Voor de TWEEDE keer naar Nederland..

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
qqqanique

Voor de TWEEDE keer naar Nederland..

#1 Bericht door qqqanique » donderdag 09 november 2006, 20:01

Hallo allemaal! Mijn Thaise vriend wil ik eind dit jaar met toeristenvisum naar Nederland laten komen. Hij is vorig jaar ook al hier geweest. Nu is mijn vraag, als je al eerder naar Nederland bent gekomen, moet er dan bij de tweede keer weer al het papierwerk geregeld worden?
Dus salarisstrookjes, garant-verklaring, uitnodigingsbrief enz. enz... Ik neem aan dat je weer alles opnieuw moet regelen, maar ik kan hier eigenlijk geen gerichte informatie over vinden. Misschien doen ze de tweede keer wel minder moeilijk en doe ik straks alles voor niks.. Heeft iemand hier meer informatie over? Alvast bedankt!

KhonThai
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: zondag 10 juli 2005, 18:27
Locatie: Moo 9 (Pak Chong)

#2 Bericht door KhonThai » donderdag 09 november 2006, 20:28

Ja, helaas moet je weer alles opnieuw overleggen. En nee, ze zijn beslist niet milder of makkelijker.

Zolang je niet getrouwd bent is de kans dat je dat visum krijgt redelijk groot als jullie beiden aan alle voorwaarden voldoen.

Anyway...succes.
All is right with the world !

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#3 Bericht door Ben » vrijdag 10 november 2006, 03:46

KhonThai schreef:Ja, helaas moet je weer alles opnieuw overleggen. En nee, ze zijn beslist niet milder of makkelijker.

Zolang je niet getrouwd bent is de kans dat je dat visum krijgt redelijk groot als jullie beiden aan alle voorwaarden voldoen.

Anyway...succes.

Ja alles weer hetzelfde helaas succes

Boonchoo
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 01 augustus 2006, 15:26

#4 Bericht door Boonchoo » vrijdag 29 december 2006, 11:56

KhonThai schreef:Ja, helaas moet je weer alles opnieuw overleggen. En nee, ze zijn beslist niet milder of makkelijker.

Zolang je niet getrouwd bent is de kans dat je dat visum krijgt redelijk groot als jullie beiden aan alle voorwaarden voldoen.

Anyway...succes.
Beste KhonThai,

Je schrijft zojuist : "Zolang je niet getrouwd bent is de kans dat je dat visum krijgt redelijk groot ".

Mijn Thaise vriendin heeft nu al 2 keer zonder problemen een visum gekregen voor België (Schengen, 90-dagen). Bedoel je nu dat dit na een huwelijk (bv. in Thailand) wel een probleem kan opleveren ?

Ik sta niet te springen om te trouwen, maar het kan er wel eens van komen. Voor mijn vriendin is het wel een droom.

Gast

#5 Bericht door Gast » maandag 08 januari 2007, 15:27

Op het moment dat je getrouwd bent en een kvv aanvraagd voor nederland
kan de ambassade moeilijk gaan doen omdat de kans op vestigingsgevaar dan groter is.

Dus of trouwen in nederland of trouwen in Thailand nadat je kvv is goedgekeurd.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#6 Bericht door Jim » maandag 08 januari 2007, 15:36

Anonymous schreef: Dus of trouwen in nederland of trouwen in Thailand nadat je kvv is goedgekeurd.
die kan alsnog wegens vestigingsgevaar worden ingetrokken als je bij de nl ambassade je gestempelde huwelijks documentjes komt halen.
en ze kan zelfs op schiphol nog geweigerd worden al heeft ze een visum in haar paspoort.
Mijn Thaise vriendin heeft nu al 2 keer zonder problemen een visum gekregen voor België (Schengen, 90-dagen). Bedoel je nu dat dit na een huwelijk (bv. in Thailand) wel een probleem kan opleveren ?
in belgie zijn ze een stuk makkelijker dan in nederland.

bill

tweede keer naar nederland

#7 Bericht door bill » donderdag 18 januari 2007, 22:19

ik lees dit met belangstellnig, want mijn vriendin is net voor de eerste keer 2 weken naar nederland gekomen, met 2 vrienden omdat ze bang was anders geen visum (schengen) te krijgen. vorige week is ze teruggegaan en ze wil in februari a.s opnieuw aanvragen, nu voor 3 maanden, om mijn familie te leren kennen. haar vrienden ze nu dat ze kansloos is om een visum te krijgen zo snel na het eerste bezoek. is dat zo? als ik de uitnodiging en garantverklaring en zij de terugverklaring van haar baas krijgt... moet het toch kunnen lukken? welke kenner kan raad geven?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: tweede keer naar nederland

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 19 januari 2007, 02:46

bill schreef:ik lees dit met belangstellnig, want mijn vriendin is net voor de eerste keer 2 weken naar nederland gekomen, met 2 vrienden omdat ze bang was anders geen visum (schengen) te krijgen. vorige week is ze teruggegaan en ze wil in februari a.s opnieuw aanvragen, nu voor 3 maanden, om mijn familie te leren kennen. haar vrienden ze nu dat ze kansloos is om een visum te krijgen zo snel na het eerste bezoek. is dat zo? als ik de uitnodiging en garantverklaring en zij de terugverklaring van haar baas krijgt... moet het toch kunnen lukken? welke kenner kan raad geven?
Indien je aan alle voorwaarden kan voldoen is de kans op goedkeuring altijd aanwezig. Normaliter echter kan je vriendin poer 12 maanden slechts maximaal 3 maanden in NL zijn dus ik denk dat je eerdere vakanties in Nl binnen de afgelopen 12 maanden mee moet nemen in de aanvraag.
Daarnaast is het zo dat indien ze werk/woning/bezittingen/kinderen aan kan tonen er een reden voor terugkeer is en dus minder vestigingsrisico; neem deze informatie dus ook mee in de aanvraag

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#9 Bericht door Jim » vrijdag 19 januari 2007, 08:53

zo erg is het (nog) niet, jumbo ;)

je mag 90 dagen per 6 maanden in het schengengebied ronddarren.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#10 Bericht door jumbo » vrijdag 19 januari 2007, 09:19

Jim schreef:zo erg is het (nog) niet, jumbo ;)

je mag 90 dagen per 6 maanden in het schengengebied ronddarren.
Ik heb altijd begrepen dat een MVV (en daar praten we hier over denk ik) slechts drie maanden geldig was per kalenderjaar

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Sis
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 277
Lid geworden op: zaterdag 31 december 2005, 09:34
Locatie: Alkmaar

#11 Bericht door Sis » vrijdag 19 januari 2007, 12:38

na toekenning van toeristenvisum, mag je maximaal 3 maanden in nederland verblijven. Dan moet je minimaal 3 maanden buiten de schengenlanden zijn om wederom een verblijf van 3 maanden in nederland te krijgen.
Met een MVV(machtiging voorlopig verblijf) mag je blijven, 1 maal per jaar verlengen. Als ik het goed heb.
Je leeft niet in de wereld, maar de wereld leeft in jou

Gast

#12 Bericht door Gast » maandag 26 maart 2007, 12:50

mvv is heel iets anders dan een kvv.

Voor mvv geldt taaltoets en andere eisen.

Is je vriend voor 2 weken in nederland geweest mag hij in principe gelijk weer kvv aanvragen voor 90 dagen min die 2 weken.
Als hij daarna weer naar nederland wil voor max. 90 dagen moet die zes maanden wachten.

Mocht je getrouwd zijn kan die een kvv aanvragen voor een half jaar,niet te verwarren met mvv.

Ben je nog niet getrouwd dan kan je dit in thailand cq nederland/belgie doen.
Eerst kvv aanvragen en dan de benodigde paieren van je thaise vriend(in) opsturen naar ambassade ter legalisatie heeft geen nut. Kvv kan ten alle tijde ingetrokken worden. Zo gek zijn ze nu ook wer niet op de ambassade.
Ambassade kan voorgenomen huwelijk niet weigeren maar ze kunnen wel heel moeilijk doen.
Kvv gaan weigeren op vestigingsgevaar is een welbekende maar ook papieren doorsturen naar ind in Nederland is er ook een. procedure gaar dan erg veel tijd in beslag nemen. Houdt er rekening mee dat gelegaliseerde papieren maar geldig zijn voor half jaar. Daarna kan je weer van voor af aan beginnen.
Trouwen in Thailand is een betere optie. Weet niet hoe dat precies in zijn werk gaat en of dat een tijdrovende zaak is.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#13 Bericht door jumbo » dinsdag 27 maart 2007, 02:33

bedankt voor de uitleg, ik had het dus duidelijk anders en verkeerd begrepen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#14 Bericht door Mart » dinsdag 27 maart 2007, 06:10

Anonymous schreef: Trouwen in Thailand is een betere optie. Weet niet hoe dat precies in zijn werk gaat en of dat een tijdrovende zaak is.
Hier gaan we dan, lees eerst alles wat je op deze site

http://www.mfa.nl/ban/consulaire_zaken/ ... cumentenNL

kan vinden.
N1-N2-N3-N4 kan in vele gevallen ( met een machtiging ) door een ander worden aangevraagd, soms kan het ook per email, afhankelijk van de gemeentes.

Het laten vertalen en legaliseren, heb ik laten doen door een goed buro, naast de voormalige ingang van de Ambassade. Ze sturen de gegevens per post.
Ik heb het adres enz.

Dan het trouwen op het gemeentehuis, is een kwestie van een half uur.
Wij zijn gewoon in spijkerbroek naar het loket geweest. Daar staande wordt even het huwelijk ingeschreven en krijg je een Thais bewijs.
Dit ook weer laten vertalen en opsturen.

Zo voorlopig kan je weer even vooruit.

Wil je meer weten, stuur dan een PB
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”