rondreis

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ldehullu

rondreis

#1 Bericht door ldehullu » woensdag 19 april 2006, 18:14

hallo heeft er iemand ervaring met de rondreizen van best tours

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Besttours

#2 Bericht door JohanS » woensdag 19 april 2006, 18:33

Een 10 tal jaar geleden heb ik een rondreis met besttours door Thailand gemaakt.
Bangkok - Chiang Mai - Pattaya.
Twee Jaar geleden zijn wij ook naar Thailand gegaan met Besttours (snelle beslissing een paar weken voor vertrek aan zeer goede prijs),
dit was toen geen rondreis maar een verblijf in Bangkok en Hua Hin.

Over beide reizen kan ik alleen maar positief praten.
Zeer goede 4 en 5 sterren hotels, allles vlot verlopen en degelijke nederlandstalige begeleiders in Bangkok, tegen een scherpe prijs.

Op dit ogenblik reizen we niet meer via besttours maar boeken we alleen de vlucht, maar voor mensen dit een rondreis willen maken zonder kopzorgen en de nodige luxe kan ik best-tours aan bevelen.
Kijk even uit waar je je strandvakantie wil doorbrengen; iedereen heeft daar zijn ideeën over maar voor ons moet Pattaya helemaal niet.

Thaifreak
kenner
kenner
Berichten: 117
Lid geworden op: dinsdag 07 maart 2006, 12:52
Locatie: Beerse - België
Contacteer:

#3 Bericht door Thaifreak » woensdag 19 april 2006, 19:34

De eerste jaren dat we naar Thailand gingen, zijn we ook diverse malen met Best Tours naar Thailand geweest. De eerste 2 jaren (1999 en 2000) waren we heel tevreden, maar nadien hebben we Best Tours alleen maar bergaf zien gaan. Het enige positieve dat ik nog over Best Tours kan zeggen is dat ze een heel goed hotelaanbod hebben (prijs/kwaliteit), maar in sommige hotels merk je dan ook dat ze daar dan heel goede prijzen bedongen hebben. Als het je eerste keer is dat je naar Thailand gaat, heb je in België niet veel andere keus, maar het zou het spijtig vinden dat je hierdoor een verkeerd beeld krijgt van Thailand. De Thaise gidsen ter plaatse zijn volgens mij heel zwak, ze kiezen sommige gidsen enkel omdat ze Franstalig zouden moeten zijn. We hebben de laatste 2 jaren dezelfde Thaise gids ter plaatse gehad (zo één die dan Frans zou praten), maar zelfs de Walen in onze groep verstonden hem niet. het laatste jaar hadden we in combinatie met hem ook een Nederlandstalige begeleider die zich van heel de rondreis ook niets aantrok, het was zo erg dat de mensen in onze groep aan ons vroegen wat we reeds zoveel keer kwamen zoeken in Thailand. Toen we een klachtenbrief ivm de Franstalige Thaise gids schreven naar Best Tours, kregen we als reactie dat dit één van hun beste gidsen was. Sindsdien zijn we nooit meer met Best Tours naar Thailand geweest. Dit is wel reeds 3 jaar geleden.

Nu gaan we reeds diverse jaren met Greenwood en steken zelf onze rondreis in elkaar (soms met vrienden en kennissen) en komen in het totaal op dezelfde prijs als Best Tours uit, maar doen onze rondreis dan met een veel kleinere groep (4-8 personen) en hebben dan een Thaise (Engelstalige) gids ter onze beschikking. We komen nu soms ook in dezelfde hotels en merken dat we helemaal anders behandeld worden door het personeel dan toen we er waren met Bets Tours.

Wat je ook doet, zorg in ieder geval dat je van Thailand geniet !!!!

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”