Djoser

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Joeri

Djoser

#1 Bericht door Joeri » zaterdag 16 december 2006, 15:10

Hoi,

Ik heb een rondreis van 3 weken Zuid-Thailand geboekt bij Djoser met vertrek op 7 februari.
Heeft iemand ervaringen met deze reisorganisatie ?

Joeri

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#2 Bericht door Edje » zaterdag 16 december 2006, 16:12

Zou het niet verstandig zijn geweest eerst te informeren en dan te boeken. Je hebt al geboekt dus kom je er vanzelf achter.
Groetjes; Edje

Isabelle

#3 Bericht door Isabelle » donderdag 28 december 2006, 19:09

Ik heb in de zomervakantie een reis door Thailand gemaakt met Djoser.
Was over het algemeen wel tevreden over de reis, alleen wilde het lot net zo zijn dat ik de enige alleenreizende was (in een groep van 15 mensen) en dat vond ik toch wel wat minder... Op mijn andere reizen met Djoser deden we vaak samen dingetjes met reisgenoten en nu moest ik er in mijn eentje op uit trekken. (Wat overigens goed kan in Thailand, maar het is toch minder gezellig)
Verder vind ik dat Djoser leuke accomodaties heeft op eigenlijk alle reizen.

Veel plezier!

hema
Gedeactiveerd
Berichten: 137
Lid geworden op: zondag 03 september 2006, 12:18

#4 Bericht door hema » dinsdag 02 januari 2007, 17:21

De enige en naar aanleiding van die reis ook laatste keer met Djoser was een reis door Zuid Afrika Botswana en namibie, ontzettend slechte reisleider en organisatie, voor ons geen Djoser meer, al ben ik wel zo eerlijk om te zeggen dat een reisleider een reis kan maken en breken.
De folder van Djoser is echt schitterend en hun stand op de vakantiebeurs ook, maar het moet uit de lengte of breedte, dus ook dat zegt niets.
Hebben ook eens en reis met Tekkel air gemaakt naar Thailand, dat was het meest vreemde reisbureau wat we ooit gehad hebben, nergens bij aangesloten en op schiphol je geld overdragen, een medereiziger kreeg en paar duizend euro mee voor de gids daar, maar het was een SUPER reis, heel goed georganiseerd en uitstekende hotels heel goede gids, een heel erg leuke en goede reis.
De andere 3 keer Thailand is alles geregeld door Greewoodtravel en ook daar kunnen wij alleen maar heel erg goed over spreken.

lianne

#5 Bericht door lianne » zaterdag 06 januari 2007, 19:28

Hallo Joeri,
Ik ben zelf verschillende keren met Djoser op reis geweest, en het is mij altijd heel erg goed bevallen. Er zitten over het algemeen altijd wel enkele leuke figuren in zo'n groep waar je dan het meest mee op gaat trekken.
Accomodatie is over het algemeen erg leuk, van zeer eenvoudig tot mega-goed!
De reizen zelf bieden veel leuke afwisselingen, waardoor je je echt niet hoeft gaan te vervelen hoor!
Het is wel zo dat de reisleider een reis kan maken of breken, dat is idd.
Maar wij hebben tot nu toe alleen leuke aardige mensen getroffen. We soms vreemde medereizigers, maar niemand dwingt je om daar mee op tr trekken!
Ik denk dat je een goede keuze hebt gemaakt! Veel plezier straks! :lol: :lol:

Lelie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 18:38

#6 Bericht door Lelie » zondag 07 januari 2007, 00:13

Hoi Joeri,

Als ik naar Thailand ga dit jaar, dan wil ik precies dezelfde reis maken als jij. En ook met Djoser.
Dus als je terug bent, wil je me er dan over vertellen???

Ik ben al 2 keer eerder met Djoser op vakantie geweest. De ene keer naar West-Amerika (LA, Las Vegas, San Francisco en mooie natuurparken) en de tweede keer naar Noordoost Amerika (NY, Washington, Boston...).
Beide keren zijn goed bevallen, maar helaas ook een groot minpunt, namelijk dat de reisbegeleiders nog nooit in het land geweest waren. Ze wisten dus niet veel van het land.
Ze begeleiden normaal reizen in Afrika en Thailand.
Gelukkig had ik zelf wat huiswerk gedaan en wat ik wat ik wilde zien.

Maarja... dat zegt Djoser ook, ervaren reisbegeleiders. Zegt iets over het begeleiden van de groep en niet dat ze kennis hebben van het land.

Hele goede reis en laat nog eens wat van je horen.

:lol:

Groetjes van Marloes

Lelie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 18:38

#7 Bericht door Lelie » zondag 07 januari 2007, 00:14

:arrow: En als iemand deze reis al eens heeft gemaakt hoor ik er graag over.

Groetjes van Marloes

javier
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2007, 10:35
Locatie: bangkok

#8 Bericht door javier » dinsdag 06 februari 2007, 09:41

De reden dat de kwaliteit van de reisleiders meestal nogal beroerd is heeft onder andere te maken met het feit dat de reislijders ( nee, geen verkeerde spelling) peanuts betaald krijgen. Na 1 of 2 reizen kappen ze ermee omdat ze erachter komen dat reizen begeleiden geen betaalde vakantie is maar gewoon keihard werken zeker als er calamiteiten optreden. Ik ben zelf zo gek geweest om het 2 jaar uit te houden bij Djoser ( ik werkte in Mexico en Guatemala), maar ook alleen omdat ik het leuk werk vond. De belachelijke salariering interesseerde me niet. Helaas voor Djoser denkt niet iedereen er zo over. Het zal je misschien opgevallen zijn dat Djoser het hele jaar op zoek is naar nieuwe reislijders voor alle continenten. Dat ten dele omdat Djoser nog steeds groeit maar voornamelijk omdat Djoser z'n reislijders honds behandeld. Een collega van mij werkte in Egypte en moest 4 maanden wachten op het salaris van z'n eerst maand werk. Die was een reis aan het begeleiden zonder dat ie zelf een cent op zak had. Er zijn talloze voorbeelden van dit soort schandalige praktijken. Veel van mijn collega's destijds waren ervan overtuigd dat dit gewoon Djoser beleid was. Er worden kapitalen uitgegeven aan advertenties en brochures zodat er logischerwijs nauwelijks geld overblijft voor een fatsoenlijke betaling van reislijders. Die geven er dan ook binnen de korste keren de brui aan, waarna er onmiddelijk weer nieuwe, onervaren mensen moeten worden aangetrokken.Zo krijg je nooit kwaliteit.
Huiver niet. Djoser accomodaties zijn over het algemeen zeer goed en ales is meestal prima georganiseerd. En mocht je een slechte of onervaren reislijder treffen dat moet je die zeker niet je vakantie laten "maken of breken" Dat bepaal jij.
Veel plezier tijdens je reis naar Thailand, een land waar je nauwelijks slecht naar je zin kan hebben.
people who make no mistakes, make nothing

Lelie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 31
Lid geworden op: donderdag 30 maart 2006, 18:38

#9 Bericht door Lelie » maandag 12 februari 2007, 13:43

Je hebt gelijk, de reisbegeleiders worden erg slecht betaald.
Tijdens mijn laatste reis met Djoser hadden we een reisbegeleider die zelf niet zo veel geld had. Qua eten kochten we wat we wilden, hij at 's avonds een salade. Volgens mij kost het je als reisbegeleider ook veel geld, je gaat toch elke avond uit eten. Je doet bepaalde excursies (krijgen ze dat niet vergoed?).

De eerste reisbegeleider die we hadden probeerde in de restaurants altijd korting te krijgen door te zeggen dat hij binnenkort terugkwam met een andere groep :wink:

javier
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 49
Lid geworden op: woensdag 24 januari 2007, 10:35
Locatie: bangkok

#10 Bericht door javier » dinsdag 13 februari 2007, 08:39

Probleem is dat je als reis begeleider tijdens de eerste drie a vier reizen nauwelijks geld overhoudt en pas daarna, wanneer je tijdens die eerste reizen her en der wat "netwerkjes" hebt opgebouwd,wat geld gaat verdienen. In Palenque in Mexico leerde ik een man kennen die vluchten met een ultralight twee persoons vliegtuigje uitvoerde. Zweven boven Maya tempels in een op het oog zeer onbetrouwbaar uitziend stukje speelgoed. Was altijd een groot succes drie partijen waren happy:De groepsleden ( geweldig verhaal voor het thuisfront ) Carlos ( 20 klanten op een middag) en ik ( 70 dollar in m'n hand plus een gratis vlucht boven Palenque). Naarmate de reisleider meer en meer van dat soort optionele excursies weet te "slijten" aan zijn of haar groep, dan begint het ergens op te lijken. Het vervelende is wel is dat je een soort kleine ondernemer moet zijn. Je bent immers aan het "verkopen". Sommige reisbegeleiders vinden dat een kick-anderen vinden het een extra druk. Maar Djoser is niet de enige die zijn reisbegeleiders beroerd betaald. Veel "aventuurlijke" reisorganisaties maken zich er schuldig aan.
people who make no mistakes, make nothing

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”