thaise naam is PHONG CHOE ROT

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

thaise naam is PHONG CHOE ROT

#1 Bericht door rogerphayao » dinsdag 22 augustus 2006, 17:33

Had ik eerder aan moeten denken... gewoon even aan mijn vrouwtje vragen. Volgens haar zijn de benamingen Aji-No-Moto en phong choe rot gebruikelijk. Manuel heeft gelijk - phong choe rot - zoals we nu weten dat smaakversterker wordt genoend, wordt veel, lees TE VEEL gebruikt in de Thaise keuken. Gezond is het goedje niet en ikzelf heb me voorgenomen om de inname hiervan tot een minimun te beperken. De charme van de Oosterse keuken heeft, alleszins voor mij, een flinke deuk gekregen. Nu is het aan ons om in ons favoriete Thaise restaurantje de mensen in de keuken te overtuigen.
Is het ook niet een zaak van om, met zo weinig mogelijk ingredienten, dus kostenbesparend, toch een lekkere maaltijd te koken. Het witte poedertje dat ze overal kwistig in rondstrooien zorgt zodoende voor hogere opbrengsten. Begrijpelijk wanneer je weet hoe weinig dergelijke kleine straatrestaurantjes s avonds in de lade hebben liggen. Ik vroeg het ooit op de man af, in dit geval de vrouw af, hoeveel dat ze per dag verdiende met haar noedelsoeprestaurantje... het bleek ongeveer tussen de 200 en 300 baht per dag tre zijn. Vandaar....

Roger
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » dinsdag 22 augustus 2006, 18:08

Ik denk dat dit een vervolg is van hier....

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... d&t=611349

rogerphayao
kenner
kenner
Berichten: 97
Lid geworden op: zondag 13 augustus 2006, 17:00
Locatie: Genk / Belgium

#3 Bericht door rogerphayao » woensdag 23 augustus 2006, 06:00

Manuel schreef:Ik denk dat dit een vervolg is van hier....

http://www.xsbb.nl/phpbb/viewtopic.php? ... d&t=611349
Inderdaad Manuel, door een verkeerde handeling ben ik een nieuw onderwerp begonnen hetgeen niet de bedoeling was. Ik kom pas kijken hee. Wat moet ik doen? Kan onze moderator dit nog wijzigen?

Roger
Snak naar het moment dat Belgische winters verleden tijd zullen zijn.

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”