hua hin nieuwe shoppinmall

Informatie over diverse steden.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
gast

hua hin nieuwe shoppinmall

#1 Bericht door gast » zaterdag 11 maart 2006, 00:50

Hallo lezers,

hoe is het nieuwe shoppingcenter geworden..in hua Hin?

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

TESCO LOTUS

#2 Bericht door Mart » zaterdag 11 maart 2006, 04:28

Het shoppingcenter is een aanwinst. Niet alleen Lotus, maar nu ook een ( echte Gamma of iets dergelijks ) HOME PRO, waar men nu eindelijk veel d.h.z kan kopen. Ook een echte bioscoop, veel parkeerruimte en behoorlijk wat eetgelegenheden.

Groet
Mart
Cha-am

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: TESCO LOTUS

#3 Bericht door JohanS » zaterdag 11 maart 2006, 09:22

chaaminfo schreef:Het shoppingcenter is een aanwinst. Niet alleen Lotus, maar nu ook een ( echte Gamma of iets dergelijks ) HOME PRO, waar men nu eindelijk veel d.h.z kan kopen. Ook een echte bioscoop, veel parkeerruimte en behoorlijk wat eetgelegenheden.

Groet
Mart
Cha-am
Is er eenwebsite van of heeft iemand een paar fotos.
Waar is de mall gelegen in Hua Hin

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: TESCO LOTUS

#4 Bericht door Edje » zaterdag 11 maart 2006, 17:20

JohanS schreef:
chaaminfo schreef:Het shoppingcenter is een aanwinst. Niet alleen Lotus, maar nu ook een ( echte Gamma of iets dergelijks ) HOME PRO, waar men nu eindelijk veel d.h.z kan kopen. Ook een echte bioscoop, veel parkeerruimte en behoorlijk wat eetgelegenheden.

Groet
Mart
Cha-am
Is er eenwebsite van of heeft iemand een paar fotos.
Waar is de mall gelegen in Hua Hin
http://www.homepro.co.th
Groetjes; Edje

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#5 Bericht door PaulV » zaterdag 11 maart 2006, 19:01

Ik heb me laten vertellen dat het shoppincentre een initiatief is van Tesco.
Behalve HomePro vindt je er ook andere diverse A-merken kledingwinkels en meubelzaken zoals SB furniture.
Starbucks heeft er zijn tweede filiaal in Hua Hin geopend en ook Hagen Dasz is van de partij. Ik heb de mall maar globaal kunen bekijken, omdat hij opende op de ochtend dat wij terugkeerden naar Bangkok/Amsterdam (18 feb j.l.) maar de eerste globale indruk was dat het een prachtige mall was. Hij is gevestig op Phetchkasem Road, ongeveer 1,5 km buiten het centrum (200 meter voorbij het Mariott Hotel).

Een aanwinst voor Hua Hin, zeker in vergelijk met de oude Mall, en m.i. een belangrijk teken dat Hua Hin zich in versneld tempo kan ontwikkelen tot een belangrijker touristisch centrum dan tot heden het geval was. Ook de bouwprojecten die op het moment als paddestoelen uit de grond schieten lijken dat bevestigen.
Maar goed, dat zou je ook, zoals sommige van mijn relaties in Thailand, als een verlies voor de authenticiteit van het voormalige vissersdorp kunnen zien.

groet,
Paul

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

#6 Bericht door Mart » zaterdag 11 maart 2006, 20:31

Hallo Paul,

Hoe kan jij uit Rosmalen oordelen over de aanwist of verlies in Thailand als je hier niet woont.
Je schrijft "Een aanwinst voor Hua Hin, zeker in vergelijk met de oude Mall,
"Kan je mij vertellen waar de oude mall was ??????????????????

Volgende vraag,je schrijft:

Maar goed, dat zou je ook, zoals sommige van mijn relaties in Thailand, als een verlies voor de authenticiteit van het voormalige vissersdorp kunnen zien.

**** Het is 2006, ook in Thailand staat men niet stil, of men dat nu leuk vindt of niet, men moet dat accepteren. De toeristen brengen veel nieuwe ideeen en de economie speelt daar op in.

Wil jij nog steeds winkeltjes, waar de eigenaar of beheerder ligt te slapen ?

Jouw uitspraak " Ik heb me laten vertellen enz enz" is geen juiste voorlichting.

Het is beslist een aanwinst want nu kunnen in het bijzonder Thais zien wat er te koop is in de wereld, en de farangs ( zeker zij die alleen af en toe maar naar Thailand komen ) zien dat Thailand beslist niet meer een ontwikkelingsland is. Er is ook een bioscoop en nog veel meer, MAAR DAT MOET JE ZELF WEL GEZIEN HEBBEN, ANDERS KAN JE ER NIET OVER OORDELEN.

Groet
Mart

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#7 Bericht door PaulV » zondag 12 maart 2006, 10:29

Beste Chaaminfo,

Ik woon in Rosmalen, werk in Nederland en heb een huis in Hua Hin.
Ik kom ongeveer 4 keer per jaar in Hua Hin. Zoals ik al aangaf heb ik alleen op de ochtend van de opening even de gelegenheid gehad om de mall te bekijken, omdat wij diezelfde ochtend (zaterdag 18/2) weer richting NL gingen en heb dus alleen een globale indruk opgedaan.

Dat de mall een initiatief was van Tesco heb ik me in januari 2005 al laten vertellen door de Britse Projectontwikkelaar via wij wij ons huis hebben aangeschaft. Of dat dat waar is heb ik geen oordeel over, maar hoe belangrijk is dat. Voor ons was dat destijds wel mede een argument om de aanschaf van het huis als een redelijke belegging te kunnen zien (nieuwbouw in een stad in ontwikkeling).

Waar de oude mall ligt (dit lijkt wel een test?): de oude mall ligt schuin tegenover de kloktoren/tempel richting stoplicht. Hierin bevinden zich enkele kleine winkeltjes met kwaliteitsspullen en heel veel winkeljes met B- en C-kwaliteit. Ten opzichte van deze mall is de nieuwe mall een aanzienlijke verbetering.

Of dat de mall in het algemeen een verbetering is zal nog moeten blijken.
Hua Hin was natuurlijk een relatief rustige en athentieke omgeving. Persoonlijk vindt ik het echter ook fijn om bij een moderne winkel als Starbucks een goede capucino te drinken. En bovendien vindt ik authenticiteit geen argument om verandering tegen te houden. In die zin ben ik het met je eens.
Ik heb een aantal europese en amerikaanse vrienden uit Bangkok/Changmai, die al meer dan 30 jaar in Thailand wonen en werken en het land door en door kennen, die het zonde vinden dat de viisersdorp sfeer van Hua Hin meer en meer verloren gaat. Ik zie dat een egoistische stelling, want ik denk dat de veranderingen in Hua Hin meer welvarendheid zal brengen bij een hoop van de Thaise inwoners. En er kan nooit een valide argument bestaan om dat tegen te houden.
Anderzijds zou ik me er niet meer thuis voelen als Hua Hin zich ontwikkelt als een soort Pattaya.

Overigens snap ik niet waarom je in twijfel brengt of ik de mall wel zelf gezien zou hebben en niet zou weten waar de oude mall ligt.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

#8 Bericht door JohanS » zondag 12 maart 2006, 11:33

chaaminfo schreef:Hallo Paul,

Hoe kan jij uit Rosmalen oordelen over de aanwist of verlies in Thailand als je hier niet woont.
Je schrijft "Een aanwinst voor Hua Hin, zeker in vergelijk met de oude Mall,
"Kan je mij vertellen waar de oude mall was ??????????????????

Volgende vraag,je schrijft:

Maar goed, dat zou je ook, zoals sommige van mijn relaties in Thailand, als een verlies voor de authenticiteit van het voormalige vissersdorp kunnen zien.

**** Het is 2006, ook in Thailand staat men niet stil, of men dat nu leuk vindt of niet, men moet dat accepteren. De toeristen brengen veel nieuwe ideeen en de economie speelt daar op in.

Wil jij nog steeds winkeltjes, waar de eigenaar of beheerder ligt te slapen ?

Jouw uitspraak " Ik heb me laten vertellen enz enz" is geen juiste voorlichting.

Het is beslist een aanwinst want nu kunnen in het bijzonder Thais zien wat er te koop is in de wereld, en de farangs ( zeker zij die alleen af en toe maar naar Thailand komen ) zien dat Thailand beslist niet meer een ontwikkelingsland is. Er is ook een bioscoop en nog veel meer, MAAR DAT MOET JE ZELF WEL GEZIEN HEBBEN, ANDERS KAN JE ER NIET OVER OORDELEN.

Groet
Mart
Zijn de film allemaal in het Thais gesproken of is het de originele versie met Thaise onderschriften.

Ik kom regelmatig in Hua Hin een een avondje met een fijne film mis ik wel af en toe.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Hua Hin

#9 Bericht door Mart » maandag 13 maart 2006, 05:55

Waarde Paul,

Een kleine toelichting op mijn reactie.
Zeer regelmatig kom ik op diverse fora ( voor sommige - forums - ) uitspraken tegen van Thailand bezoekers en die dan menen een oordeel te kunnen geven. Jij komt dus regelmatig in Hua Hin, en ik woon al 18 jaar in Thailand, waarvan 13 jaar in Cha-am.
Wij kunnen dus wat meer informatie verstrekken, dan de vluchtige toerist.
Het was even een uitdaging.

Een kleine vergelijking. Den Bosch/Rosmalen-Hua Hin/Cha-am.
Waar wil men liever wonen? Natuurlijk Rosmalen, dat is ook voor Cha-am.
Ik ken Den Bosch / Rosmalen - Hua Hin / Cha-am ,erg goed.

De tijd staat niet stil in, dat was met Katwijk en Scheveningen , Den Bosch ( Maaspoort ) Rosmalen ( van Eykenlenburg ) ook zo.

De oude mall. Ik dacht even, heb ik iets gemist, want ik veronderstelde dat jij bedoelde met de oude mall, een gebouw waar de LOTUS voorheen in was gevestigd. Er was namelijk nog geen LOTUS in Hua Hin. Maar jij bedoelde de Blauwe shopping mall.

Ik ben het volkomen met je eens : Laat Hua Hin geen Pattaya worden.

Als je weer in Hua Hin bent, geef even een prive meeltje, dan kunnen we elkaar eens bezoeken.


Een warme ( 37 C ) groet uit Cha-am

Mart

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Bioscoop in Hua Hin

#10 Bericht door Mart » maandag 13 maart 2006, 05:58

Waarde Johan,

Zodra het hoogseizoen voorbij is, ga ik eens naar de bioscoop en daarna kan ik je pas iets vertellen. Mogelijk zijn andere er al geweest.

Mart

agnes

#11 Bericht door agnes » vrijdag 05 mei 2006, 15:09

Woon al 10 jaar in Hua Hin, heb het er altijd enorm naar mijn zin gehad, vooral het kleinschalige beviel ons en het typisch thaise. We houden dan ook van thais-eten, waren dan ook markt mensen, waar we konden onderhandelen over de prijs, wat zowiezo al zijn charme had.
Dit centrum ziet er prachtig uit, Tesco Lotus is een mooie winkel. Maar dat is AH in Nederland ook, maar ook hier zullen veel mensen vanwege inkomen naar de Aldi en Lidl of naar "voedselbanken" hun inkopen moeten doen.
Ga er vanuit dat de "gewone thais" met een bescheiden inkomen van plm. 4000 tot 10000 Bht hier weinig aan zullen hebben.
De "Farang" die hier een huis gekocht hebben via een makelaar en dat is dus een hoop stenen, geen grond!!! en hopen vlug veel winst te maken zullen hier misschien een paar weken per jaar hun boodschappen doen, dat ze daarmee de plaatselijke winkeliers of handelaars de nek om draaien heeft dan niemand moeite mee. Je kunt natuurlijk niet als eenvoudige marktfruithandelaar konkureren met een Tesco Lotus.

Wij vinden het qua centrum erg luxe, maar zeker geen aanwinst. We denken dan ook dat er binnen het jaar weer heel veel
winkels dicht zullen zijn
Alleen al 6 ijssallons binnen het centrum en dan nog 3 naast elkaar.
Bij Haazen Dasz 1 bolletjes ijs 160 Bht. is bijna 2.5 Euro dat is zelfs voor een Hollander te duur.

Het heerlijk Aziatische sfeertje met zijn geuren is weg, jammer

AGNES

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#12 Bericht door diaantje » maandag 22 mei 2006, 20:49

Hoi,
Ik vind het nieuwe shopping mall een echte aanwinst :!:

Maar ik ben het ook wel een beetje met paulv eens :ik vind het erg prettig in huahin vanwege de gemoedelijke sfeer dat het heeft maar als het richting pattaya opga is het voor mij huis verkopen en wegwezen :cry:

Maar aangezien de koning met fam.er zn vakantiehuis heeft ben ik toch niet zo erg bang ervoor dat dit gaat gebeuren,ik denk dat ze wel een beperking zullen houden.

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

#13 Bericht door diaantje » maandag 22 mei 2006, 21:11

Reactie voor AGNES,

Hoi agnes,
Ten eerste van het thaise eten houden wij ook ! of wij er nu 10 jaar wonen of al 10 jaar op vakantie gaan !!
Sinds ik mijn woning heb ben ik er wel achter gekomen dat je op de markt
als je de mensen eenmaal kent niet meer hoeft af te dingen ze kennen je op een gegeven moment en ik ben van mening respect verdiend respect,
niet iedereen wil altijd het onderste uit de kan halen :!:
En wat bedoel je met farang koopt een hoop stenen en geen grond?als je het goed geregeld hebt met een co ltd (waarop ik ook nog eens mij hebt ingedekt door het huis hiervan te leasen voor als de wetten veranderen)
het is zo 49% aandelen heb ik in bezit en de overige aandelen zijn verdeeld over 6 thaise mensen dus volgens mij heb ik altijd nog de meeste zeggenschap!
Het komt een beetje over dat je het gewoon niet prettig vind om niet meer zedtzaam te zijn met een woning in thailand ?Ik vind dat iedereen zn droom moet kunnen waarmaken ! als de mogelijkheid er is in dit geweldige land :!: Het is een plaatsje met vooruitgang en daar kan je nou eenmaal niks tegen doen :lol:

diaantje
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 217
Lid geworden op: vrijdag 12 mei 2006, 17:47
Locatie: nederland

Re: Bioscoop in Hua Hin

#14 Bericht door diaantje » maandag 22 mei 2006, 21:14

chaaminfo schreef:Waarde Johan,

Zodra het hoogseizoen voorbij is, ga ik eens naar de bioscoop en daarna kan ik je pas iets vertellen. Mogelijk zijn andere er al geweest.

Mart
Hoi,Ik heb een vraagje waar u zeker andwoord op kan geven.
Er gaan geruchten dat er in cham een heel groot waterpretpark (het grootste van azie) gebouwd gaat worden :?: kan ik mijn kids blij maken of denkt u dat het gezwam is :?:

gr,diana

agnes

#15 Bericht door agnes » donderdag 25 mei 2006, 08:04

reactie voor Diaantje,

Ga er vanuit dat ik je je huis gun en nog veel meer.
Maar helaas weten we van een heleboel kennissen en vrienden die we in Thailand hebben leren kennen dat er een heleboel addertjes onder het gras zitten. De beste manier is nog altijd om de grond te leasen, als buitenlander kun je nog steeds geen grond kopen. Je hebt nu voor 49 % aandelen maar wel voor 100% betaald. En wat als je na een paar jaar met je compagny geen omzet of winst maakt? Je denkt toch niet dat deze konstruktie blijft werken!!! Thaksin is heel slim ( vooral met geld)

Maar goed, ik hoop dat Hua Hin, niet gauw de uitstraling krijgt van Phuket en Pattaya, want dan is het voor ons en een heleboel kennissen uitkijken naar een andere lokatie.
En over het onderhandelen op de markt, is het een spel, en niet zoals jij het suggereerd om het onderste uit de kan te halen. Dan heb je van kopen op de markt niets begrepen.

groetjes en succes in Hua Hin,

Agnes

Plaats reactie

Terug naar “Steden”