Khao Sok of Khao Yai??

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
wendyjol
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 76
Lid geworden op: zaterdag 08 oktober 2005, 21:24
Contacteer:

Khao Sok of Khao Yai??

#1 Bericht door wendyjol » donderdag 06 april 2006, 09:46

Welk nationaal park raden jullie aan? Wij zullen er in augustus zijn en willen er 2 of 3 dagen doorbrengen.
to travel or not to travel

Pim
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 69
Lid geworden op: maandag 25 april 2005, 17:33
Locatie: Roermond
Contacteer:

#2 Bericht door Pim » donderdag 06 april 2006, 12:57

Ik ben in Khoa Sok geweest, zeker aan te raden. We verbleven op het park zelf. De eerste 2 dagen hebben we verschillende excursie gemaakt binnen het park (rafting, hiking, olifanten tocht).
Vervolgens hebben we een 2 daagse tocht door de jungle gemaakt. We maakten eerst een 2 uur durende tocht over het water om vervolgens midden in de jungle op drijvende huisjes te verblijven. Vanuit hier hebben we diverse tochten door de jungle gemaakt! Spectaculair en super mooi. Midden in de natuur, vrij primitief en van de buitenwereld afgesloten. Echt helemaal te gek!!
Ik ben geen toerist!!! Ik ben een reiziger!!!!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Phu Kradung

#3 Bericht door Edje » donderdag 06 april 2006, 17:37

Probeer Phu Kradung eens, het op een na grootste NP van Th.
Dit NP ligt op een bergplato, je moet dus een behoorlijke klim maken om boven te komen maar het loont de moeite.
http://www.joachim-lange.de
Groetjes; Edje

P&C

#4 Bericht door P&C » dinsdag 02 mei 2006, 14:35

Wij hebben fantastische dagen gehad in Khao Yai, hebben veel wilde dieren gezien (olifanten, slangen waar onder een enorme python, apen, hornbills, insecten, schorpioenen etc) en vonden het zeker de moeite waard. Geboekt voor niet al te veel geld bij het Greenleaf guesthouse.

Het uitgebreide verslag kun je lezen in ons reisverslag nr. 4 en ook de bijbehorende foto's bekijken.

Vorige week in Khao Sok geweest, maar helaas ging de tour die wij wilden doen niet door omdat er niet voldoende deelnemers waren, het was laagseizoen. Ik kan je daar dus niet veel over vertellen, maar van mensen die een andere tour hadden gedaan hoorde ik dat ze niet veel dieren waren tegen gekomen.

Veel succes met je keuze!

Petra en Charles
http://www.langevakantie.nl

taen

#5 Bericht door taen » donderdag 04 mei 2006, 12:19

Hallo Wendy,

Beide parken hebben hun charme, Khao Sok is ruiger je kunt er slapen in boomhutten en in drijvende hutjes op een kunstmatig meer. Het maken van tochten is als je in het park verblijft erg gemakkelijk te regelen (een gids is een must als je niet verdwalen wilt). Voor eten word gezorgd.
Je komt hier relatief weinig toeristen tegen.
Khao Yai, heeft als voordeel dat er goede overnachtingsmogelijkheden zijn in het park en vlak buiten het park. (iedere keer wel 200 bath intree)
De blokhutten bieden de mogelijkheid om zelf voor je maaltijden te zorgen. Het maken van tochten zonder gids is zeer goed mogelijk. Beide parken hebben een zeer afwissellend landschap.

Een reden voor de uiteindelijke keuze kan zijn op manier je de rest van het verblijf invult. Wil je strand en kies je voor het zuiden dan is Khao Sok een logische keuze. Kies je echter voor centraal Thailand en of de Isan (phimai - phanum rung) dan ligt Kha Yai meer op de route.

Nogmaals beide parken zijn zeer de moeite waard. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar Khao Sok omdat het meer afwissellend is.

ps In Khao Sok hebben we tubing gedaan. Lekker lui in een autoband liggen en je dan met de stroming van de rivier mee laten slepen.

Waar je ook voor kiest veel plezier
Theo

jo

#6 Bericht door jo » maandag 08 mei 2006, 13:20

Leuk om te lezen, wij zijn van plan naar beide parken te gaan, eerst Khao Yai een dag of 4 en waarschijnlijk in het yildis hotel. En daarna naar Khao Sok voor een dag of 3. Dan nog naar koh tao en samui.

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#7 Bericht door jipke » maandag 23 juli 2007, 17:09

Ik wil as augustus ook naar Khao Sok gaan. Nu lees dat het niet altijd goed te doen is in het regenseizoen. Iemand daar ervaring mee?
Ik land in Bangkok en wil dan gelijk daarheen, welke trein kan ik het beste nemen ?

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: zaterdag 16 juni 2007, 22:37

#8 Bericht door Bomo88 » maandag 23 juli 2007, 19:47

Wij zijn een paar jaar geleden in augustus geweest, een buitje gehad, verder mooi weer. Je moet de trein naar Surat Thani nemen en vandaar met de bus naar Khao Sok.

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#9 Bericht door jipke » maandag 23 juli 2007, 21:21

Dank voor de info !

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#10 Bericht door jipke » donderdag 26 juli 2007, 20:22

Heb net ff zitten surfen en de nachttrein lijkt me het handigst. We komen 's ochtends in Bangkok aan. Twee vraagjes: Kan ik mijn rugzak op het station kwijt overdag ( bewaakt bedoel ik,hehe) en is tweede klas goed te doen met de trein ?
Ben jaren terug met trein naar Chang Mai geweest,maar kan me niet meer herinneren welke klasse dat was.

Bomo88
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 50
Lid geworden op: zaterdag 16 juni 2007, 22:37

#11 Bericht door Bomo88 » donderdag 26 juli 2007, 20:37

Er is een bagagedepot op het station waar je een paar baht voor betaald. Echt waardevolle spullen zou ik meenemen.
De nachttrein is inderdaad het handigst, tweede klas is met gordijntjes tussen jou en het gangpad, eerste klas is aparte 2persoonscompartimenten.
Wij vonden 2e klas heel goed te doen.

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#12 Bericht door jipke » donderdag 26 juli 2007, 20:39

Bomo88 schreef:Er is een bagagedepot op het station waar je een paar baht voor betaald. Echt waardevolle spullen zou ik meenemen.
De nachttrein is inderdaad het handigst, tweede klas is met gordijntjes tussen jou en het gangpad, eerste klas is aparte 2persoonscompartimenten.
Wij vonden 2e klas heel goed te doen.
Thanks ! Tweede klas is goed genoeg voor me, dat hoor ik al :)

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#13 Bericht door jipke » zondag 29 juli 2007, 10:00

Ik neem aan dat ik geen overnachtigsplaats vooraf hoef te boeken. Heb ik touwens nog nooit gedaan en altijd wel een slaapplaats gevonden. Iemand misschien een tip voor een leuk/bijzonder/goedkoop onderkomen daar ??

jipke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 53
Lid geworden op: vrijdag 21 april 2006, 15:19
Locatie: Roosendaal

#14 Bericht door jipke » dinsdag 07 augustus 2007, 05:39

jipke schreef:Ik neem aan dat ik geen overnachtigsplaats vooraf hoef te boeken. Heb ik touwens nog nooit gedaan en altijd wel een slaapplaats gevonden. Iemand misschien een tip voor een leuk/bijzonder/goedkoop onderkomen daar ??

Niemand een tip voor me :roll:

Gebruikersavatar
Kees
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1182
Lid geworden op: donderdag 16 juni 2005, 19:43
Locatie: Doi Saket, Talad Khwan

#15 Bericht door Kees » dinsdag 07 augustus 2007, 07:23

Misschien nog niemand van hier geweest :lol:
Dus probeer het zelf uit en meld je ervaring hier.

Veel plezier.

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”