zoek een baan voor een half jaar in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Hanneke

zoek een baan voor een half jaar in Thailand

#1 Bericht door Hanneke » woensdag 19 april 2006, 09:23

Hoi ik hoop dat iemand mij kan helpen: :?:

Ik zoek een baan voor een half jaar in Thailand.
Mijn engels is excellent in woord en geschrift; heb een psychologie, statistiek en gezondheidswetenschappen opleiding. Ik kan goed coordineren. Ben extravert en geinteresseerd in mensen.

Ben al eerder in het land geweest en volledig verliefd er op geworden.

Mijn vriend wil ook graag mee: zijn Engels en Frans zijn vloeiend. Hij kan eventueel in de horeca werken, maar dan liever nog als klusjesman.

Misschien kan iemand me met deze credentials een stap verder helpen?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » woensdag 19 april 2006, 09:34

Kijk eerst eens naar de voorwaarden waar je aan moet voldoen voor werk en verblijfs vergunningen...

Ook moet je kijken naar beroepen die niet uitgeoefend mogen worden door 'aliens'. En..... wat voor salaris heb je in gedachten??

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#3 Bericht door Mart » woensdag 19 april 2006, 17:32

Wanneer willen jullie werken ?

zonneke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 203
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 17:02
Locatie: Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door zonneke » vrijdag 21 april 2006, 02:04

tja,

Manuel heeft de 3 belangrijkste punten al aangehaald, vooral het loon zal een probleem zijn ...

ik raad je aan om via een internationale hulp organisatie te werken, de VN bijvoorbeeld, maar daar geraak je niet zomaar binnen, doch voor een NGO of iets dergelijks werken die je vanuit Nederland betaalt lijkt me je beste optie gezien je studies

nu heb ik toevallig enkele dagen terug met een Thai gesproken die in een discotheek werkt en die verdient toch goed zijn kost dankzij de tips, het zal niet gemakkelijk zijn om er binnen te geraken als 'falang' en dan heb je weer die vergunningen en dergelijke, maar het zou wel ideaal zijn natuurlijk, daar het relatief weinig uren zijn en je het dus als extra kan doen, al moet ik erbij zeggen dat ik nog nooit een falang in de horeca heb zien werken, behalve als baas dan, wat officieel eigenlijk niet mag ... dus vrees ik dat er ergens een addertje onder het gras is ... preciese info kan ik je helaas niet geven

kortom, ik wil je niet ontmoedigen, maar simpel zal het niet zijn ...

je kan steeds eens kijken op de ads van bijv. http://www.phuketgazette.com

veel succes !

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”