Dieren, dieren en nog eens dieren

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Rick en kim

Dieren, dieren en nog eens dieren

#1 Bericht door Rick en kim » donderdag 31 augustus 2006, 08:55

Dat is wat wij willen zien, dieren. Waar kunnen wij het beste naar toe om zoveel mogelijk dieren te zien?
noorden, zuiden, midden?
en in welke parken?

Alvast bedankt mensen!!!

ps: de film The beach is opgenomen op phi phi leh/don Zijn deze eilanden nog steeds de moeite waard om te bezoeken???

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Dieren, dieren en nog eens dieren

#2 Bericht door jumbo » donderdag 31 augustus 2006, 09:25

Rick en kim schreef:Dat is wat wij willen zien, dieren. Waar kunnen wij het beste naar toe om zoveel mogelijk dieren te zien?
noorden, zuiden, midden?
en in welke parken?

Alvast bedankt mensen!!!

ps: de film The beach is opgenomen op phi phi leh/don Zijn deze eilanden nog steeds de moeite waard om te bezoeken???
Allerlei hondenrassen op de straten en kakkerlakken, kikkers eveneens in overvloed
En dan heb je nog Bangkok Zoo


J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » donderdag 31 augustus 2006, 14:57

Op het strand, kwallen, zowel blanke als bruine.

Op de ruggen van de meeste honden, vlooien en teken.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Rick en kim

Grapjassen

#4 Bericht door Rick en kim » donderdag 31 augustus 2006, 15:03

als de grapjassen k-mart en j(d)umbo uit gelachen zijn zou ik graag iets horen van mensen die wel graag advies willen geven.

Wie weet of er meer wildlife in het noorden, midden of zuiden van thailand te vinden is

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#5 Bericht door Mart » donderdag 31 augustus 2006, 15:31

Dit is dan waarschijnlijk het 400 ste advies.

http://www.aboutthailand.info/animals.asp

http://www.sawadee.com/thailand/zoo/

http://www.samui.org/animals/

http://www.mapzones.com/world/asia/thai ... lindex.php

En als je wat wil horen, zal je even moeten opbellen, in Thailand

Gelijk dan maar even, Bangkok/Phuket

Dagelijks zijn er meerdere vluchten naar Phuket, direct in Bangkok te regelen.

Echter de aankomst van het ( KLM ? ) toestel is wel belangrijk, gelet op de vertrektijden.
Ook de komende weken is er enige onzekerheid.
Na 27 september landen de internationale vluchten op de nieuwe luchthaven. Dan vertrekken ook all binnenlandse vluchten daar vandaan.
Tussen 15 september / 28 september vertrekken binnenlandse vluchten wel of niet van de nieuwe luchthaven. De reistijd van oud naar nieuw moet dus in je reisschema worden betrokken.

Een fijne vakantie in Thailand.

De grapjas.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#6 Bericht door nicod » donderdag 31 augustus 2006, 18:40

Beste Rick en Kim,

Mart en jumbo zijn in "het echt" best goede,lieve behulpzame types hoor :wink: blanke pit en iets met onbeschaafde/ruwe bolsters geloof ik :D

Uiteindelijk heb je, aan hen meer dan "zweverige" lieden die het hebben over neerstortende vliegtuigen en het opzetten van luxe bejaardencentra :D De beste tijden om hen te spreken zijn de plaatselijke kantoortijden; om 16.30 uur is het "daar" door tijdverschil, waarschijnlijk week-end. Tijd voor meligheid. :wink:

Rick en kim

Dieren, dieren en nog eens dieren

#7 Bericht door Rick en kim » donderdag 31 augustus 2006, 21:56

Alereerst bedankt mart. Wij gaan bij aankomst gewoon even rondneuzen op de airport voor een ticket naar phuket. De links zijn erg bruikbaar dus ook daarvoor bedankt.
Nou nog in thailand zien te komen...en dan genieten van het meest aansprekende vakantieland ter wereld.

groeten Rick en Kim

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Grapjassen

#8 Bericht door jumbo » vrijdag 01 september 2006, 02:01

Rick en kim schreef:als de grapjassen k-mart en j(d)umbo uit gelachen zijn zou ik graag iets horen van mensen die wel graag advies willen geven.

Wie weet of er meer wildlife in het noorden, midden of zuiden van thailand te vinden is
Terecht opgemerkt, mijn bericht was van een ultralaag nivo, je hebt zo van die momenten.... :oops:
Ik vond de vraag wat aanstekekelijk omdat het begrip dieren zo vreselijk breed is, vandaar mijn reactie. Er zijn zat parken en er is jungle genoeg om dieren in het (semi) wild te zien. Ook in d eomliggenden zeeen/oceanen is er een scala aan waterwildlife te zien; de dieren die hier vrij rondlopen zie je in NL in Artis en vice versa (breed gezien)
Verder heb ik geen afiniteit met dieren anders dan de minifarm rond mijn huis en de olifant
ik neem aan dat er anderen zijn die je wat verder kunnen helpen

J
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#9 Bericht door Mart » vrijdag 01 september 2006, 06:04

Nico, bedankt voor de gele kaart.

Bij dit onderwerp mag ook wel iets over haring worden gevraagd.
Jij hebt met een aantal sub medewerkers zorggedragen voor diepgevroren haring, zowel vuil als schoon zijn ze hier in diepgevroren toestand aangekomen.

Nu las ik ergens op dit forum over stieropeen, weet jij wat dit is, ik heb hier geen dikke van dale, ik ken wel een aantal vandalen.

Ik hoop en vertrouw dat jij de laatse week van oktober, cq de eerste dagen van november in Cha-am kunt zijn met nieuwe haring.
Jumbo en Manuel komen vast en zeker, de speciale dag zal ik per PB verzenden. Ik zal dan ook EDJE uitnodigen, dan kan ik hem wat meer bijpraten over bouwen, en bliksem beveiliging, en hij kan dan ervaren dat het echt mogelijk is om diepgevroren producten, in bevroren toestand aan te krijgen in Thailand.
Jij mag dan een demonstratie geven met mijn vliegtuig, wat wel kort door de bocht kan gaan.
Kan je tevens opsturen voor mij een apparaat om de ruwe bolster te laten verwijderen.

Tevens mag je me nog steeds vriend noemen, ook al ben ik af en toe ( lees regelmatig ) onviendelijk.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#10 Bericht door nicod » vrijdag 01 september 2006, 18:27

Haha Mart hier kan ik echt niet "overheen", ik zal dit dus ook niet proberen. Je samenvatting van de meest recente topics is volledig en ontegensprekelijk duidelijk.

Jij hebt begrepen hoe je mensen aan het werk kunt krijgen, en ze daar ook nog eens een goed gevoel aan over kunt laten houden. Onderwijs me, ik herhaal mijzelf maar ben jong genoeg om van jou te leren. :D

Of ik persoonlijk de volgende zending nieuwe haring kom bezorgen kan ik je (nu) nog niet beloven. Ik zal wel mijn best doen, want de ontluikende vriendschap tussen mij en Edje (al in dit leven) zou ik graag met je delen.

Wel beloof ik je als voorheen dat die haring, in ononderbroken lijkstijfheid (bevroren) bij jou gaat aankomen. Geef me slechts de datum (plaats ken ik al)! En het komt voor de bakker/ visser. Vriend

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#11 Bericht door khonkaen » zaterdag 02 september 2006, 01:23

volgens de thai bestaan er maar 2 soorten dieren ..

de ene soort kan je eten, de andere soort niet..







willem , nederthai..
niets is perfect en niets is blijvend

agnes

#12 Bericht door agnes » woensdag 06 september 2006, 11:28

Mart,

Ik denk dat hij styropor bedoelt, dat is het materiaal waar in Thailand de koelboxen van gemaakt worden, die met die koordjes, je weet wel,

Succes met haringhappen!!,

Agnes

agnes

#13 Bericht door agnes » woensdag 06 september 2006, 11:29

oftewel piepschuim (NEDERLANDS)

Agnes

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”