kosten levensonderhoud

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#46 Bericht door thongdee » dinsdag 04 april 2006, 15:16

Edje schreef:
thongdee schreef:ik lees alles niet zo goed,omdat ik daar de tijd niet voor neem , maar als je het even van mijn(ons) punt bekijkt , wij verdienen nu echt heel maar dan ook heel veel geld met onze zaak , en toch hebben we beslist om ons leven in Thailand te gaan leven , het geld dat we nu hebben , weet ik niet hoe ver ,ofhoe lang we daar gaan toekomen , maar die lange winters en het bekrompen gevoel en die stres hier (,wegen niet op wat je in Thailand ervoor terug terug krijgt .....vertrek voor men 40e trouwens ;-)
wanneer hebben we genoeg ? tuurlijk zullen die uitspattingen er niet meer zijn zoals we nu leven , maar ?is dat echt nodig ?
Ben er in ieder geval zeker van dat je op zeer korte termijn in Th een inkomen moet verwerven, minstens op bestaans nivo,op wat voor manier dan ook. Het zal niet jullie bedoeling zijn om alles wat je bij elkaar hebt vergaart in Belgie omdat in de korste keren te investeren in een zaak in Th. Meestal maak je gebruik van een huurcontract, wat behuizing betreft voor de zaak, met een looptijd van 5 jaar. Ga hier niet te veel aan verbouwen want als de verhuurder ziet dat het pand mooi opgeknapt is vraagt hij voor de volgende huurperiode meer huur, of het contract wordt beeindigt. Weg investering.
in ons geval hebben we heel vel grond al een huis dat ik verhuur en veel rijstvelden , heb er enkele wagens en genoeg huishouden voor enkele huizen te vullen , er komt wel iets uit de bus om me bezig te houden , maar eerst enkele jaren ontstressen ;-) eens Isaan altijd Isaan ;-) daar kan je van opaan ;-)
คิดดี พูดดี ทำดี โลกนี้น่าอยู่
Gelukkig zijn
is niet krijgen wat we verlangen...
Maar tevreden zijn met wat we hebben...

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”