Bouwen boven openbaar water

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Bouwen boven openbaar water

#1 Bericht door nicod » zaterdag 25 maart 2006, 18:19

Aansluitend op mijn vorige vraag de volgende, (ook al geplaatst op andere fora, maar nog geen bevredigend antwoord op gehad) de grond die ik wil kopen grenst aan een rivier. ik wil een balkon ongeveer 2 meter boven deze rivier bouwen (vanaf de Chanut,landgrens) mag dat of kan iemand me opdragen deze aanbouw te verwijderen. mag ik overigens de grensafscheiding verstevigen met damwanden om afkalving van "mijn" grond te voorkomen?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Bouwen in Thailand

#2 Bericht door Mart » zaterdag 25 maart 2006, 18:27

Waarde Nico,

Waarom stel je nu deze vragen op een forum. Je kan beter hier je laten voorlichten door mensen die de plaatselijke omstandigheden weten en kennen.

Mart

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

mart

#3 Bericht door nicod » zaterdag 25 maart 2006, 18:31

Je bent erg snel met reageren, zowel op prive mail als in het forum. Ja je hebt gelijk. informatie moet je krijgen van deskundigen. Ik weet enkel niet de deskundigen te bereiken. al heb ik nu wel al een aardig idee dat jij goede contacten hebt. laat maar komen zou ik zeggen!

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#4 Bericht door Mart » zaterdag 25 maart 2006, 18:57

Hallo Nico,

Op dit moment kost een ticket Bangkok niet veel, kom hier en kom aan de weet wat je wil.

Mart

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

bezoek Hua Hin

#5 Bericht door nicod » zaterdag 25 maart 2006, 19:00

Oké, je hebt me weten te overtuigen. :D Ik zal je mailen (zodra) ik aankom in Hua hin! (Bankok)

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Bouwen boven openbaar water

#6 Bericht door Edje » zaterdag 25 maart 2006, 20:51

nicod schreef:Aansluitend op mijn vorige vraag de volgende, (ook al geplaatst op andere fora, maar nog geen bevredigend antwoord op gehad) de grond die ik wil kopen grenst aan een rivier. ik wil een balkon ongeveer 2 meter boven deze rivier bouwen (vanaf de Chanut,landgrens) mag dat of kan iemand me opdragen deze aanbouw te verwijderen. mag ik overigens de grensafscheiding verstevigen met damwanden om afkalving van "mijn" grond te voorkomen?
Hier een bevredigend antwoord.
Op je eigen verworven geregistreerde grond mag je doen en laten wat je zelf wilt (tot nu toe) Wijk je hier ook maar 1 cm vanaf dan heb je problemen, afbreken dus. Als je binnen je terratorium blijft mag je damwanden bouwen zoveel als je wilt maar blijf binnen je gebied. Ik heb zelfs problemen omdat de elektroleidingen naar mijn grond gedeeltelijk over andermans terrein op een hoogte van 4,5 mtr liepen. Gezeik dus met de eigenaar. Heb de leidingen moeten omleggen.
In jouw geval: neem minstens contact op met Amphur voor een vergunning.
Groetjes; Edje

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Vergunning

#7 Bericht door nicod » zondag 26 maart 2006, 11:06

Bedankt Edje.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”