Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Even voorstellen

#331 Bericht door driver » zondag 11 mei 2014, 13:12

kimmmy schreef:Forumnaam: kimmmy
Echte naam: Kim
Leeftijd: 21
Woonplaats: Kampen
Beroep: jeugdzorg/mediamarkt
Op dit forum: Informatie slurpen!!
Ervaring: None

Hoi allemaal, ik ga over een week naar thailand met een georganiseerde rondreis voor 15 dagen.. en daarvoor en tijdens zal ik hier af en toe even rondneuzen om informatie op te doen en om op ideeen te komen =D
Hi Kim, Toen jij dit poste waren wij daar al en ik lees dit nu pas en nu ben jij al terug wslijk en dus de vraag ...hoe was het in Thailand ?

gr driver

driver
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 7561
Lid geworden op: maandag 03 mei 2010, 14:37
Locatie: Ede en dakloos in Thailand momenteel.

Re: Even voorstellen

#332 Bericht door driver » zondag 11 mei 2014, 13:14

monique29 schreef:Hoi, ook ik stel me even voor


Forumnaam: Monique29
Echte naam: Monique
Leeftijd: 45
Woonplaats: Drachten
Beroep: thuiszorg
Op dit forum: lezen en op ideeën komen voor onze eerste Thailand reis volgend jaar
Ervaring: Nog geen.

Eind dit jaar zijn we 25 jaar getrouwd en gaan we met onze kinderen voor de laatste keer samen op vakantie, Thailand is onze keus en ik ben graag goed voorbereid dus wil veel weten over alles wat met Thailand te maken heeft.
Hi Monique welkom op/bij TF.

Info over Thailand vindt je hier genoeg zeker als je wat zoek functies gaat gebruiken.
Leesvoer voldoende dus suc6 met de voorbereidingen alvast

gr driver

prajak
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 17884
Lid geworden op: zaterdag 21 juni 2008, 00:24

Re: Even voorstellen

#333 Bericht door prajak » zondag 11 mei 2014, 16:18

Monique, welkom hier, en vraag wat je wilt weten.

Er zitten hier veel semi-ouwe knarren met heel veel (verblijfs)kennis over Thailand. Je kunt veel lezen in het hoofdstuk algemeen en in het hoofdstuk reizen en wat je niet vindt moet je gewoon vragen.

" Het leukste van een reis is het voorbereiden " zei ooit ... weet ik niet meer, zal de leeftijd zijn, maar hij heeft wel gelijk !

Leinenrick
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 48
Lid geworden op: woensdag 28 mei 2014, 15:56

Re: Even voorstellen

#334 Bericht door Leinenrick » zondag 01 juni 2014, 20:59

Forumnaam: Leinenrick
Echte naam: Marjolein
Leeftijd: 28
Woonplaats: Bergschenhoek
Beroep: Bedrijfsleider detailhandel
Op dit forum: Ideeen opdoen en informatie verzamelen!
Ervaring: Nog geen

Gebruikersavatar
trangerkuda
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 211
Lid geworden op: dinsdag 30 december 2008, 06:58
Locatie: Trang - Thailand

Re: Even voorstellen

#335 Bericht door trangerkuda » maandag 02 juni 2014, 02:58

Leinenrick/Marjolein, welkom en succes met het opdoen van ideeen en het verzamelen van informatie.

tmoolenaar
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 18 juni 2014, 09:17

Re: Even voorstellen

#336 Bericht door tmoolenaar » donderdag 19 juni 2014, 11:49

Hi!

Ik ben Tessa (22), ga over drie weken een maand naar Thailand en ben me nu ook voor OneWorld.nl aan het verdiepen in de coup. Ben nog op zoek naar Nederlanders die in Thailand wonen en een paar vragen willen beantwoorden over hun ervaringen met de coup. Als je me wilt helpen, hoor ik het graag!

Gebruikersavatar
Pieter
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2769
Lid geworden op: donderdag 24 februari 2005, 15:06
Locatie: Bangkok

Re: Even voorstellen

#337 Bericht door Pieter » donderdag 19 juni 2014, 13:05

tmoolenaar schreef:Hi!

Ik ben Tessa (22), ga over drie weken een maand naar Thailand en ben me nu ook voor OneWorld.nl aan het verdiepen in de coup. Ben nog op zoek naar Nederlanders die in Thailand wonen en een paar vragen willen beantwoorden over hun ervaringen met de coup. Als je me wilt helpen, hoor ik het graag!
Amsterdam of rotterdam is onveiliger zonder coup dan thailand met coup
Gebruik de handen om een pen te grijpen of toetsen te beroeren en niet om ze tot vuisten te ballen. Evolueer.

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#338 Bericht door stevenl » zondag 22 juni 2014, 05:58

tmoolenaar schreef:Hi!

Ik ben Tessa (22), ga over drie weken een maand naar Thailand en ben me nu ook voor OneWorld.nl aan het verdiepen in de coup. Ben nog op zoek naar Nederlanders die in Thailand wonen en een paar vragen willen beantwoorden over hun ervaringen met de coup. Als je me wilt helpen, hoor ik het graag!
Zeg maar wat je wilt weten.

Gebruikersavatar
Jos Flachs
Expat
Expat
Berichten: 910
Lid geworden op: woensdag 10 mei 2006, 12:35
Locatie: Bangkok

Re: Even voorstellen

#339 Bericht door Jos Flachs » zondag 22 juni 2014, 07:16

tmoolenaar schreef:Hi!

Ik ben Tessa (22), ga over drie weken een maand naar Thailand en ben me nu ook voor OneWorld.nl aan het verdiepen in de coup. Ben nog op zoek naar Nederlanders die in Thailand wonen en een paar vragen willen beantwoorden over hun ervaringen met de coup. Als je me wilt helpen, hoor ik het graag!
Leuk. Vraag maar op. Ik woon sinds 1994 in Thailand en heb alle coups en coup pogingen mee gemaakt. Tijdens de bezetting van Ratchaprasong ben ik gewoon thuis gebleven, in 'bezet gebied'.

Coups zijn hier tamelijk gewoon. Er zijn (ongeveer) evenveel coups geweest als in Nederland kabinetswisselingen in dezelfde tijdsperiode.

Gebruikersavatar
joepattaya
Expat
Expat
Berichten: 4115
Lid geworden op: vrijdag 27 april 2007, 04:39
Locatie: Sofia - Bulgarije

Re: Even voorstellen

#340 Bericht door joepattaya » maandag 23 juni 2014, 12:42

Jos Flachs schreef:
tmoolenaar schreef:Hi!

Ik ben Tessa (22), ga over drie weken een maand naar Thailand en ben me nu ook voor OneWorld.nl aan het verdiepen in de coup. Ben nog op zoek naar Nederlanders die in Thailand wonen en een paar vragen willen beantwoorden over hun ervaringen met de coup. Als je me wilt helpen, hoor ik het graag!
Leuk. Vraag maar op. Ik woon sinds 1994 in Thailand en heb alle coups en coup pogingen mee gemaakt. Tijdens de bezetting van Ratchaprasong ben ik gewoon thuis gebleven, in 'bezet gebied'.

Coups zijn hier tamelijk gewoon. Er zijn (ongeveer) evenveel coups geweest als in Nederland kabinetswisselingen in dezelfde tijdsperiode.
Alle coups en pogingen meegemaakt? Vanaf 1994 dan!
Maar je hebt wel gelijk........een coup is hier "alledaags".
Een bijverschijnsel van een nieuwe democratie.

mark1967
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 24 augustus 2014, 21:55

Re: Even voorstellen

#341 Bericht door mark1967 » maandag 25 augustus 2014, 14:08

Hoi allemaal,

Mijn naam is Mark. In november zal ik voor het eerst een trip maken naar Azië. En hebben Thailand uitgekozen als bestemming. In 3 weken tijd gaan we vanuit Bangkok naar Hua Hin, Koh Samui, AoNang (Krabi), Ko Lanta en Phuket. Verheugen ons er enorm op.

Hoop via deze site leuke handige tips te ontdekken zodat het een reis wordt om nooit te vergeten. Tijdnes onze vakantie houden we ook een reisverslag bij. En nu zijn we druk bezig met de voorbereidingen. http://thailand2014.markenonno.nl/index.html

Groet
Mark

hanshu

Re: Even voorstellen

#342 Bericht door hanshu » maandag 25 augustus 2014, 15:38

Veel plezier....

Henk Korat
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2948
Lid geworden op: donderdag 28 april 2011, 19:39
Locatie: Nakhon Ratchasima

Re: Even voorstellen

#343 Bericht door Henk Korat » maandag 25 augustus 2014, 16:46

mark1967 schreef:Hoi allemaal,

Mijn naam is Mark. In november zal ik voor het eerst een trip maken naar Azië. En hebben Thailand uitgekozen als bestemming. In 3 weken tijd gaan we vanuit Bangkok naar Hua Hin, Koh Samui, AoNang (Krabi), Ko Lanta en Phuket. Verheugen ons er enorm op.

Hoop via deze site leuke handige tips te ontdekken zodat het een reis wordt om nooit te vergeten. Tijdnes onze vakantie houden we ook een reisverslag bij. En nu zijn we druk bezig met de voorbereidingen. http://thailand2014.markenonno.nl/index.html

Groet
Mark
Welkom Mark en alvast een fijne vakantie toegewenst.
"Voor de oplossing is het onontbeerlijk de tegenstander niet te zien als de vijand, doch als een drager van een andere mening." (Koningin Beatrix tijdens haar inhuldiging)

hanshu

Re: Even voorstellen

#344 Bericht door hanshu » maandag 25 augustus 2014, 17:48

Ik zat even te kijken op de meegestuurde link....in elk geval goed voorbereid :clap:
Dat gaat wel goed komen dus........... [|)

Gebruikersavatar
YankeeDoodle
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zondag 12 augustus 2012, 13:57
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#345 Bericht door YankeeDoodle » zaterdag 20 september 2014, 14:34

Forumnaam: YankeeDoodle
Echte naam: Hans
Leeftijd: 64
Woonplaats: Amsterdam
Beroep: Eigen bedrijf: MokumOnline, Internet business

Ervaring: Ik heb, voordat ik mijn eigen bedrijf begon, gewerkt voor Ericsson Telecom AB in Nederland en voor het hoofdkantoor in Stockholm, Zweden.
In deze laatste rol heb ik, in het kader van mijn werkzaamheden, zowat de hele planeet over gereisd en heb o.a. gewoond in Argentinie, Brazilie, USA, Zweden, Oostenrijk en China (Beijing).
Vanuit deze laatste plek heel Azie doorgeweest, waarvan vele malen Thailand, dat op mij vooral cultureel diepe indruk op mij heeft gemaakt.

Wat heb ik verder met Thailand: Niet zo heel veel meer dan de andere 125 landen waar ik ben geweest, maar mij staan de cultuur en de vriendelijke Thai's (nou ja, voor het merendeel) nog bij als de dag van gisteren.
Het belangrijkst is dat ik als een WERVELWIND weg wil uit Nederland, zo gauw als ik het mij kan veroorloven met pensioen te gaan. Ik denk dat eenieder de redenen voor mijn vertek wel zal kunnen begrijpen: zon, strand, lekker eten, misschien op termijn een leuke vriendin (ben gescheiden), belastingen etc.
Hoewel ik al zeker twee jaar op dit forum heb rondgekeken, ben ik nu actief lid geworden, omdat de datum van mijn vertrek met rasse schreden nadert.
Ik wil eerst naar BKK, omdat ik daar redelijk de weg ken in de mierenhoop. Aldaar wil ik voorlopig blijven, totdat alle stof op de grond ligt met alle flauwekul als visa, bankrekening, rijbewijs etc.
In een land WONEN is altijd anders dan het BEZOEKEN, daar weet ik alles van.
Veel problemen verwacht ik niet, na mijn 2 jarig contract in China. Daar heb ik ook vanaf de eerste dag alles zelf moeten uitzoeken, dus dat betekent alleen maar avontuur. En er is altijd nog dit forum, voor als ik er echt niet uit kan komen.

Verder ben ik aardig thuis op Internet, met rekendozen zoals deze, (tele)communicatie etc. dus als je met een probleem zit ben ik altijd thuis. :crazy:

Cheers.
/Hans 8-)
_________________
PS: voor mijn website, zie mijn profiel.
There are no secrets to success. It is the result of preparation, hard work, and learning from failure.
Colin Powell

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”