Trouwen in Thailand of Nederland?

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart2in

Trouwen in Thailand of Nederland?

#1 Bericht door Mart2in » zondag 22 januari 2006, 12:20

Ik ben Nederlander en woon en werk al meerdere jaren in Thailand waar ik ook mijn huidige Thaise vriendin heb leren kennen. De komende jaren blijf ik in Thailand, maar als ik naar Nederland verhuis dan wil ik graag mijn vriendin meenemen. Ik denk dat dit alleen mogelijk is wanneer je getrouwd bent, maar dat weet ik niet 100% zeker.

Tevens vraag ik me af wat beter is: trouwen Thailand of in Nederland.

Kan iemand me wat meer informatie hierover geven?

Alvast bedankt

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » maandag 23 januari 2006, 16:19

Hoi Martin kijk een op de site van de Nederlandse ambassade. Daar staat precies vermeld wat je moet doen om een Thaise dame naar Nederland te halen. Alleen maar trouwen en meenemen naar Nederland gaat niet meer op. Ik raad je in ieder geval aan om haar al wat Nederlands te leren.

Okie

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#3 Bericht door dirk » maandag 23 januari 2006, 20:08

Ik heb wel een beetje het gevoel dat het naar Nederland halen van een vriendin makkelijker gaat dan vroeger. Als er eens een lid van mijn schoonfamilie naar Nederland wil komen is het (toeristen)visum zo voor elkaar.
Tot in de begin jaren 80 kon je zo iemand over laten komen. Halverwege jaren 80 ging het al heel moeilijk. Mijn vrouw die in 1984 voor het eerst visum aanvroeg voor Nederland, kreeg in 1986 haar visum. Duurde ong. 2,5 jaar dus, werd nog bespoedigd door tussenkomst van de advocaat van mijn werkgever, anders had het nog langer geduurd.
Terwijl ondertussen 10-duizenden "asielzoekers" naar Nederland kwamen (en bleven).
Maar zoals Okie al zegt, kijk op de site van de Nederlandse ambassade, word je al een heel stuk wijzer.
Veel succes.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gast

#4 Bericht door Gast » donderdag 15 juni 2006, 04:03

kijk liever op

http://www.buitenlandsepartner.nl of

[url]http://www.%20mixed-couples.nl[/url]


en kijk zeker NIET op IND.nl daar staat vaak verouderde info op.
IND proberen te bellen is ook zonde van je geld en moeite.

Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Trouw in Thailand

#5 Bericht door Mart » donderdag 15 juni 2006, 06:43

Hallo Mart2in,

Trouwen in Thailand of Nederland ?
Natuurlijk Thailand.
Alleen een beetje meer papierwerk.
Jouw as vrouwtje wil natuurlijk het liefste hier in Thailand trouwen, met een bevestiging in de tempel, met haar familie en vrienden.

Vriend, het is onbeschrijflijk fijn om het mee te mogen maken.

En voor later: je kreeg reeds een goed advies. LAAT HAAR NU REEDS NEDERLANDS LEREN. Het is thans de sleutel voor de Nederlandse toegangsdeur.

Succes

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#6 Bericht door Jim » donderdag 15 juni 2006, 07:29

dirk schreef:Ik heb wel een beetje het gevoel dat het naar Nederland halen van een vriendin makkelijker gaat dan vroeger.
grapje zeker?
Mart2in schreef:Ik denk dat dit alleen mogelijk is wanneer je getrouwd bent, maar dat weet ik niet 100% zeker.
trouwen maakt niets uit en is alleen van belang als je wilt dat eventuele toekomstige kinderen automatisch (ook) de nederlandse nationaliteit krijgen.
als je bij terugkeer naar nederland niet genoeg verdient of als je vrouw zakt voor haar examen nederlands dan moet je haar gewoon achterlaten.
Tevens vraag ik me af wat beter is: trouwen Thailand of in Nederland.

Kan iemand me wat meer informatie hierover geven?

Alvast bedankt
zelfs met een 90 dagen schengenvisum heb je (zeer waarschijnlijk) niet genoeg tijd om te trouwen in nederland.

Gebruikersavatar
jumbo
Expat
Expat
Berichten: 11600
Lid geworden op: donderdag 23 februari 2006, 07:46
Locatie: Cha-am

Re: Trouw in Thailand

#7 Bericht door jumbo » donderdag 15 juni 2006, 08:54

Ook ik zou graag willen weten waar dat winkeltje van "MIJN DAME" ( wat een rot woord voor een Nederlander die een relatie heeft met een Thaise ) is.


Jouw as vrouwtje wil natuurlijk het liefste hier in Thailand trouwen, met een bevestiging in de tempel, met haar familie en vrienden.



Wat is dat nou voor een beschrijving van een thaise met wie je een relatie hebt Mart, ben je van je geloof afgevallen :lol:


J[/u]
Officieel pensionado, onofficieel wordclass beachbum

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#8 Bericht door Loe » donderdag 15 juni 2006, 18:07

Och Jumbo,

Dat woord VROUWTJE vond ik nog niet het ergste maar het woordje AS :D klinkt alsof hij haar al gecremeerd heeft.

Voor de rest kan ik alleen maar zeggen, dat zij nu al Nederlands moet gaan leren en hij goed op http://WWW.BUITENLANDSEPARTNER.NL moet gaan rondneuzen, want gemakkelijk zal het zeker niet gaan, of Mevrouw Verdonk moet haar beleid met 100% wijzigen.

groetjes Loe

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#9 Bericht door dirk » donderdag 15 juni 2006, 20:00

Jim schreef:
dirk schreef:Ik heb wel een beetje het gevoel dat het naar Nederland halen van een vriendin makkelijker gaat dan vroeger.
grapje zeker?
Voor mij zeker geen grapje. In 1980 heb ik mijn vrouw ontmoet, eind 1982 voor het eerst toeristenvisum voor Nederland aangevraagd. Het heeft ruim 2,5 jaar geduurd dat ze visum kreeg. Aan het lijntje gehouden, van het kastje naar de muur gestuurd etc... Om het maar te vertragen.
Heb nooit een reden gekregen waarom ze geen visum kreeg. Ik had een goede baan, geen belastingschuld, ben geen crimineel...etc. Zij was ook maar een eenvoudig werkende vrouw die toevallig iemand uit Nederland ontmoet had.
In 1990 geprobeerd om mijn schoonmoeder voor vakantie naar Nederland te halen. Na 2 jaar nog geen visum. Was jammer want in 1993 overleed mijn schoonmoeder en nooit meer de kleinkinderen gezien.
Nu de laatste jaren laten wij wel eens iemand van de familie voor vakantie overkomen. Nu is het visum in een paar weken geregeld, dus ik vind dat zeker geen "grapje".
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Loe
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1113
Lid geworden op: woensdag 15 februari 2006, 12:06

#10 Bericht door Loe » donderdag 15 juni 2006, 21:48

Hallo Dirk,

Ik kan mij de frustratie van Jim wel voorstellen. Ja misschien is een toeristen visum gemakkelijker geworden, maar een visa voor lager dan 90 dagen is even moeilijk of nog moeilijker dan in jouw tijd :D

groetjes Loe

Gast

#11 Bericht door Gast » maandag 21 augustus 2006, 10:36

Jim schreef:
dirk schreef:Ik heb wel een beetje het gevoel dat het naar Nederland halen van een vriendin makkelijker gaat dan vroeger.
grapje zeker?
Mart2in schreef:Ik denk dat dit alleen mogelijk is wanneer je getrouwd bent, maar dat weet ik niet 100% zeker.
trouwen maakt niets uit en is alleen van belang als je wilt dat eventuele toekomstige kinderen automatisch (ook) de nederlandse nationaliteit krijgen.
als je bij terugkeer naar nederland niet genoeg verdient of als je vrouw zakt voor haar examen nederlands dan moet je haar gewoon achterlaten.
Tevens vraag ik me af wat beter is: trouwen Thailand of in Nederland.

Kan iemand me wat meer informatie hierover geven?

Alvast bedankt
zelfs met een 90 dagen schengenvisum heb je (zeer waarschijnlijk) niet genoeg tijd om te trouwen in nederland.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”