belgie route

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
ferry

belgie route

#1 Bericht door ferry » dinsdag 04 april 2006, 15:49

Kan iemand mij vertellen hoe deprocedure loopt om via belgie makkelijker een verblijfsvergunning voor ned te krijgen door daar te trouwen?

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door Manuel » dinsdag 04 april 2006, 16:12

Lijkt mij absoluut geen verschil te maken..

Trouwen in welk land dan ook heeft geen invloed op de procedure voor een verblijfsstatus in Nederland.

Ik kan fout zijn, ben geen expert op dit grbied.

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#3 Bericht door Loe » dinsdag 04 april 2006, 16:34

Hallo Manuel,

Op dit gebied ben je dus geen expert. De Belgie route bestaat wel degelijk. Maar het is te veel om hier alles nog eens opnieuw uit te leggen zie http://WWW.Buitenlandsepartner.nl

groetjes en sukses

Loe

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#4 Bericht door Manuel » dinsdag 04 april 2006, 16:55

Loe, heb met interesse de route beschrijving gelezen.

Ik denk dat we allebei een beetje gelijk hadden.

Een citaat van de website die je angaf:

"Volgens deze zelfde omzendbrief kun je je zowel tegelijkertijd met je buitenlandse echtgeno(o)t(e) in België komen vestigen, als je eerst zelf inschrijven en daarna je echtgeno(o)t(e) laten komen.

Als je overigens niet getrouwd bent, is er nog geen man of vrouw overboord. Trouwen in België behoort ook tot de mogelijkheden, maar dit is niet echt gemakkelijk (zie verderop). Daarom is het beter om al getrouwd te zijn voor je je in België vestigt. "

De Belgie route richt zich iop vestigen in Belgie en dan naar Nederland v erhuizen. Zoals het citaat boven aangeeft is trouwen in Belgie zelfs minder aanbevelenswaardig dan al gewtrouwd zijn in het buitenland. Welk land is niet van belang zolang je een trouw akte kunt overleggen.

Alles hier te vinden:

http://www.buitenlandsepartner.nl/forum ... edb6a670a8

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#5 Bericht door Loe » dinsdag 04 april 2006, 17:45

Hallo Manuel,

Het probleem in Nederland is dat je sinds 15 maart j.l. zelfs als je al getrouwd bent, je vrouw niet meer het land in krijgt, zonder dat ze eerst een test heeft afgelegd op de Ambassade tegen betaling van 350 Euro. Slaagt ze voor deze test, wat velen van ons betwijfelen, dan krijgt ze pas een verblijfsvergunning voor Nederland. Zakt ze dan kan ze weer opnieuw de test afleggen TEGEN BETALING VAN 350 EURO. Wanneer je nu eerst een half jaar in Belgie gaat wonen met je vrouw, kun je zonder problemen naar Nerderland verhuizen ZONDER Nederlandse test.

Wel ben ik ook van mening dat iedereen zich de taal eigen moet maken, maar niet op de manier waarop onze regering het vraagt. Deze regel is gewoon verzonnen om de grenzen dicht te maken.

groetjes Loe

fer

belgie route

#6 Bericht door fer » donderdag 13 april 2006, 15:29

bedankt voor de reactie's het is gewoon een hel of a job je kan beter naar tailand verhuizen

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#7 Bericht door Loe » donderdag 13 april 2006, 16:11

fer

ik ben dit volledig met je eens :D , maar ook naar Thailand verhuizen is niet al te gemakkelijk.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#8 Bericht door Edje » donderdag 13 april 2006, 19:16

Loe schreef:Hallo Manuel,

Het probleem in Nederland is dat je sinds 15 maart j.l. zelfs als je al getrouwd bent, je vrouw niet meer het land in krijgt, zonder dat ze eerst een test heeft afgelegd op de Ambassade tegen betaling van 350 Euro. Slaagt ze voor deze test, wat velen van ons betwijfelen, dan krijgt ze pas een verblijfsvergunning voor Nederland. Zakt ze dan kan ze weer opnieuw de test afleggen TEGEN BETALING VAN 350 EURO. Wanneer je nu eerst een half jaar in Belgie gaat wonen met je vrouw, kun je zonder problemen naar Nerderland verhuizen ZONDER Nederlandse test.

Wel ben ik ook van mening dat iedereen zich de taal eigen moet maken, maar niet op de manier waarop onze regering het vraagt. Deze regel is gewoon verzonnen om de grenzen dicht te maken.

groetjes Loe
De NL regering kan doen wat ze willen. Ben je getrouwd met een Thaise dan houdt niemand je tegen.
In de wet staat geschreven dat man en vrouw nooit (onder normale omstandigheden) van elkander gescheiden mogen worden, dit is een aantasting van de mensenrechten.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#9 Bericht door Jim » donderdag 13 april 2006, 20:27

Edje schreef: In de wet staat geschreven dat man en vrouw nooit (onder normale omstandigheden) van elkander gescheiden mogen worden, dit is een aantasting van de mensenrechten.
welke wet is dat?
dat scheelt me namelijk 6 maanden dubbele huur en een trip naar belgie :D

de nederlandse regering vindt dat je het recht op gezinsleven maar in het buitenland moet uit oefenen.

Gebruikersavatar
serpay
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2399
Lid geworden op: zaterdag 25 maart 2006, 19:19
Locatie: kleve en soms nang-rong

#10 Bericht door serpay » donderdag 13 april 2006, 23:09

yep. daarom maar besloten om naar thailand te verhuizen. mijn vrouw mag niet naar nederland komen dus ga ik daar heen. en stuur een kaartje naar een mevrouw. meer gun ik haar niet
Alfisti rebeli

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#11 Bericht door Manuel » vrijdag 14 april 2006, 05:03

Edje schreef:De NL regering kan doen wat ze willen. Ben je getrouwd met een Thaise dan houdt niemand je tegen.
In de wet staat geschreven dat man en vrouw nooit (onder normale omstandigheden) van elkander gescheiden mogen worden, dit is een aantasting van de mensenrechten.
Is deze redenering al eens aan de wet getoetst????

Zo ja, welke zaak was dit?

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#12 Bericht door Loe » vrijdag 14 april 2006, 05:24

Edje, voordat je mensen gelukkig maakt lees eerst eens de problemen op de site van de buitenlandse partner. De regering weigert mensen die getrouwd zijn, zelfs met kinderen, in Nederland toe te laten. Dus jouw redenering gaat totaal niet op. Het toetsen van deze redenering bij de rechterlijke macht in Nederland en Europa, is beslist geen eenvoudige zaak en zal zaker jaren duren. Daarom is de Belgie route uitgevonden, maar ook hiertegen probeert de regering maatregelingen te nemen. Dus ook al ben je getrouwd met een buitenlandse partner. de grens blijft heel vaak dicht. Alleen als jouw inkomen boven de 1350 euro netto ligt en jouw partner een Nederlandse test heeft afgelegd op de ambassade, dan pas krijgt ze toestemming om naar Nederland te komen.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#13 Bericht door Jim » vrijdag 14 april 2006, 08:43

nederland kan vrij weinig doen tegen de belgie route.
ze kunnen uit de eu stappen maar dat is zo'n beetje het enige.

vrij verkeer van mensen en goederen en gelukkig respecteerd europa wel het recht op gezinsleven.
yep. daarom maar besloten om naar thailand te verhuizen. mijn vrouw mag niet naar nederland komen dus ga ik daar heen. en stuur een kaartje naar een mevrouw. meer gun ik haar niet
dat is ook mijn plan maar het zal nog wel een paar jaar duren voordat ik die stap kan maken.
ik ben wel klaar met nederland.....

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#14 Bericht door Edje » vrijdag 14 april 2006, 16:28

Het is wel 4 jaar geleden en in eerste instantie kreeg mijn vrouw geen MVV, inderdaad om dat op dat moment mijn inkomen onder de limiet lag.
Advocaat in de arm genomen en 3 mnd later had ze haar MVV. Nu heeft ze een verblijfsvergunning.
Mijn advocaat vertelde mij dat het was gelukt op de regel zoals ik omschreven heb. Ik heb het ook zelf gelezen, art. zus en zo. Ik heb de papieren weg gegooid omdat ze nu toch een verblijfsvergunning heeft. Op dat moment was ik ook ouder dan 55 jaar hetgeen waarschijnlijk ook een rol heeft gespeelt.
Groetjes; Edje

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#15 Bericht door Loe » vrijdag 14 april 2006, 17:54

Edje,

Vier jaar is een lange tijd. Er is HEEL veel veranderd. Of je nu getrouwd bent of niet, Of je nu kinderen hebt of niet het maakt totaal geen verschil uit. Wanneer je niet aan de inkomens eis voldoet komt je partner niet het land in. Wanneer je partner niet slaagt voor de Nederlandse test komt ze niet het land in.

Zelf heb ik mijn partner vrij snel naar Nederland kunnen halen omdat ik aan alle voorwaarden voldeed. Ik ben dus niet getrouwd.

Het artikel waar jij op doelt staat inderdaad in de rechten van de mens, maar Nederland trekt zich vandeze wetten totaal niets meer aan. Als er mensen zijn die gaan procederen, (dit duurt zeker 4 jaar) dan is de wet al weer veranderd.

wordt vervolgt

groetjes Loe

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”