Belasting etc.

Post hier je vragen over belasting, WAO en AOW in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
robertwim
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: zondag 14 mei 2006, 06:11

Belasting etc.

#1 Bericht door robertwim » zondag 14 mei 2006, 06:27

Hallo,
Ik ben 59 jaar en ga volgend jaar met VUT/Prepensioen.
Als ik in thailand ga wonen hoe zit het dan met het ontvangen van deze betalingen ,m.a.w. hoeveel belasting ga ik betalen en aan wie?
Moet ik tot Thai genaturaliseeerd zijn om in het lage belastingtarief te vallen ?
Ik heb begrepen dat je voor een jaarvisum in aanmerking komt als je inkomen hoog genoeg is, kan dit visum in nederland geregeld worden?
Als het elke 3 maanden verlengd moet worden bij een immigratiekantoor, zitten deze kantoren door heel thailand of bv alleen maar in BKK ?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

Re: Belasting etc.

#2 Bericht door Manuel » zondag 14 mei 2006, 10:28

robertwim schreef:Moet ik tot Thai genaturaliseeerd zijn om in het lage belastingtarief te vallen ?
Kijk eens rond op het forum, er is al aardig wat informatie beschikbaar over het onderwerp.

De quote van je hierboven..... Tot Thai genaturaliseerd??? Succes, een bijna onmogelijke opgave....

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » maandag 15 mei 2006, 05:37

kijk op http://www.thaiimmigration.com voor info//

als je je in nl laat uitschrijven , betaal je nergens belasing of sociale premies/// houd er wel rekening dat er 2% gekort wordt per jaar op je aow uitkering..
je kan een thai paspoort krijgen , nadat je 3 jaar een jaarvisum hebt gehad, daarna nog 3 jaar een resident certificate.. voor een thai paspoort moet je wel de taal in woord en geschrift beheersen ..


veel geluk,

willem , nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Belasting, WAO en AOW”