Goedemorgen,
ik heb een vraag over vervoer van bangkok naar Chiang Mai. wat is het beste: per trein of per bus? Ik ben nu van plan om de avondtrein te pakken en om te arriveren in Chiang mai om 8.00u in de ochtend. Mijn vraag is ook waar ik aankom met zowel de trein of de bus: centraal station? Ik word daar namelijk opgepikt door iemand van een vrijwilligersorganisatie. Kan ik een dag vantevoren reserveren?
Wellicht wil ik ook eerst een paar dagen een tussenstop maken in Khao Yai national park. Hoe kan ik vanuit daar het beste naar Chiang Mai reizen en hoe laat en waar kan ik arriveren?
vriendelijke bedankt voor de reacties.
van bangkok naar Chiang Mai
Moderator: Loempia
-
- Volwaardig lid
Persoonlijk zou ik met de trein reizen, omdat je daar een echt bed hebt en niet half zittend hoeft te slapen!!! Het reserveren kan meestal wel een dag van tevoren, alleen zijn veel treinen (lees populaire tijden) dan vol. Dus als je zekerheid wilt mbt de tijd dat je vertrekt en aankomt (laatste heb je nooit) zou ik een paar dagen eerder een kaartje kopen.
Succes
Succes
-
- Volwaardig lid
Met de trein kom je aan op het trein station in Chiang Mai, is er maar een van. Hetzelfde geldt voor de bus. Degene die jou op komt halen weet wel waar dat is.
Voor de trein zou ik inderdaad een dag of 3-4 van te voren reserveren vooral de nacht treinen zitten vaak vol.
Voor mijzelf zou ik het vliegtuig nemen, air asia of NOK air met beide kost je ticket ongeveer 40 euro.
Okie
Voor de trein zou ik inderdaad een dag of 3-4 van te voren reserveren vooral de nacht treinen zitten vaak vol.
Voor mijzelf zou ik het vliegtuig nemen, air asia of NOK air met beide kost je ticket ongeveer 40 euro.
Okie
-
- heeft ervaring
- Contacteer:
Koop in Bangkok alvast een kaartje voor de nachtrein van Ayutthaya naar Chiang Mai en ga met de bus of trein naar Pak Chong (goeie uitvalsbasis voor Khao Yai). Dan terug naar Ayutthaya en de nachttrein naar Chiang Mai. Soms is 1 dag van tevoren reserveren niet optijd voor een plek in de nachttrein.
http://www.bertenjorina.waarbenjij.nu
Mai Pen Rai
Mai Pen Rai