Adoptie

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
paulusbos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 12 januari 2006, 17:19

Adoptie

#1 Bericht door paulusbos » zondag 26 maart 2006, 18:52

Hallo,

Mijn Thaise vrouw kan helaas zelf geen kinderen krijgen, wij willen nu een kindje in Thailand adopteren. Mijn vrouw woont in Thailand en ik nog in Nederland. We hebben wel een eigen huis in Thailand. Kan iemand mij vertellen wat de mogelijkheden zijn, hoe moeten we het aanpakken en wat voor papieren heb je nodig. Als het kindje met mijn vrouw naar Nederland komen op een toeristen visa moet het kindje dan een appart visum hebben. Bij voorbaat dank

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

#2 Bericht door nicod » donderdag 30 maart 2006, 15:44

Paulusbos,

De situatie is niet helemaal duidelijk (vrouw en kind naar Nederland), daarom van mijn kant enkel de Nederlandse wetgeving hierin. In dat geval moet je partner natuurlijk eerst via IND verblijfvergunning krijgen.

Om te beginnen is de maximale leeftijd 41 jaar (sommige uitzonderingen, tot 42 jaar; in dat geval moet het te adopteren kind minimaal 2 jaar zijn).

Als adoptieouder moet je een onderscheid maken in een alleenstaande ouder/ tweeouder situatie.Ik begrijp dat je gehuwd bent. "Even snel" trouwen (voor de nederlandse wet) is overigens zinloos. je moet minimaal 3 jaar een duurzame samenleving kunnen aantonen. in jouw geval lastig denk ik omdat je partner in Thailand woont.

Wel kun je een procedure starten als aleenstaande. Zodra je minimaal 3 samenleefde en de partner minimaal 1 jaar het kind verzorgd heeft. kun je een verzoek doen/partner adoptie aanvragen. Let op dit zijn standaard regels Sommige landen staan het niet toe dat je als alleenstaande ouder een verzoek doet. ik heb mogelijk een link waar je meer kunt vinden http://www.adoptiedoorsingles.nl

paulusbos
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 10
Lid geworden op: donderdag 12 januari 2006, 17:19

Adoptie

#3 Bericht door paulusbos » donderdag 30 maart 2006, 18:43

Hallo nicod,

Bedankt voor het antwoord. De situatie is als volgt, mijn vrouw woont in Thailand en ik nog in Nederland. Wij willen in Thailand dit jaar een kindje adopteren. Mijn vrouw en kindje blijven in Thailand wonen en komen een of twee keer per jaar met een toeristen visa naar Nederland. Wat is de Thaise wetgeving hierover en wat voor papieren hebben wij nodig om een kindje te adopteren.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Adoptie

#4 Bericht door jumbo » vrijdag 31 maart 2006, 02:22

paulusbos schreef:Hallo nicod,

Bedankt voor het antwoord. De situatie is als volgt, mijn vrouw woont in Thailand en ik nog in Nederland. Wij willen in Thailand dit jaar een kindje adopteren. Mijn vrouw en kindje blijven in Thailand wonen en komen een of twee keer per jaar met een toeristen visa naar Nederland. Wat is de Thaise wetgeving hierover en wat voor papieren hebben wij nodig om een kindje te adopteren.
http://thailand.adoption.com/foreign/th ... rview.html
alle informatie die je nodig hebt
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » zondag 02 april 2006, 04:10

een pasgeboren baby adopteren is wel heel makkelijk ..
als de ongehuwde moeder het kindje kwijt wil , geef je haar wat geld en je laat het kindje bij de amphur op jouw naam inschrijven ..

dit is tenminste wat een engelse vriendin van mij gedaan heeft..
de moeder, die in een bar werkte, en zich tijdens haar zwangerschap had ingesnoerd , kwam s'nachts met de baby bij haar aan de deur met de vraag , wil jij de baby ? anders maak ik hem dood..
nou ja, wat doe je dan ??
de baby is nu op haar naam en inmiddels 4 jaar oud en er kraait verder geen haan naar....



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

adopteren?

#6 Bericht door Gast » zondag 02 april 2006, 10:43

Willem,

Tja ik weet dat de situatie die jij beschrijft voorkomt. En het het is triest genoeg dat een jonge moeder soms zo desperaat is en dit als enige uitweg ziet.

Toch wil ik er wel op wijze dat er hier dan geen sprake is van een legale vorm van adopteren uiteraard. De plaaatsvervangende moeder doet aangifte van geboorte alsof het haar eigen kind is (neem ik aan). Dit lijstje kan dan ook nog veel uitgebreider worden met, handel in kinderen en dergelijke. Toch denk ik niet dat de aanbrenger van dit onderwerp op zoek is naar illegale tips?

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#7 Bericht door khonkaen » maandag 03 april 2006, 05:16

ik weet niet of er in thaland adoptiewetten bestaan ...

en het is niet triest voor een desperate moeder , te weten dat iemand anders haar kindje beter kan grootbrengen , dan zijzelf ..

met toestemming van de moeder is hier niets illegaals aan .. en heeft niets te maken met handel in kinderen, want het kind wordt geregistreerd als eigen kind van de pleegmoeder...
de pleegmoeder wordt dan vaak ook beschouwd als familie van de moeder..

in thailand is het verder heel gewoon als kinderen door familieleden worden grootgebracht, zodat de moeder kan gaan werken ...

het is niet mijn bedoeling om illegale adviezen te gaan adviseren ...





willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

ADOPTIE

#8 Bericht door Mart » maandag 03 april 2006, 17:57

Hallo Paulusbos,

Je schrijft "mijn vrouw " Wettelijk gehuwd ?
Zij woont in Thailand, maar zij weet niet hoe dat in Thailand gaat ?

Op het geboortebewijs staat de naam van de moeder, en de vader.

Een buitenlandse vader moet reeds voor de geboorte het kind erkennen bij de Ambassade. ( Paspoort )

Mart

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

adopteren (anoniem)

#9 Bericht door nicod » maandag 03 april 2006, 18:05

excuus Willem ik zie (nu pas) dat ik als gast reageerde 2 april 11:42 uur. Dat was niet de bedoeling. je 2e boodschap is overigens veel vriendelijker t.o.v. de moeder die afstand doet. bedankt :D


Groet,
Nico Dreessen

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#10 Bericht door khonkaen » dinsdag 04 april 2006, 03:26

oke nico,

kinderen , met name dochters, worden in thailand gezien als oudedags voorziening voor de ouders... dochters blijven tot het gezin van de moeder behoren, ook als zij trouwen... zoons trouwen in bij de familie van hun vrouw...
het komt soms voor dat kinderen uitgestoten worden door de familie..
en wat dan als er een baby gaat komen ???

groetjes,

willem
niets is perfect en niets is blijvend

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”