KRAS

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gast

KRAS

#1 Bericht door Gast » zaterdag 23 september 2006, 12:05

Ben benieuwd naar ervaringen met Kras vakanties. Ze bieden supergoedkope rondreizen aan met Royal Jordanian.

Karin

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#2 Bericht door Kees » zaterdag 23 september 2006, 15:03

Heb geen ervaring met Thailand-reizen van hun.
Heb wel via hun diverse, korte, reisjes binnen Europa gemaakt en één maal een cruise in de Carabian. Alles goed geregeld, dus geen klachten, heb ook eigenlijk geen slechte berichten van anderen gehoord die bij hun geboekt hebben.

Gast

Kras

#3 Bericht door Gast » zondag 24 september 2006, 08:34

Hallo Karin,

De allereerste keer dat ik met Kras naar Thailand ging was in 1999, het was een goed georganiseerde reis het enige nadeel was dat er in een te korte tijd teveel ondernomen werd.
Er was zowel een Nederlandse alsmede een Thaise gids aanwezig.
Ik kan je Kras aanbevelen.

Aad

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#4 Bericht door Mart » zondag 24 september 2006, 10:29

Hai Karin,

Eerst een vraag, waar bieden ze dat aan ?

KRAS, ik woon al vele jaren in Cha-am, en al ruim 10 jaar komen vele gasten met die organisatie hier naar toe. Natuurlijk ook andere reisorganisaties doen het.
Wij horen direct klachten en aanbevelingen van onze gasten, en van Kras is bekend dat men in een korte tijd heel veel van het land wil laten zien.
Voor zij die voor de eerste keer naar Thailand komen en een rondreis willen maken, is het een goede oplossing. Zij die vaker in Thailand zijn geweest nemen meestal geen rondreis, maar een strandvakantie.
Ook de leeftijd speelt een rol. Oudere horen we vaker klagen dan jongere omdat het allemaal te vlug gaat.

Royal Jordanian. Heb ik geen ervaring mee. Kras vloog altijd met China Airlines, maar na hun probeersel met Phuket Air, is dat kontract niet verlengd, dus ze zijn nu kennelijk overgestapt naar een ander.

Graag lees ik jouw reactie.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

SyBerk
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 63
Lid geworden op: donderdag 17 maart 2005, 16:20
Contacteer:

#5 Bericht door SyBerk » maandag 25 september 2006, 09:29

Ben in 2000 en 2002 met hun op rondreis geweest. Ongeveer 10 dagen rondreizen en 3/4 dagen strand vakantie. Programma vond ik te doen. Enige nadeel eerste keer was de vlucht toen met Oezbekistan Airways.

Ben dit jaar met Holiday international geweest op rondreis 1 geweest. Met deze reis bezochten we alle plekken die ik met Kras in 2 keer aandeed. Voor mijn vriendin (die voor het eerste in Thailand kwam) was deed ook zeker te doen.

Bij alle 3 de reizen werden extra excursies door de gidsen aangeboden. Vergelijk prijzen niet alleen op vliegticket prijzen. Kijk ook hoeveel lunchen, diners bij de prijs inzitten. Check ook op teksten als "in de middag kunt u een bezoek brengen aan......" Meestal houdt dit in dat deze excursies niet inbegrepen en die ter plekke geboekt kunnen worden. En soms moet je wel meedoen anders ben je 2 uren alleen in een bus of rijdt jij met een bus van de ene plek naar een andere terwijl de groep per Longboat o.i.d. gaat.

Vele reizen lijken lekker goedkoop maar als je ze gaat uitpluizen op bovengenoemde punten dan zul je zien dat bij sommige reizen bijna niets inbegrepen is. Vele optionele excursies en zoek het zelf maar uit lunch en diners. En dat dan lijkt een reis van 800 a 900 euro goedkoop. Maar als je "extra" excursies er nog bij moet boeken en vaak zelf (of op aanraden van de gids) een restaurant moet gaan zoeken voor lunch of diner dan kom je al met al ongeveer ook uit op die duurdere en "kompletere" reizen.

Ik heb voor de afgelopen keer heel veel reizen bekeken. En de reis die we gemaakt hadden was voor ons het meest kompleet. Alle plekken die ik samen met me vriendin wilde bezoeken zaten erin.

Zie voor mijn ervaringen met Kras op me website http://www.syberk.nl

Het verslag van 2006 ga ik in de komende weken schrijven en plaatsen.

Groetjes,

SyBerk
Is geen deskundige of expert maar een liefhebber van Thailand!

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”