BIRD restaurant Zeedijk afgekraakt door joh. van dam

Thaise keuken.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
pong

BIRD restaurant Zeedijk afgekraakt door joh. van dam

#1 Bericht door pong » donderdag 12 januari 2006, 14:26

Joh. van Dam is de overvette culinaire expert die schrijft in parool/Elsevier en nog enkele bladen. Hij houdt overigens van lekker pittig Indonesies eten, dus je kan hem daar niet van betichten.
ZAT 7/1 in de bijlage (staat elke week een A'dams rest-recensie in) was BIRD aan de beurt en dat loog er niet om: waardering 6-, maar hij geeft alleen onvold. als het eten kotswaardig is.
Mie als plastic vislijm (of zoiets). Zal wel net als die oliebollen/koffietests zijn, waarbij de slechtste scoorders van niets weten en er geen idee van hebben.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

Re: BIRD restaurant Zeedijk afgekraakt door joh. van dam

#2 Bericht door henkypenky » donderdag 12 januari 2006, 16:25

pong schreef:Joh. van Dam is de overvette culinaire expert die schrijft in parool/Elsevier en nog enkele bladen. Hij houdt overigens van lekker pittig Indonesies eten, dus je kan hem daar niet van betichten.
ZAT 7/1 in de bijlage (staat elke week een A'dams rest-recensie in) was BIRD aan de beurt en dat loog er niet om: waardering 6-, maar hij geeft alleen onvold. als het eten kotswaardig is.
Mie als plastic vislijm (of zoiets). Zal wel net als die oliebollen/koffietests zijn, waarbij de slechtste scoorders van niets weten en er geen idee van hebben.
niet leuk , ik zie 't ........
( zet in het vervolg ff een link er bij , is wel zo gemakkelijk :) )
http://www.parool.nl/etendrinken/proefw ... -bird.html
Laatst gewijzigd door henkypenky op donderdag 12 januari 2006, 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.
live and let live !

jamalu

#3 Bericht door jamalu » donderdag 12 januari 2006, 16:36

hij heeft gelijk... het restaurant is gewoon niet goed...
wat natuurlijk wel raar is is dat je in de snackbar van de bird aan de overkant wel super thais kan eten.. jammer dat hij daar niet heeft gegeten of toch ook niet want anders zou het daar ZO druk worden dat je wel 2 uur moet wachten om erin tekomen :twisted:

Singha
kenner
kenner
Berichten: 102
Lid geworden op: maandag 12 september 2005, 20:20

#4 Bericht door Singha » donderdag 12 januari 2006, 20:58

Deel gedeeltelijk de mening van de auteur. Vaak is het eten goed maar soms ook echt niet. Het verschilt te vaak vind ik, vandaar dat ik meestal uit eten ga bij Baan Thai.

_____________________________________________
Bezoek ThaiPortal.nl voor het laatste Thaise nieuws

ed2000
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 89
Lid geworden op: vrijdag 12 augustus 2005, 12:42
Locatie: Amsterdam

#5 Bericht door ed2000 » woensdag 15 februari 2006, 20:13

Kan hem geen ongelijk geven,

Ik heb heel wat thaise restaurants gezien in nederland, waaronder maar heel weinig goede.

Meestal zijn de dure thaise ingredienten vervangen voor goedkopere lokale ingredienten. zoals bv. sperziebonen ipv thaise kouseband. Ook wordt vaak geen rode uien gebruikt omdat deze te duur zijn.

Dus ik ben hier absoluut niet van verrast.

nona

thaise keuken

#6 Bericht door nona » zaterdag 25 maart 2006, 21:46

ik ben niet mee eens dat niet zoveel goeie thais restaurant, ik ben zelf indonesische, ik hou van thais eten, zoals pathay i found very delicious food, Ik ben een kokin bij fortis bank hoofd kantoor, ik kookt veel thais en indonesische gerecht.

Royal thai ook is beste restaurant in amsterdam, presentatie, kwaliteit ook zijn goed.

dus, try it out. best regards,

Gast

#7 Bericht door Gast » vrijdag 16 juni 2006, 11:02

Ik kom hier al zeker 2 jaar bijna wekelijks, en vind het er heerlijk.
In het restaurant moet je eigelijk niet komen, maar wel in de snackbar (die tegenover het restaurant zit)

Alles wordt hier vers klaargemaakt vlak voor je ogen.
Wat een lulhannes die van Dam, laat hem toch eens het snackbarretje proberen... dan zal hij zijn mening wel terug nemen denk ik.

Wat ik mensen echt kan aanraden is het kipgerecht ''Ken kai'' (kipfilet in cocosmelk en peper)... wat je daarbij absoluut moet bestellen is een fried rice, die is er echt heer-lijk...

Ik heb genoeg keren bij een thai in Amsterdam gegeten, best Thai, Top thai, etc etc. maar toch komen wij iedere keren bij de Thaise snackbar BIRD terug.

De prijs is echt laag, zo'm 7,50-10 voor het gerecht en een lekker fried rice erbij en een colaatje zit je totaal voor een 10tje te eten!!

Het is er wel krap, maar toch gezellig. En schrik niet als je opeens een grote vlam uit de keuken ziet komen!!\

ann

#8 Bericht door ann » woensdag 05 juli 2006, 22:37

Dan moeten jullie is bij "Kong Kha" in de Rijnstraat proberen.. :wink:
ERG lekker. altijd druk.. niet te duur..!!

Plaats reactie

Terug naar “Thaise keuken”