Even voorstellen

Medelingen, tips en opmerkingen.
Moderators: Chang, Patriot
Plaats reactie
Bericht
Auteur
Eddie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 31 januari 2008, 11:07

Re: Even voorstellen

#61 Bericht door Eddie » donderdag 31 januari 2008, 11:18

Reisliefhebbers,
Via deze weg stel ik me even voor.

naam: Edwin
beroep: Administratief medewerker Karakter
leeftijd: 19
religie: openminded
woont: Antikraak
visie: Live life to the Maxx..
droom: 6 à 7 maanden z-o Azië + China / Outback
verwezelijking: September 2008 / Februari-Maart 2009

Een vrolijke, impulsieve, ondernemende jongen. Ik geniet erg van het proces naar mijn reis toe. Ook al heb ik nu een baantje, toch lekker doorbikkelen, geld verdienen en af en toe wegdromen naar de andere kant van de wereld.

Dit wordt mijn eerste grote reis, vandaar dat ik nu al flink bezig ben dingen uit te zoeken. Uiteindelijk is mijn doel zonder een plan maar met een heleboel opties richting de zon te vliegen. Gaaf zo'n forum, denk dat ik van jullie nog wel wat kan leren.

Nu nog niks concreets in mijn hoofd, maar de vragen komen. Geloof me.

Edwin

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Even voorstellen

#62 Bericht door Mart » donderdag 31 januari 2008, 12:39

Welkom, en stel je vragen maar. Er is er altijd wel een die het passende antwoord kan geven.
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

Eddie
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 9
Lid geworden op: donderdag 31 januari 2008, 11:07

Re: Even voorstellen

#63 Bericht door Eddie » donderdag 31 januari 2008, 13:54

Kijk, dat is fijn!
En een leuke afleiding tijdens het beantwoorden van sollicitatiebrieven.
Mooie quote onder je posts trouwens, een beetje in de trand van:

"Wie je nu bent is het resultaat van beslissingen en keuzen van jou en anderen in het verleden.
Wie je wil zijn heb je in de hand door de nu en in de toekomst keuzes te durven maken.."

ubon1
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 33
Lid geworden op: dinsdag 29 januari 2008, 22:51
Locatie: beemster
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#64 Bericht door ubon1 » zaterdag 02 februari 2008, 21:54

goede dag allemaal ook ik wil mij graag even voorstellen.
mijn naam is jan ik woon nu 5 jaar samen met noi en we hebben een dochter van 3 jaar met nl paspoort en de zoon van 12 jaar van mijn vriendin woont nu 2 jaar bij ons.
vorig jaar hebben we een huis gekocht in phathum thani waar we op termijn willen gaan wonen. de afgelopen 2 jaar heb ik al veel info van dit forum gelezen en wil graag eventueele problemen en vragen aan jullie voorleggen en op een leuke manier de discussie aangaan over allerlij thaise zaken.goeten jan

relax dan leef je langer.

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#65 Bericht door Geert S » zaterdag 02 februari 2008, 23:17

Forumnaam: Geert S
Echte naam: Geert Sassen
Geboortedatum: 10 Apr 1958
Woonplaats: Udon Thani / (noordoost) Thailand
Google Earth: 17°29'1.68"N 102°47'53.52"E
Beroep: Kapitein Grote Handelsvaart
Weblog: http://geertsassen.web-log.nl

Hobby,s : Cultuur en mensen in het algemeen, Fotografie en Filmen, Programmeren

Vaar op de koopvaardij wereldwijd rond sinds 1978, eerst natuurlijk als stuurman en tegenwoordig dan kapitein. Aanvankelijk wel altijd in Nederland gewoond, maar de meeste tijd bracht ik uiteraard door op zee en in de diverse havens. Voel me dan ook meer een 'wereldburger' dan een 'Nederlander', en sinds mijn eerste huwelijk over de kop ging is mijn binding met Nederland eigenlijk nog maar minimaal, kom er alleen nog een aantal malen per jaar om mijn ouders op te zoeken of voor cursussen en zo.

In 1982 kwam ik voor het eerst (met een schip) in Thailand (Ko Chichang, niet ver van Bangkok) en ben daar toen meteen 3 weken gebleven. Nadien nog diverse keren terug geweest en langzamerhand het land beter leren kennen, en er ook mijn huidige echtgenote leren kennen. Vier jaar geleden hebben we besloten definitief te gaan samenwonen in Udon Thani, de geboorteplaats van mijn vrouw, waar we een mooi huis gekocht hebben op een half uurtje rijden van de stad, naderhand zijn we daar ook officieel getrouwd. Op 25 dec j.l. (2007) is onze jongste dochter geboren (mijn vrouw had al een dochter van 6 jaar uit haar vorige huwelijk) waardoor ons gezinnetje nu nog gelukkiger is dan ooit tevoren.

Ik geniet van het leven en de hele sfeer in noordoost Thailand, de vriendelijkheid van de mensen, de rust en de kalmte, de mystiek waarmee het hele leven doorspekt is, de hulpvaardigheid van iedereen, etc, etc. Hoewel wij in de ogen van sommigen misschien erg 'afgelegen' wonen (weinig of geen toeristen die zich ooit zo ver van Bangkok wagen) voel ik me er eigenlijk nooit 'eenzaam' of een 'buitenstaander'. Natuurlijk heb ik dat voor een belangrijk deel te danken aan de fantastische steun van mijn vrouw en haar familie en vriendenkring die mij volledig geaccepteerd hebben en die mij helpen om echt 'aktief' aan het hele leven daar deel te nemen en niet alleen langs de zijkant te staan als 'toeschouwer'. We beseffen heel goed dat wij 'bevoorrecht' zijn door mijn werk & salaris, en proberen te helpen waar wij kunnen in de sfeer van het Boedhisme en de Thaise cultuur.

Dankzij nieuwe, goede, arbeidscontracten kan ik het tegenwoordig 'rustig aan' doen met 10 weken varen - 10 weken thuis, en daarbij vaar ik nog op een lijndienst die werkt vanuit Thailand waardoor ik nooit 'echt' ver weg ben en een heel groot deel van het jaar lekker thuis van mijn gezin kan genieten.

Ik lees dit forum al diverse jaren maar heb me pas sinds kort officieel aangemeld (had me geloof ik al eens eerder aangemeld maar na de conversie kon ik mijn inlognaam en pasword niet meer terugvinden, dus maar opnieuw aangemeld :lol: ). In de jaren dat ik lees heb ik steeds erg veel zinvolle informatie hier gevonden, en daar ben ik vele forumleden erg dankbaar voor. Informatie geven en delen is volgens mij een bijzonder waardevolle taak voor een forum als dit, en hoewel ik nog dagelijks nieuwe dingen leer zal ik proberen daar ook af en toe een steentje aan bij te dragen.

amonree
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 70
Lid geworden op: zaterdag 26 maart 2005, 17:44

Re: Even voorstellen

#66 Bericht door amonree » zondag 03 februari 2008, 17:43

Mooi geschreven Blog Geert,
Wanneer komt deel 4, en 5 en 6 :lol:

Groetjes,

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#67 Bericht door Geert S » zondag 03 februari 2008, 18:18

amonree schreef:Mooi geschreven Blog Geert,
Wanneer komt deel 4, en 5 en 6 :lol:

Groetjes,
Als ik ooit de tijd vind :lol:

Moet nu eerst straks weer voor 10 weekjes naar zee, 7 feb stap ik aan boord en rond 10 april ben ik dan weer terug in Thailand, dus het wordt eventjes rustig en op de blog zie je een tijdje alleen water :lol:
Daarna lekker weer 10 weken thuis in Udon Thani, dus daar kijk ik alvast weer naar uit!

3borg
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 17
Lid geworden op: vrijdag 24 november 2006, 16:42
Locatie: Kamala Phuket
Contacteer:

Re: Even voorstellen

#68 Bericht door 3borg » woensdag 06 februari 2008, 22:27

Forumnaam: 3Borg
Echte naam : Barry
Leeftijd: 34
Woonplaats: Poortvliet
Beroep: Ondernemer
Op dit forum: vooral lezer

Hallo allemaal,

Ik ben Barry ben 34 jaar oud, ben getrouwd. Op dit moment ben ik werkzaam als zelfstandig ondernemer in de bouw.
Onze hoofdactiviteit is het uitvoeren van metselwerk op nieuwbouw projecten.
Tevens hebben wij de laatste jaren al diverse nieuwbouw woningen ontwikkeld en in eigen beheer gebouwd en verkocht.
Maar sinds 3 jaar zijn wij helemaal verkocht aan Thailand.
Inmiddels hebben wij een condominium gekocht in Kamala / Phuket.
Als alles mee zit zal dit in November worden opgeleverd.
Wij zijn dan ook van plan om in de toekomst te gaan emigreren naar Thailand.
Inmiddels hebben wij dan ook ons huis en de verdere eigendommen van waarde in de verkoop gezet.
Als dit alles is verkocht hebben wij een redelijk kapitaal om van te leven in Thailand.
Zijn dus niet afhankelijk van een inkomen in de toekomst.
Maar vinden ons zelf nog beetje te jong om te gaan rentenieren.
Willen dan ook in Phuket toch nog wel wat gaan ondernemen wat precies weten wij nog niet.
Eventueel toch nog een baantje zoek in loondienst of een bedrijfje starten.
Mocht iemand een baan of een idee hebben voor ons horen wij dat graag.
Voor het eventueel oprichten van een LTD zijn wij op zoek naar een betrouwbare advocaat die ons kan helpen bij het oprichten van een LTD.
Wie heeft er ervaring met goede advocaat in Phuket ? (of elders)
Tevens zou ik graag advies willen wat voor ons het beste zou zijn ivm visum. (getrouwd met Nederlandse vrouw)
En wat er mogelijk is wat betreft de visums, staan hier zoveel tegen strijdige berichten.

Barry

Ketsara
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: dinsdag 26 februari 2008, 16:21

Re: Even voorstellen

#69 Bericht door Ketsara » dinsdag 26 februari 2008, 16:48

En dan ook maar eens voorstellen:

Forum naam: Ketsara (die ik ook in Thailand gebruik)
Echte naam: Geeske
Leeftijd: 29

Al tijden lees ik mee op het forum, nu toch maar eens echt meedoen. Kom sinds 1996 in Thailand, toen ik als uitwisselingsstudent een jaar bij een gastfamilie zat. Ik ging toen naar een lokale middelbare school (in Chonburi provincie) tussen 2000 Thaise leerlingen. Dé manier om de taal te leren en veel van de Thaise cultuur op te snuiven.
Sindsdien talloze malen terug geweest en nu op het randje van een grote stap: verhuizen naar Thailand, waar ik vanaf juni in Bangkok zal wonen.

Niet alleen hoop ik veel aan jullie informatieve bijdrages te hebben, graag deel ik mijn Thailand ervaringen waar wenselijk.

Groeten,

Ketsara

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Even voorstellen

#70 Bericht door dutch » dinsdag 26 februari 2008, 17:11

Welkom Ketsara,
Toch even nieuwsgierig:Wat ga je doen in Bkk?
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

Ketsara
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 39
Lid geworden op: dinsdag 26 februari 2008, 16:21

Re: Even voorstellen

#71 Bericht door Ketsara » dinsdag 26 februari 2008, 18:09

van Dutch:

Welkom Ketsara,
Toch even nieuwsgierig:Wat ga je doen in Bkk?
Ik ga er werken, stap over naar het Thaise kantoor dat mijn bedrijf heeft in Bangkok.
Spannend maar super leuk!
Voor verhuistips sta ik overigens ook open...

Groeten!

Ketsara

Jessy27
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 78
Lid geworden op: vrijdag 22 februari 2008, 15:25
Locatie: in het mooie Gelderland

Re: Even voorstellen

#72 Bericht door Jessy27 » woensdag 27 februari 2008, 13:08

Forumnaam: Jessy27
Echte naam: Jessy
Leeftijd: 27 jaar
Woonplaats: in het mooie Gelderland
Beroep: Controller
Op dit forum: Nog niet zo lang aanwezig.. :D

Ervaring:

Geen eigenlijk. Ik ga aankomend mei voor het eerst naar Thailand voor 25 dagen. Het land heeft me wel altijd super aangetrokken. Ik heb me op dit forum dan ook aangemeld voor tips en adviesen van mensen die het land beter kennen. Nooit verkeerd dacht ik zo. Verder leuk om je op voorhand al lekker in te lezen. :lol: De voorpret van een vakantie is al heel erg leuk per slot van rekening ;)
Moed is niet het ontbreken van angst maar het beseffen dat iets anders belangrijker is

Phillostar
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 64
Lid geworden op: zaterdag 23 februari 2008, 15:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Ook even voorstellen

#73 Bericht door Phillostar » zaterdag 15 maart 2008, 00:39

Forumnaam: Phillostar
Echte naam: Philip
Leeftijd: 31 jaar
Woonplaats: Het pittoreske Amsterdam
Beroep: IBM'er
Op dit forum: Via de digitale snelweg hier beland opzoek naar meer info over Thailand and getting to know the ins and outs over het land, de cultuur, de mensen en tips.

Ervaring:
Nog niet, maar! mijn plan is om in juni 3 weken Thailand aan te doen. Ik ben niet echt een vakantievierder, dit wordt mijn eerste verre vakantie, hiervoor ben ik afgelopen 2 jaar met de auto naar Tsjechie geweest. Waarom dan opeens naar verweggistan en Thailand? tja aangestoken door mn paps die in januari een maand op vakantie is geweest in Thailand.

De ouweheer(78) was uitgenodigd door mn neef om met zijn zussen in zijn nieuwe vakantiehuisje in Hua Hin te genieten van een lekkere vakantie. Om hem een beetje geinformeerd op vakantie te laten gaan had ik een reisboekje in elkaar geflanst met algemene info over Thailand en Hua Hin. Door de nodige google akties en internet informatiebronnen opzoek naar informatie voor het boekje ben ik toen aangestoken om ook op vakantie te gaan naar Thailand.

Wel! zoals het er nu naar uitziet zal ik half juni richting Thailand reizen om het land te ontdekken. Een plan is er niet echt, ik wil eerst een paar dagen in Bangkok verblijven om o.a. een dagje bij mn Thaise collega's te kijken hoe zij te werk gaan. Daarna wil ik naar Hua Hin afreizen om vanuit daar de omstreken te verkennen en digitaal vast te leggen.

Voor nu wordt het dus de dagen aftellen tot mn vakantie en ondertussen nog meer info op doen.

Groetjes,

Philip

Wouter_Udon
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6466
Lid geworden op: vrijdag 28 september 2007, 07:33
Locatie: ฮอลแลนด์ใต้

Re: Ook even voorstellen

#74 Bericht door Wouter_Udon » zaterdag 15 maart 2008, 07:36

Phillostar schreef:Forumnaam: Phillostar
Echte naam: Philip
Leeftijd: 31 jaar
Woonplaats: Het pittoreske Amsterdam
Beroep: IBM'er
Op dit forum: Via de digitale snelweg hier beland opzoek naar meer info over Thailand and getting to know the ins and outs over het land, de cultuur, de mensen en tips.

Ervaring:
Nog niet, maar! mijn plan is om in juni 3 weken Thailand aan te doen. Ik ben niet echt een vakantievierder, dit wordt mijn eerste verre vakantie, hiervoor ben ik afgelopen 2 jaar met de auto naar Tsjechie geweest. Waarom dan opeens naar verweggistan en Thailand? tja aangestoken door mn paps die in januari een maand op vakantie is geweest in Thailand.

De ouweheer(78) was uitgenodigd door mn neef om met zijn zussen in zijn nieuwe vakantiehuisje in Hua Hin te genieten van een lekkere vakantie. Om hem een beetje geinformeerd op vakantie te laten gaan had ik een reisboekje in elkaar geflanst met algemene info over Thailand en Hua Hin. Door de nodige google akties en internet informatiebronnen opzoek naar informatie voor het boekje ben ik toen aangestoken om ook op vakantie te gaan naar Thailand.

Wel! zoals het er nu naar uitziet zal ik half juni richting Thailand reizen om het land te ontdekken. Een plan is er niet echt, ik wil eerst een paar dagen in Bangkok verblijven om o.a. een dagje bij mn Thaise collega's te kijken hoe zij te werk gaan. Daarna wil ik naar Hua Hin afreizen om vanuit daar de omstreken te verkennen en digitaal vast te leggen.

Voor nu wordt het dus de dagen aftellen tot mn vakantie en ondertussen nog meer info op doen.

Groetjes,

Philip
Hallo Philip,
Welkom op dit forum, en natuurlijk veel plezier toegewenst bij de voorbereidingen op de vakantie.
Heel leuk dat vakantieboekje, en nog leuker om het met ons te delen. Dit is een prima insteek voor de beginnende Thailand-ganger.
M.vr.gr.
Wout.
Live your dream, don't dream your life.

Gebruikersavatar
weten
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 787
Lid geworden op: maandag 17 maart 2008, 15:21
Locatie: Zuid Holland- Cha am

Re: Even voorstellen

#75 Bericht door weten » zondag 25 mei 2008, 10:36

Ja bedankt Philip ook namens mij heb het uitgeprint veel plezier ervan wij wilen ook vertrekken
Stom moet me ook nog voorstellen :oops: Ga ik doen Gr. Weten
Het leven is zo simpel dat niemand het begrijpt.

Plaats reactie

Terug naar “Mededelingen, tips en opmerkingen”