Traditioneel Thais huis

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nico dreessen

Traditioneel Thais huis

#1 Bericht door nico dreessen » vrijdag 24 maart 2006, 17:49

Wij zijn bezig met de aankoop van grond en de zelfbouw van een woning (resort) in Thailand. waar ik ook zoek ik kan geen voorbeelden van aannemers vinden die origineel thaise woningen in haar pakket heeft wie kan me hlpen met tips?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Traditioneel Thais huis

#2 Bericht door Edje » vrijdag 24 maart 2006, 19:12

nico dreessen schreef:Wij zijn bezig met de aankoop van grond en de zelfbouw van een woning (resort) in Thailand. waar ik ook zoek ik kan geen voorbeelden van aannemers vinden die origineel thaise woningen in haar pakket heeft wie kan me hlpen met tips?
Waarom wil je een origineele Thaise woning. Deze zijn vervaardigt van alleen maar hout, weliswaar het beste hout wat voor handen is, nl TEAK, blijft het onderhoud van deze huizen een kapitaal kosten onder de th. weersomstandigheden en niet te vergeten het steeds grotere aantal wordende termieten wat elk jaar erger wordt. Kies voor een moderne Th. woning van staal, beton en metselwerk. In het dorp waar wij altijd verblijven staat ook zo'n huis, nu 5 jaar oud. Je kijk van buiten zo naar binnen of andersom door de kieren die zijn ontstaan. Mooi is het zeker, maar geef mij maar staal, beton enz met het toch ook mooie Thaise cachet. De levensduur is ook veel langer als je om de twee jaar de buitengevel laat reinigen en een nieuwe lik verf geeft.
Groetjes; Edje

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#3 Bericht door Manuel » vrijdag 24 maart 2006, 19:20

Ik ben iets positiever........

Er is een bedrijf wat nu al met succes jaren nieuwe Thaise hizen vervaardigd. Zij doen dat in vele aantallen en ze zien er goed uit en houden hun waarde.

Geef mij een dag om de informatie te vinden, ik moet het ergens in mijn kantoor hebben..

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Traditioneel huis

#4 Bericht door nicod » vrijdag 24 maart 2006, 19:26

Tja Edje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk met je verhaal over termieten en onderhoud. Maar ik ben nu eenmaal helemaal weg van de stijl en het rustieke ervan. Overigns zal ik oude stijl wel zoveel mogelijk willen combineren met nieuwe materialen, vandaar dat ik ook zo hard op zoek ben naar een goede aannemer die hier over met mij kan en wil nadenken. maar in de basis deze stijl woningen kan bouwen. Begrijp je? Ik zou graag en foto toevoegen maar op de een of andere manier werkt dat niet. Ik heb een voorbeeld op mijn site staan. kijk maar eens als je wilt. Maar pas op wellicht ben je dan ook verliefd op deze bouw :wink:
http://www.thaitrading.nl/index.php?p=12

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

woning oriineel thaise stijl

#5 Bericht door nicod » vrijdag 24 maart 2006, 19:31

Manuel,

graag wacht ik op je informatie. Ik heb al vele aannemers bezocht en diverse boeken gekocht met woning stijlen maar nog niet de juiste contacten gevonden. Ik zou je zeer erkentelijk zijn.

Groet Nico

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » zaterdag 25 maart 2006, 03:55

Nico,

In welk deel van Thailand wil je gaan bouwen, mogelijk heb ik wel een adres.

Groet
Mart

nicod
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 444
Lid geworden op: vrijdag 24 maart 2006, 17:42
Locatie: Breda

Traditioneel Thais huis

#7 Bericht door nicod » zaterdag 25 maart 2006, 09:56

Mart,

aan je gebruikersnaam te zien, wil ik bij jou in de buurt gaan bouwen Hua Hin om precies te zjn.

Ben benieuwd.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: Traditioneel huis

#8 Bericht door Edje » zaterdag 25 maart 2006, 21:22

nicod schreef:Tja Edje, je hebt natuurlijk helemaal gelijk met je verhaal over termieten en onderhoud. Maar ik ben nu eenmaal helemaal weg van de stijl en het rustieke ervan. Overigns zal ik oude stijl wel zoveel mogelijk willen combineren met nieuwe materialen, vandaar dat ik ook zo hard op zoek ben naar een goede aannemer die hier over met mij kan en wil nadenken. maar in de basis deze stijl woningen kan bouwen. Begrijp je? Ik zou graag en foto toevoegen maar op de een of andere manier werkt dat niet. Ik heb een voorbeeld op mijn site staan. kijk maar eens als je wilt. Maar pas op wellicht ben je dan ook verliefd op deze bouw :wink:
http://www.thaitrading.nl/index.php?p=12
Ik kan je wel in contact brengen met een aannemer die ook van deze bouwstijl alles afweet, het probleem is, het is een echte Thai en spreekt geen Engels en heeft veel werk met origineele thaise gebouwen, ongeveer jouw stijl dus. In juni zijn wij daar aanwezig dus als je wat meer info, foto's en planning kunt bezorgen, kunnen we er met hem over praten. Wil je eerder meer info, wel thais spreken, hier zijn adres etc.
Chai Wichaikhammat
406 Photad Road
Chumphae
40130 Khon Kaen
Tel. +66(0)43-311626 GSM. +66(0)1-7490423
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”