werk in de visserij

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ben the fishermen

werk in de visserij

#1 Bericht door ben the fishermen » woensdag 05 april 2006, 16:29

mijn naam is ben ,en ik ben werkzaam in de noordzee visserij
nou is mijn vraag zou het mogelijk zijn om iets te doen met vissen in thailand
ben er 4 keer geweest en zou graag net als de thaise vissers,ook willen vissen daar.
gr

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#2 Bericht door Mitmig » woensdag 05 april 2006, 16:31

Heb je een goede levensverzekering? :D
Denk niet dat de vissers je dat in dank afnemen als ik ze een beetje kan inschatten! :wink:

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Werken als visser

#3 Bericht door Mart » woensdag 05 april 2006, 17:23

Hallo Ben,

Wil je hier komen met een boot of wil je als visser op een Thaise boot?
In Thailand komen ze vissers te kort en daarom komen de bemanningen meestal uit Birma, ze verdienen ca 100 Tb per dag (=2 euro ).

Mart
uit een visserdorp.

ben the fishermen

visserij

#4 Bericht door ben the fishermen » woensdag 05 april 2006, 19:09

hahahaha ja het is niet de bedoeling in hun vaarwater te zitten
kom net van samui en heb daar veel visserlui gesproken en ook op een feest geweest van alle visserlui uit samui
maar als je hun spreekt is het allemaal no problem maarja dat is daar overal
ik weet dat het niet veel verdient maar hier is het ook niks meer
zou daar gewoon graag willen werken ,hoef niet veel te verdienen
als ik maar wat rustiger kan leven
ben het hier eigenlijk wel zat
bedankt en gr

gast

#5 Bericht door gast » woensdag 05 april 2006, 19:23

Bron :
List Annexed to the Royal Decree Naming Occupations and Professions Prohibited to Foreigners, B.E. 2522 (1979)



The Alien Business Law (N.E.C. Announcement 281).Werkactiviteiten die vallen onder categorie A & B zijn over het algemeen gesloten voor buitenlanders.Onder categorie C moet je een vergunning regelen voordat je met dat werk begint.Werk buiten deze categoriën is vrijgesteld. Het ministerie van Handel zal ook helpen met aanvragen van niet-commerciële kantoren.


Categorie A: 1.Landbouw:rijst verbouwen; zoutwinning. Commerciële bedrijven:Binnenlandse handel in plaatselijke landbouwproducten,Grondhandel. Tertiaire sector: Accounting, dierenteelt, architectour, advertising, makelaardij, veiling, kapper, kapper beautysalon combi. Bouwbedrijven.


Categorie B. 1.Landbouwbedrijf: orchideën, kweken, animal husbandry inclusief zijdeworm fokkerij,timmermanbedrijf, visserij.

2. Industrieel & handwerk: rijst verwerking, Meelindustrie, suiker, alcohol & non alcohol dranken, Ice cream, Pharmaceutische productie, cold storage,hou, goud, zilver en inlaid stone, houtsnijwerk, lacquer-ware, match making, cement etc, Opblazen van gesteente met dynamiet,Kleding -en schoenen fabricage, drukken, kranten publicatie, weven van zijde of zijde bedrukken, productie van eindproducten van zijde.

3. Commercieël: alle retailbedrijven die niet onder categorie C vallen. Of handel niet onder de C Categorie, verkoop van eten en dranken, handel in antiquiteiten& fine arts.

4 Horeca en Tourisme: Tour agency, Hotels behalve hotel management, fotografie,wasserettes, productie van jurken en service jobs.

5. Land, water & ie. transport.


Categorie C. U mage het volgende doen. Exporteren, alle wholesalehandel niet onder A & B vallend. Retailhandel van machines, gereedschap en dergelijken, verkoop van voedsel, dranken die het tourisme promoten. Industrie& handwerk zaken:: productie van dierenvoedsel, extractie van vegetarische olie, productie van textiel, verven van kleding, fabriekdrukwerk, glasproductie, het maken van borden en kommen, kantoorpapierwerk & en print papier, winning van zout uit gesteente en mijnwerk.

Services: alles wat niet onder A noch B valt


En is het nu wel of niet toegestaan om in de visserij te werken?

Trollen met een eigen boot brengt meer op dan de beschreven 100 baht per dag.

ben the fishermen

vissen

#6 Bericht door ben the fishermen » woensdag 05 april 2006, 19:32

ja als ik dat zo lees kan het dus niet
maar er staat over het algemeen dus mischien ook wel
trollen met een eigen boot zeg je
nou heb je nog een mannetje nodig hahaha
ja heb ik ook wel is over gedacht maar hoever gaat dat als je die vis verkoopt ben je toch ook weer visserman of dan weer niet
bedankt gr ben

gast

#7 Bericht door gast » woensdag 05 april 2006, 20:07

Je komt van zoutwater maar ooit gedacht om catfish of tilapia te gaan kweken?

ben the fishermen

visserij

#8 Bericht door ben the fishermen » zaterdag 08 april 2006, 10:11

ja was ik weer
nou dat kweken zou een optie kunnen wezen maar dan zal je een best kapitaal mee moeten nemen
en van vis vangen naar vis kweken zal niet makkelijk zijn denk ik
in ieder geval bedankt
en als iemand nog een optie heeft of een idee in het visserij gebeuren
houd ik me eigen aan bevolen
ik heb ook een tijdje in de ofshoregewerkt als roughneck
nou zou ik wel is willen weten of daar mischien wat in te vinden is
vvolgens mij word er genoeg gezocht naar olie of gasin de golf van thailand
alvast bedankt gr ben

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#9 Bericht door dirk » zaterdag 08 april 2006, 11:09

Je zou ook een leuke sportvisboot kunnen kopen om met sportvissers de Golf van Thailand in te gaan en te gaan vissen.
In mijn directe omgeving zijn er zeker een 5/6 mensen die ieder jaar gaan big-game vissen in Thailand.
Ben zelf nogal gek op vissen, zeker in Thailand waar je nooit weet wat en hoe groot de volgende vis zal zijn.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

ben the fisher men

visserij

#10 Bericht door ben the fisher men » zaterdag 08 april 2006, 18:53

ja dirk ik denk dat je zoiets moet aan doen daar
ik ben er wel een beetje in thuis heb vanaf me 15 e jaar al boten gehad en viste ik zeebaars en kabeljauw maarja dat is nog geen big game
bedankt voor je reactie
gr ben

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#11 Bericht door Manuel » zaterdag 08 april 2006, 19:19

Hou er rekening mee dat een buitenlander maar 30% van een commercieel vaartuig mag bezitten in Thailand!!

=================================

“A foreigner may own a Thai-registered boat as long as the boat is for personal use and not for commercial use, such as ferrying passengers.

However, if the boat is for commercial use, it must be at least 70% Thai-owned; foreigners may own the remaining 30%. ”

Wednesday, April 5, 2006 Surin Theerakulpisut, Chief of Marine Office 5, in Phuket.

zonneke
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 203
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 17:02
Locatie: Phuket
Contacteer:

#12 Bericht door zonneke » zondag 23 april 2006, 16:58

ik zou me van die wetgevingen voorlopig niet te veel aantrekken, doe het voor een tijdje zien of je het lang volhoud.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”