Visum verlengen in Thailand

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marco

Visum verlengen in Thailand

#1 Bericht door Marco » zaterdag 25 maart 2006, 17:13

Hallo,

Ik wil de komende jaren naar Thailand.
Nu kan ik op dit moment niet meer dan een toeristenvisum voor 6 maanden krijgen.
Zodra ik in Thailand ben ga ik daar al vrij snel trouwen met mijn Thaise vriendin.
Kan ik dan mijn toeristenvisum daar ter plekke omzetten naar een non-immigrantvisum?
Indien dit niet kan kan ik dan na 6 maanden elke maand mijn visum verlengen door elke maand een visarun te maken? Ik verblijf straks in Hatyai namelijk dichtbij de grens.
Ik zoek een manier om voorlopig niet terug te hoeven gaan naar Nederland.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
bvd

Marco

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Visum verlengen in Thailand

#2 Bericht door Edje » zaterdag 25 maart 2006, 20:13

Marco schreef:Hallo,

Ik wil de komende jaren naar Thailand.
Nu kan ik op dit moment niet meer dan een toeristenvisum voor 6 maanden krijgen.
Zodra ik in Thailand ben ga ik daar al vrij snel trouwen met mijn Thaise vriendin.
Kan ik dan mijn toeristenvisum daar ter plekke omzetten naar een non-immigrantvisum?
Indien dit niet kan kan ik dan na 6 maanden elke maand mijn visum verlengen door elke maand een visarun te maken? Ik verblijf straks in Hatyai namelijk dichtbij de grens.
Ik zoek een manier om voorlopig niet terug te hoeven gaan naar Nederland.
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren.
bvd

Marco
Als je binnen die 6 mnd trouwt doe je het volgende;
Vraag 1mnd voor het verlopen van je 6mnd toeristenvisa, je moet dan wel al officieel getrouwd zijn, een non imigration "O" visum aan voor 1 jaar, dit is mogelijk omdat je met een thaise getrouwd bent. Nu hoef je maar 1x per 90 dagen een run te maken. Nu heb je een jaar de tijd om alle andere mogelijkheden te bekijken als je helemaal niet meer terug wilt naar NL.
Veel succes
Groetjes; Edje

Marco

Visum verlengen in Thailand

#3 Bericht door Marco » zaterdag 25 maart 2006, 23:17

Bedankt voor je antwoord.
Maar kan ik dan in Thailand bij de ambassade in Bangkok een nieuw non-immigrantvisum aanvragen?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Visum verlengen in Thailand

#4 Bericht door Edje » zondag 26 maart 2006, 00:03

Marco schreef:Bedankt voor je antwoord.
Maar kan ik dan in Thailand bij de ambassade in Bangkok een nieuw non-immigrantvisum aanvragen?
Nee, dit moet je doen bij de Thaise Immigratie Dienst. Deze zijn te vinden in alle touristen centra en in de grotere steden, meestal doen ze het ook bij de grensovergangen waar je een run kunt maken. Hier moet je even naar informeren. I'm not Got, I don't everething. Succes, maar op deze manier moet het lukken.
Groetjes; Edje

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » zondag 26 maart 2006, 01:23

Thailand heeft geen ambassade in Bangkok voor de duidelijkheid.
Mark je moet naar het immigration office in Chiang Mai net voor de afslag naar het vliegveld aan je linker hand volgens mij(tussen airport plaza en het airport) vraag het anders bij immigration op het international airport in Chiang Mai.

Okie

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door Manuel » zondag 26 maart 2006, 07:36

Okie. Hij zit in Hat Yai en jij zend hem naar Chiang Mai!!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#7 Bericht door Okie » zondag 26 maart 2006, 13:57

LOLLLLLLL dat krijg je als je meerdere dingen in 1 keer wil doen. Enfin elke grote plaats met een internationaal vliegveld heeft een immigration office en er zullen ongetwijveld nog wel meerdere van deze kantoren zijn.

Okie

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#8 Bericht door Manuel » zondag 26 maart 2006, 17:07

Sorry dat ik dit niet eerder schreef..

Non-immigrant visa kan alleen aangevraagd aan een ambasade of consulaat buiten Thailand. Indien je met een toeristen visa binnenkomt heb je niet de mogelijkheid om dit om te zetten in een non-immigrant - O visa. Je zult eerst weer naar een stad moeten reizen waar een Thaise vertegenwoordiging is.

================== Quote =====

Initial place to contact: An alien must apply for non-immigrant visa "code O" at a Thai Embassy or Consulate abroad before he/she enters the country.

Duration of the first permit: As warranted by this visa, the applicant will receive permission to stay for 90 days. Duration of extension: The Immigration Office will grant that applicant a maximum extension of one year at a time.



Requirements:

1. Application Form T.M. 7. 2. A copy of passport or substitute document.

3. One 4*6 cm. Photo. 4. Marriage certificate.

5. 500 baht fee. 6. Birth certificate (if any). & current medical original certificate ( any Thai clinic will do for 30-50 baht).

7. Evidence to identify that the supporter or the one being supported has a Thai nationality or has residence in Thailand.

8. If an alien is the supporter, he must submit financial evidence, proof of employment, work permit and tax receipts.

4. Applying for an extension for aliens who support or are being supported by a spouse with Thai nationality or who has residence in Thailand Initial place to contact:

An alien must apply for a non-immigrant visa "code O" at a Thai Embassy or Consulate abroad before entering the Kingdom. Duration of first permit: As warranted by this visa, permission is given for a period of 90 days. Duration of extension: The Immigration Office will grant him a maximum extension of one year at a time.

=================== Unquote =====

Marco

Visum verlengen in Thailand

#9 Bericht door Marco » zondag 26 maart 2006, 18:23

Bedankt voor de info. Dat word wel lastig dus. Maar mischien kun je bij een Thaise ambassade in bijvoorbeeld Maleisie een nieuwe non-immigrantvisum aanvragen als Nederlander.

Maar ik kan altijd nog elke maand een visarun maken nadat mijn toeristenvisum is afgelopen en zo mijn verblijf verlengen. Of mag dit niet?

Nu hoor ik alleen net van een kennis uit Engeland dat als je een visarun maakt in Maleisie je een week in Maleisie moet blijven voor je terug kan.
En het zou veel duurder zijn om daar je visarun te maken.
Heeft iemand ervaring met visarun naar Maleisie?

b.v.d. Marco

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#10 Bericht door Manuel » zondag 26 maart 2006, 18:39

In Maleisie kun je wel een non-immigrant visa verkrijgen.

Visa runs is mogelijk. Je hoeft niet minimaal een bepaalde tijd buiten Thailand te veblijvem Dat 1 week verhaal is onzin.

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

Re: Visum verlengen in Thailand

#11 Bericht door Mitmig » donderdag 30 maart 2006, 18:06

Marco schreef:Nu hoor ik alleen net van een kennis uit Engeland dat als je een visarun maakt in Maleisie je een week in Maleisie moet blijven voor je terug kan.b.v.d. Marco
Wat een l*lverhaal! Laat je niet gek maken door al die betweters!! Je bent hoogstens vijf minuten in Maleisie om je formulier in te vullen als je niet al een blanco van de vorige keer hebt meegenomen! Je kunt gewoon iedere maand een visarun naar Maleisie maken en dat kost je helemaal geen cent (nou ja, je moet natuurlijk wel daar komen :wink: ).

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”