ziekenhuis

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Re: opname

#16 Bericht door JohanS » woensdag 01 maart 2006, 09:11

Cenakel schreef:Hoi Michel

Ik heb afgelopen januari 2 x in het ziekenuis gelegen. 1x voor een spontane niersteen, 2x voor een ontstoken voet. Beide keren ben ik zeer "Nederlands" behandelt. Totale kosten voor 1 morfinespuit, 2 anti-bioticaspuiten, 2x rontgenfoto, diverse medicijnen en 4 dagen opname.
Totale kosten 970 en 1100 bath.
De verzorging was buitengewoon.

Heb vertrouwen.
Peter
In welke stad en welk hospitaal was dit ?

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

#17 Bericht door jumbo » dinsdag 07 maart 2006, 03:04

Anonymous schreef:
khonkaen schreef:beste michel , jouw bericht ik ben nog wat vergeten, was 2x geplaatst
vandaar mijn grapje

veel mensen in thailand zijn niet verzekerd ... voor de thaise mensen is dat ook niet nodig... zij betalen 30 thb voor alle medische handeling + medicijnen totaal .. in het gemeenteziekenhuis van de gemeente waar zij ingeschreven staan..

ik kan niet meer verzekerd worden omdat ik boven 60 ben..
vind dat ook niet erg.. de medische behandeling in de gemeenteziekenhuizen is zonder meer goed en goedkoop..

men neemt je op , na wat persoonlijke gegevens genoteerd te hebben , mn. je paspoort en je huisadres en na afloop betaal je de rekening




willem , nederthai
Hallo willem,

Bedankt voor jou reaktie.

Wat ik mij wel afvraag is wanneer ik voor vakantie enkele weken per jaar naar nederland ga, ik niet verzekerd ben voor ziektekosten.
Hoe heb jij het verder geregeld mbt een reis-aansprakelijkheids, -en/of rechtsbijstandverzekering?

Ben benieuwd naar jou ervaringen, gezien dee tijd die je al in Thailand woont.

Groeten Michel
Michel

Als je een zkv verzekering heb in Thailand, dan ben je dus gedekt, maar afhankelijk van je polis voldoende of niet
je kan ook een tijdelijke polis of een reisrisico polis nemen voor de tijd dat je gaat
Maar bovenal; je bent nog steeds nederlander en ik denk niet dat ze je wiegeren mocht er echt iets serieus aan de hand met je zijn,

Jumbo
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”