Koh Samui

Alles over de Thaise eilanden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Bericht
Auteur
khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#16 Bericht door khonkaen » zaterdag 03 maart 2007, 04:43

als je ooit in Benidorm geweest bent , en dat leuk vond, zal je Samui ook wel leuk vinden ...
ik heb 7 jaar op samui del sol gewoond en we zijn uiteindelijk 3 jaar geleden naar Isan verkast... waar het heerlijk rustig is...
maar ja ieder zijn meug.... maar bij het ouder worden ga je de rust meer waarderen...

in ieder geval een prettige vakantie gewenst


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#17 Bericht door Mystic » zaterdag 03 maart 2007, 10:00

Willem, jij bent of nooit in Benidorm geweest, of je kletst uit je nek.
Zeker Chaweng is druk, maar niet half zo druk (hoogbouw!) als Benidorm, bovendien heeft Samui meer dan 1 plaats, en die zijn zeker rustiger.
Ik ben nog nergens in Thailand (Pattaya incluis) geweest op een plek sommige plekken van de Spaanse Costa's evenaarden.
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#18 Bericht door khonkaen » zondag 04 maart 2007, 03:48

mystic, ik ben vroeger in mijn campertje o.m. de hele spaanse zuidkust langsgeweest, ook benidorm..
toen ik 10 jaar geleden op samui kwam , was het nog niet volgebouwd en het grootste deel van het jaar was het laagseizoen ... maar er kwamen steeds meer toeristen en er werd volop gebouwd...
tot er 3 jaar geleden naast ons huis 2 grote resorts werden gebouwd , hielden wij het maar voor gezien....en zijn wij naar isan verhuisd...,
want ons mooie samui was onherkenbaar geworden ...


willem
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#19 Bericht door jumbo » zondag 04 maart 2007, 04:51

Ik vond Samui net als Koh Chang een bouwput, meer kan ik er niet van maken, er is geen charme om over die wegen (als je ze zo kan kwalificeren) te rijden
Uiteraard zit je niet constant op de weg, maar het is de eerste en de laatste indruk die je opdoet

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mystic
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1165
Lid geworden op: vrijdag 10 februari 2006, 23:08
Locatie: Grunn

#20 Bericht door Mystic » zondag 04 maart 2007, 09:11

Tjsa, Samui is inderdaad heel toeristisch, net als de Spaanse Costa's, maar nog steeds geen Benidorm, maar meer Ibiza ofzo.
Toch ga ik graag nog steeds naar Spanje, want als je pak'em beet drie kilometer landinwaarts rijd (meer is niet nodig) beland je in een andere wereld, dat zit je gewoon in Spanje,

Overigens: Phi Phi was paradijslijk, maar ik vond het kwa drukte ook niet meevallen, volgende keer ander eiland, of andere tijd,
LEVEN IS HET MEERVOUD VAN LEF

plonske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 16:23
Locatie: Thailand, Koh Samui
Contacteer:

#21 Bericht door plonske » vrijdag 13 juli 2007, 10:56

Amaai,

Als jij beweerd dat Samui het zelfde is als de costa s in Spanje, dan ben jij nog niet in Samui geweest.
Gunter VANPAMEL
+66 0833623652
http://www.banleelawadee.bloggen.be

bertnarak
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 130
Lid geworden op: zondag 16 april 2006, 00:11
Locatie: oost vlaanderen

coral bay resort

#22 Bericht door bertnarak » dinsdag 24 juli 2007, 12:11

zit nu in coral bay resort in samui. Beetje tss lamai en chaweng.
Zeer leuk resort op aanraden van jumbo.
Dank u wel.

Bert

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#23 Bericht door khonkaen » donderdag 02 augustus 2007, 03:03

plonske schreef:Amaai,

Als jij beweerd dat Samui het zelfde is als de costa s in Spanje, dan ben jij nog niet in Samui geweest.

ik vermoed dat jij een belg bent , plons, dus ik vertel het jou nog een keer ... ik heb 7 jaar op samui gewoond vanaf 1997 tot 2004


willem
niets is perfect en niets is blijvend

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#24 Bericht door thongdee » donderdag 02 augustus 2007, 07:50

In het begin van onze relatie ging ik voor de eerste keer met Ning mee naar Kho Samui , dat was in 1988 .
Was heel leuk , dikwijls ,overdag geen elektriciteit ,alleen s avonds , het was er heel rustig , maar ook veel te zien , geen hoogbouw .
Daarna zijn we nog een keer geweest enkel jaartjes later ,en vond het al wat minder ..... nog een laatste keer in 2002 en toen heb ik besloten om niet meer te gaan . Zoals Jumbo zij , een bouwput
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

plonske
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: maandag 25 juni 2007, 16:23
Locatie: Thailand, Koh Samui
Contacteer:

#25 Bericht door plonske » donderdag 02 augustus 2007, 11:45

Ja de thaise inwoner van Samui evolueren mee met het toerisme, daar is toch op zich niks mis. Ook elders is Thailand niet meer als welleer. Als je nog leeft vanuit de hippie tijd, ja dan zijn er uiteraaard meningsverschillen.
Gunter VANPAMEL
+66 0833623652
http://www.banleelawadee.bloggen.be

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#26 Bericht door Jim » donderdag 02 augustus 2007, 12:52

:D :lol:
Als je het echt niet meer weet, dan brabbel je maar iets over de “deep state”

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#27 Bericht door thongdee » donderdag 02 augustus 2007, 13:40

plonske schreef:Ja de thaise inwoner van Samui evolueren mee met het toerisme, daar is toch op zich niks mis. Ook elders is Thailand niet meer als welleer. Als je nog leeft vanuit de hippie tijd, ja dan zijn er uiteraaard meningsverschillen.
Zeker niets mee met het evolueren met het toerisme, maar er is gewoon te veel van alles en het is moeilijker om rust te vinden , er is niet veel overgebleven van de vroegere charmes van het eiland , dat bedoel ik .
Wist je dat ik er ooit eens meer dan 2 maanden heb verbleven en we toen gekozen hebben oftewel een winkel op Chaweng met sportartikkelen , zwempakken enz...of een restaurant in Surin(isaan)
Een goede Belgische vriend van me heeft er ook een resort op Samui en die verteld me ook dat het niet meer normaal is die prijzen , concurentie enz....
Tuurlijk als je op het eiland woont en probeert iets te verhuren dan zijn er uiteraard meningsverschillen. ;-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#28 Bericht door Mart » donderdag 02 augustus 2007, 14:48

thongdee schreef: Tuurlijk als je op het eiland woont en probeert iets te verhuren dan zijn er uiteraard meningsverschillen. ;-)
Heb ik het goed gelezen ?

" Woon sindkort hier op koh Samui, waar ik een klein bedrijfje uit de grond stamp. " O O O O !!!

en dit ?

Regen in deze contreien is een zeldzaamheid, maar als het dan eens regent, moet je toegeven dat het met bakken uit de lucht valt, dit slechts voor enkele minuten.

Ervaring komt later :wink:

Jumbo, nog steeds een grote bouwput, leuk om de Thaise bouwwijze te bewonderen. :lol: [/b]
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Neeltje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 15 mei 2007, 09:34

Niet meer terug

#29 Bericht door Neeltje » maandag 06 augustus 2007, 08:13

Aangezien ik ooit dit draadje gestart ben en inmiddels alweer terug ben in Nederland zal ik mijn mening over Koh Samui geven.

Wij zijn er 6 dagen geweest, kwamen er na het zeer rustige Koh Tao en het rustige (niet tijdens of in de buurt van de Fullmoonparty's) Koh Phangan.

Wat viel Koh Samui ons verschrikkelijk tegen. Wij zaten in Lamai en zijn twee avondjes in Chaweng geweest en hebben twee dagen met een auto het eiland over gereden. Wij vonden het er heel erg druk en supertoeristisch. Tuurlijk dat is Hua Hin, om maar iets te noemen, ook wel maar toch anders. We hebben er trouwens ook erg veel regen gehad, maar daar hadden we niet zo'n problemen mee.
Nee wij gaan niet meer terug naar Koh Samui.
We zouden wel nog eens naar Koh Tao terug willen.

Ik ken trouwens ook mensen die Koh Samui zo leuk vinden dat ze er wel vaker naar teruggaan. Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur.

Neeltje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: dinsdag 15 mei 2007, 09:34

Niet meer terug

#30 Bericht door Neeltje » maandag 06 augustus 2007, 08:13

Aangezien ik ooit dit draadje gestart ben en inmiddels alweer terug ben in Nederland zal ik mijn mening over Koh Samui geven.

Wij zijn er 6 dagen geweest, kwamen er na het zeer rustige Koh Tao en het rustige (niet tijdens of in de buurt van de Fullmoonparty's) Koh Phangan.

Wat viel Koh Samui ons verschrikkelijk tegen. Wij zaten in Lamai en zijn twee avondjes in Chaweng geweest en hebben twee dagen met een auto het eiland over gereden. Wij vonden het er heel erg druk en supertoeristisch. Tuurlijk dat is Hua Hin, om maar iets te noemen, ook wel maar toch anders. We hebben er trouwens ook erg veel regen gehad, maar daar hadden we niet zo'n problemen mee.
Nee wij gaan niet meer terug naar Koh Samui.
We zouden wel nog eens naar Koh Tao terug willen.

Ik ken trouwens ook mensen die Koh Samui zo leuk vinden dat ze er wel vaker naar teruggaan. Gelukkig heeft iedereen zo zijn eigen voorkeur.

Plaats reactie

Terug naar “Eilanden”