Jullie ideeën over deze route.....
Moderator: Loempia
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
Jullie ideeën over deze route.....
1 Amsterdam – Rome AZ107 09.40 – 11.55
Rome – Bangkok AZ7680 13.40 – 04.30
2 Ochtend slapen, middag naar de Chatuchak weekend market
(sluit om 18.00 uur)
3 Grand Palace en Wat Phra Kaew
4 Fietstocht en longtailboat rondvaart
5 Chinatown
6 Naar Kanchanaburi via de floating market
7 River Kwai, brug, begraafplaats en museum
8 Erawan watervallen en de Hellfirepas
9 Naar Ayutthaya, tempels kijken
10 Naar Khao Yai NP
11 Khao Yai NP
12 Naar Chiang Rai
13 Trekking (bergstammen en olifanten)
14 Trekking
15 Naar Chiang Mai
16 Chiang Mai
17 Naar Mae Hong Son
18 Mae Hong Son (langnek stam)
19 Naar Chiang Mai -- nachttrein naar Bangkok
20 Bangkok
21 Bangkok
22 Bangkok
23 Naar eiland (Ko Samui??)
24 Eiland
25 Eiland
26 Naar ander eiland (Ko Panghan??)
27 Eiland
28 Eiland
29 Eiland en vlucht naar Bangkok
Bangkok – Rome AZ7681 03.25 – 11.10
Rome – Amsterdam AZ7714 12.35 – 15.15
(sluit om 18.00 uur)
5 Chinatown
10 Naar Khao Yai NP
11 Khao Yai NP
12 Naar Chiang Rai
14 Trekking
15 Naar Chiang Mai
16 Chiang Mai
17 Naar Mae Hong Son
20 Bangkok
21 Bangkok
22 Bangkok
24 Eiland
25 Eiland
27 Eiland
28 Eiland
to travel or not to travel
-
- Volwaardig lid
Met Al Italia hmmm dat zal wel een reden hebben.
Wanneer ga je/gaan jullie? Ik zou de Chatuchak markt zo vroeg mogelijk bezoeken ivm de warmte dus zeker niet in de middag. Blijf de eerste dag zo lang mogelijk wakker en probeer gelijk in het Thaise tijd ritme te komen of neem een slaap pilletje voor het traject Rome - BKK.
Grand palace/Wat Phra Kaew en China town kan je op een dag doen
Vanaf Chiang Rai eerst naar Mae Hong Son en dan naar Chiang Mai bespaart je wat heen en weer gereis.
Okie
Wanneer ga je/gaan jullie? Ik zou de Chatuchak markt zo vroeg mogelijk bezoeken ivm de warmte dus zeker niet in de middag. Blijf de eerste dag zo lang mogelijk wakker en probeer gelijk in het Thaise tijd ritme te komen of neem een slaap pilletje voor het traject Rome - BKK.
Grand palace/Wat Phra Kaew en China town kan je op een dag doen
Vanaf Chiang Rai eerst naar Mae Hong Son en dan naar Chiang Mai bespaart je wat heen en weer gereis.
Okie
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
We gaan van 29 juli tot 26 augustus.
We vliegen met "code shared", dat betekent met AlItalia naar Rome. Naar BKK en terug naar Rome met China Airlines en van Rome terug naar A'dam met KLM. Hiervoor gekozen omdat dit voor ons de goedkoopste optie was.
We zijn met z'n vieren. 2 volwassenen en 2 kinderen (11 en 13).
Missen we nog heel belangrijke dingen? Heb je nog suggesties met betrekking tot het openbaar vervoer? Misschien bepaalde trajecten met de trein of beter met de bus?
Alvast bedankt.
We vliegen met "code shared", dat betekent met AlItalia naar Rome. Naar BKK en terug naar Rome met China Airlines en van Rome terug naar A'dam met KLM. Hiervoor gekozen omdat dit voor ons de goedkoopste optie was.
We zijn met z'n vieren. 2 volwassenen en 2 kinderen (11 en 13).
Missen we nog heel belangrijke dingen? Heb je nog suggesties met betrekking tot het openbaar vervoer? Misschien bepaalde trajecten met de trein of beter met de bus?
Alvast bedankt.
-
- Volwaardig lid
De meeste trajecten zal je met de bus af moeten leggen. De trein tussen Chiang Mai geef jezelf al aan.
Misschien is die 3 dagen in Bangkok na Chiang Mai wel net iets te veel maar dat is zo veranderd.
Van Bangkok naar Samui met een combi>>>trein/bus/boot of het vliegtuig maar dat wordt een heel stuk duurder natuurlijk.
Phuket is ook nog een optie maar het weer is in die tijd wat minder als op Samui. Ik prefereer de oost kust in die tijd.
Veel plezier met de voorbereidingen verder.
Okie
Misschien is die 3 dagen in Bangkok na Chiang Mai wel net iets te veel maar dat is zo veranderd.
Van Bangkok naar Samui met een combi>>>trein/bus/boot of het vliegtuig maar dat wordt een heel stuk duurder natuurlijk.
Phuket is ook nog een optie maar het weer is in die tijd wat minder als op Samui. Ik prefereer de oost kust in die tijd.
Veel plezier met de voorbereidingen verder.
Okie
-
- Volwaardig lid
Re: Jullie ideeën over deze route.....
persoonlijk ben ik voor rust de eerste dag en zou ik na de toch vroege aankomst liever een uur of twee drie gaan slapen / aan zwembad rusten en dan lekker op een gewone goedkope lijndienstboot in plaats van die lawaaierige longtail op de rivier een paar uur gaan rondcruisen om een eerste indruk te krijgen en voor mijn part tegen het vallen van de avond rond 18 uur naar chinatown want daar is het bij donker het leukst vind ik .wendyjol schreef:1 Amsterdam – Rome AZ107 09.40 – 11.55
(sluit om 18.00 uur)
5 Chinatown
10 Naar Khao Yai NP
11 Khao Yai NP
12 Naar Chiang Rai
14 Trekking
15 Naar Chiang Mai
16 Chiang Mai
17 Naar Mae Hong Son
20 Bangkok
21 Bangkok
22 Bangkok
24 Eiland
25 Eiland
27 Eiland
28 Eiland
ipv tweede bezoek aan bkk zou ik liever een dag langer in ayutthaya en mae hong son blijven ofwel een stop toevoegen in sukhotai .
maar ieder doet wat ie wil natuurlijk
live and let live !
-
- Veel ervaring
- Contacteer:
Ik sta open voor alle suggesties, zeker van jullie, ervaren Thailand gangers. Voor ons wordt het de eerste keer en we reizen met de kids, niet alleen verantwoordelijk voor ons zelf dus!!
Nog een vraag over de eilanden: Koh Samui en omgeving of Ko Chang en omgeving, wat is volgens jullie mooier, rustiger etc.?
Nog een vraag over de eilanden: Koh Samui en omgeving of Ko Chang en omgeving, wat is volgens jullie mooier, rustiger etc.?
-
- Volwaardig lid
ik ben dus niet zo'n eilanden reiziger meer na er een paar gezien te hebben in thailand , indonesie en malediven .wendyjol schreef:Ik sta open voor alle suggesties, zeker van jullie, ervaren Thailand gangers. Voor ons wordt het de eerste keer en we reizen met de kids, niet alleen verantwoordelijk voor ons zelf dus!!
een dag of twee drie op zo'n eiland om te snorkelen en zwemmen okay maar overal op die eilandjes stikt het de laatste jaren van backpackers vanuit italie via australie tot en met israel en die bezetten de goedkoopste guesthouses en houden niet echt van rust , ja wel overdag nog als ze slapen aan het strand maar 's avonds is het party-drinking-time en dat hoeft voor mij niet persee in zo'n land
je route moet je natuurlijk zelf uitmaken maar ik zou er bv eerder een paar dagen isaan ( oosten ) bij instoppen want daar is het op het platteland nog echt identiek en de khmer tempels daar zijn dus wel oeroud en gedeltelijk ruines maar echt schitterend en dan nog maar niet te spreken over de sfeer in pee-mai en phanom rung bij buri-ram bijvoorbeeld .
allez , plezier met het verdere plannen !
live and let live !