b]Het ticket. [/b][/b]
Ik heb het ticket wel in Nederland gekocht bij een bureau dat ook een vestiging heeft in Thailand. Nadat mijn vriendin groen licht heeft gekregen heb ik in Nederland de ticket betaald en een dag later kon mijn vriendin de ticket (e-ticket) op halen op het kantoor in Bangkok of naar haar mailadres laten sturen "up to her"

Bij mijn vriendin heeft tot tweemaal toe deze werkwijze tot volle tervredenheid gewerkt.

Ik heb de ticket besteld bij thailand travel, maar er zijn meerdere reisorganisaties met vestigingen in Bangkok die weten welke weg men bewandelen moet.

veel succes nog bij de visumaanvraag
Theo

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#4 Bericht door renerrr » dinsdag 30 januari 2007, 21:20

Hallo tom;

Je vriendin met de taxi naar BUPA laten gaan, convent road, Q house.
Daar kun je de verzekering meteen afsluiten, plan gold, rond de 3600 bath voor 90 dagen.
Hier krijg je meteen de polis en dus de papieren mee die ze dient te overleggen bij de ambassade.
M vr gr Rene.

tomtom
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 30 januari 2007, 19:06
Locatie: venlo

bedankt voor de snelle reakties maar?

#5 Bericht door tomtom » woensdag 31 januari 2007, 18:14

tof :D tof dat er zo snel antwoord komt, bedankt ,maar dat roept weer nieuwe vragen op - BUPA ? sorry maar nooit van gehoord, en als ze de verzekeringspapieren krijgt is ze toch niet zeker van het visum?
Ik wil mijn vriendin eind april over laten komen voor 2 maanden kan ik dan het visum gewoon voor 90 dagen aanvragen b.v. 15 april tot +-14 juli zodat er een beetje speling is want ik kan me voorstellen dat bij het bestellen van de ticket niet alle dagen mogelijk is?
En dan nog een vraag over geld overmaken, ik had laatst voor haar verjaardag geld over gemaakt via mijn bank en de kosten voor mijn rekening genomen hier en daar, maar dit was wel kostbaar, iemand tips :idea: over goedkoop geld overmaken?

renerrr
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: dinsdag 25 april 2006, 09:57
Locatie: chiangrai/noord-thailand

#6 Bericht door renerrr » woensdag 31 januari 2007, 21:26

Tom; je gaat pas de verzekering regelen nadat je van de ambassade accoord hebt gekregen mbt de visaaanvraag, tijdens het ophalen van het visa dien je copy ticket en verzekeringspapieren te overleggen.

Wij sluiten altijd bij bupa af. http://www.bupathailand.com.

Succes!
M vr gr Rene.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11619
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#7 Bericht door jumbo » donderdag 01 februari 2007, 02:16

renerrr schreef:Tom; je gaat pas de verzekering regelen nadat je van de ambassade accoord hebt gekregen mbt de visaaanvraag, tijdens het ophalen van het visa dien je copy ticket en verzekeringspapieren te overleggen.

Wij sluiten altijd bij bupa af. http://www.bupathailand.com.

Succes!
Uiteraard kan je reisburo door ook bij helpen en alles regelen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: bedankt voor de snelle reakties maar?

#8 Bericht door Jim » donderdag 01 februari 2007, 11:52

tomtom schreef:iemand tips :idea: over goedkoop geld overmaken?
de postbank is op het moment het goedkoopst geloof ik.
€ 7,50 per overmaking.

fredlk
Expat
Expat
Berichten: 511
Lid geworden op: vrijdag 03 maart 2006, 13:52

#9 Bericht door fredlk » donderdag 01 februari 2007, 15:52

de postbank is op het moment het goedkoopst geloof ik.
€ 7,50 per overmaking
Helaas, niet meer. Per 1 januari 'ietsjes' verhoogd naar €13,50 per overboeking. Nu is het weer goedkoper om de kosten te laten inhouden door de ontvangende partij, ongeveer €9 bij Bangkok Bank.
"What we think, we become."

Phuket Dragon
Expat
Expat
Berichten: 771
Lid geworden op: dinsdag 16 januari 2007, 09:43
Locatie: Cherntalay, Durban etc...

#10 Bericht door Phuket Dragon » donderdag 01 februari 2007, 17:18

Wij sluiten altijd bij bupa af. http://www.bupathailand.com.
Bupa vind je ook in Europese landen zoals UK en Spanje.
Met de travel verzekering kun je tot 180 dagen verzekeren of korter maar zodra je in Thailand terug keert vervalt de verzekering. Ook kun je een jaarlijkse reis verzekering afsluiten voor 3850 BHT maar mag je max 60 dagen in het buitenland verblijven.

Een normale jaarlijkse verzekering ( hospilisatie ) kun je afsluiten en heb dat onlangs gedaan voor de vrouw en koste me 20.000 BHT en is ze verzekert voor 5 mil. BHT , verblijf in het buitenland ongelimiteerd.

In NL ben je jaarlijks toch al zo'n 1200 euro kwijt aan de basis verzekering tegen 450 Euro in Thailand....het afwegen waard in Thailand te verzekeren. kleinere verschillen kunnen op treden bij een hogere leeftijd. Ieders situatie is ook weer anders.

Dragon.
'Luctor et Emergo' Worstel en kom boven

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#11 Bericht door Mart » vrijdag 02 februari 2007, 11:54

renerrr schreef:Hallo tom;

Je vriendin met de taxi naar BUPA laten gaan, convent road, Q house.
Daar kun je de verzekering meteen afsluiten, plan gold, rond de 3600 bath voor 90 dagen.
Hier krijg je meteen de polis en dus de papieren mee die ze dient te overleggen bij de ambassade.
Naast de oude ingang van de Ambassade is een reisburo die een BUPA reisverzekering direct afsluit.
Daar kan ze ook een ticket kopen, goedkoper dan vanuit Nederland.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

tomtom
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: dinsdag 30 januari 2007, 19:06
Locatie: venlo

#12 Bericht door tomtom » vrijdag 02 februari 2007, 18:14

ik betaalde €10 hier en €10 daar op €100 is dat veel maar volgende keer misschien in verhouding minder en nog vraagje hoe heet dat reisbureau bij de ambassade :?:

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”