Pattaya met kinderen...

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

Pattaya met kinderen...

#1 Bericht door Zaan » dinsdag 03 januari 2006, 03:12

In juli/augustus willen we met 2 kinderen van 12 en 14 de Bangkok-Pattaya reis maken.

Is dit een aanrader of zeggen jullie 'ga voor hetzelfde budget lekker 2/3 weken op .... ? rondhangen'

Vader en zoon willen lekker ravotten en zwemmen aan zee, moeder en dochter willen natuurlijk graag ook wat winkelen :wink:

In een ander topic werd Pattaya afgeraden, wat ons dus aan het twijfelen brengt..

Alvast bedankt voor de reakties 8)

khonkaen
Erelid
Erelid

#2 Bericht door khonkaen » dinsdag 03 januari 2006, 08:52

pattaya staat bekend als het grootste openlucht bordeel van zuidoostazie

er zijn wel betere plaatsen , waar je met gezin terecht kan...

willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gast

#3 Bericht door Gast » dinsdag 03 januari 2006, 10:19

Pattaya? Bah bah ... Benidorm lijkt me een betere optie!

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#4 Bericht door henkypenky » dinsdag 03 januari 2006, 10:41

opmerkingen vanwege openluchtbordeel zou ik me in jou plaats niet door laten beinvloeden want pattaya is zo groot dat je die bar-buurten zonder probleem kunt omzeilen . minder regen dan op phuket heb je er in ieder geval al vast .
een verblijf in pattaya of misschien nog beter jomtien heeft het grote voordeel van zeer lage prijzen voor veel comfort , goede service plus lekker eten en onbegrensde winkelmogelijkheden . nog beter : kies een hotel tussen pattaya en jomtien zoals het goedkope cosybeach of duurdere rabit resort of middelklasse pattaya park en dan kun je zowel overdag naar jomtien uitwijken voor een dagje wat drukker strandleven en watersport als een dag gaan shoppen in pattaya .
het hangt natuurlijk ook een beetje van de leeftijd etc van de kinderen af en hoe ze op die bars zouden reageren maar ik zou gezien de leeftijd van 12 en 14 ze van tevoren een beetje informeren en er voor gaan ofwel kies het propere en zedige hua-hin maar daar kun je de shoppingmogelijkheden natuurlijk niet met pattaya vergelijken en de hotelprijzen al helemaal niet :)

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#5 Bericht door Zaan » dinsdag 03 januari 2006, 18:21

henkypenky schreef:opmerkingen vanwege ... :)
Jomtiem ipv Pattaya :!:

Goeie tip bedankt

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Beter familie opties

#6 Bericht door JohanS » dinsdag 03 januari 2006, 19:31

Doe uzelf en uw kinderen een plezier en neem een andere lokatie.
Genoeg mogelijkheden kortbij Bangkok.
Rayong is er een maar natuurlijk Hua Hin of Chaam.
Perfecte plaatsen voor een familie met kinderen en zelf betere stranden dan Pattaya. Want wat sommige ook zeggen de meisjes van plezier zijn overal in pattaya en niet altijd te vermijden op het strand en in de stad.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Beter familie opties

#7 Bericht door henkypenky » woensdag 04 januari 2006, 15:34

JohanS schreef: Rayong is er een maar natuurlijk Hua Hin of Chaam.
Perfecte plaatsen voor een familie met kinderen en zelf betere stranden dan Pattaya. Want wat sommige ook zeggen de meisjes van plezier zijn overal in pattaya en niet altijd te vermijden op het strand en in de stad
sorry maar jou ' meisjes van plezier ' ( belachelijke uitdrukking overigens ) zijn overal in thailand met hun farangs o.a. te vinden van phuket via cha-am tot en met rayong maar dan worden ze ineens wel getolereerd omdat ze niet in massa zijn ?
ik ben zelf met jongelui ( wel van 14 en 17 ) door pattaya gelopen tijdens een strand-stop na een rondreis , zelfs by night en ze trokken er zich geen bal van aan , hooguit lachten ze erom .
shoppen in rayong kun je vergeten wanneer je vergelijkt met de shopping cetra in pattaya en wanneer je geen woord thais kent is het zelfs met wat engels geen makkie om af te handelen en jezelf steeds verstaanbaar te maken . en zowel wat culinaire asiatische en westerse mogelijkheden betreft , staat pattaya bij mij ook veel hoger genoteerd als menig andere plek ( buiten bangkok ) :)

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#8 Bericht door Zaan » woensdag 04 januari 2006, 16:57

henkypenky schreef: ... nog beter : kies een hotel tussen pattaya en jomtien zoals het goedkope cosybeach of duurdere rabit resort of middelklasse pattaya park en dan ...
Zoals wel duidelijk is is dit onze 1e keer richting Azie.
En willen/durven het niet aan om bijv. een startersreis te boeken, daarom zijn we aangewezen op de georganiseerde reizen waar we dus geen keuze in de hotels hebben...

JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Antwoord op bericht van Henky Penky

#9 Bericht door JohanS » woensdag 04 januari 2006, 18:09

Ik moet toch even reageren op HenkyPenky.
Geen probleem voor al de toeristen die naar Pataya gaan, zij hebben er waarschijnlijk een fijne vakantie maar je mag zeggen wat je wil maar een familie bestemming is het niet.
Ik ben reeds overal in Thailand geweest; maar in Pataya is sextoerisme wel echt overal. Geen probleem voor de oudere kinderen waar je op voorhand duidelijk kan uitleggen wat hier aan de hand is, maar voor kleine kinderen is dit toch niet de beste vakantie plaats.
Over gans Thailand zijn er uitstekende restaurants te vinden en zeker in al de andere toeristische centra; ook shoppen kan overal en voor de beste prijzen moet men toch in Bangkok zijn.
Ik wil hier niemand kwetsen maar de vraag was is Pataya een familiebestemming en dat is het duidelijk NIET.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

Re: Antwoord op bericht van Henky Penky

#10 Bericht door henkypenky » donderdag 05 januari 2006, 12:37

JohanS schreef:maar voor kleine kinderen is dit toch niet de beste vakantie plaats.
Ik wil hier niemand kwetsen maar de vraag was is Pataya een familiebestemming en dat is het duidelijk NIET.
ik heb het woord familiebestmming in deze topic nergens gelezen en de kinderen zijn 11 en 14 jaar oud .
men had het over overdag gaan shoppen terwijl anderen in de zee of het zwembad ravotten .
ik blijf er bij dat dit in pattaya/jomtien ( of er tussen ) perfekt mogelijk is tegen de meest betaalbare prijs in thailand en zonder echt last te hebben van barmeisjes , strandverkopers of playboys .
dat er mooiere stranden zijn in thailand weet ik ook best maar die zijn ofwel op phuket of een ander eilandje in dat deel waar het dan best veel regent ofwel op afgelegen plekken zonder dezelfde shoppingmogelijkheden als in pattaya .
wat de vrager er mee doet laat ik aan hem of haar over .
interessanter zou het zijn te weten welke hotels ze kunnen kiezen bij hun reeisbureau b.v.
live and let live !

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#11 Bericht door henkypenky » donderdag 05 januari 2006, 12:38

Zaan schreef:
henkypenky schreef: ... nog beter : kies een hotel tussen pattaya en jomtien zoals het goedkope cosybeach of duurdere rabit resort of middelklasse pattaya park en dan ...
Zoals wel duidelijk is is dit onze 1e keer richting Azie.
En willen/durven het niet aan om bijv. een startersreis te boeken, daarom zijn we aangewezen op de georganiseerde reizen waar we dus geen keuze in de hotels hebben...
aan welk(e) hotel(s) had je gedacht in pattaya dan ?

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring

#12 Bericht door Steven de Boer » donderdag 05 januari 2006, 13:45

Ben het eens met Johan dat bijvoorbeeld Hua Hin een beter plaats is voor een vakantie met jonge kinderen. Hua Hin is behoorlijk gegroeid te laatste jaren en dus zijn er genoeg shopping mogelijkheden. De stranden in Hua Hin zijn ook beter dan in Pattaya.

Maar mocht je toch Pattaya kiezen dan is het advies van Henky om meer richting Jomtien te gaan een goed alternatief. Over het algemeen is Pattaya en omgeving wat goedkoper dan Hua Hin. En zoals Henky schrijft het ligt vooral aan welke hotel en lokatie je neemt.

Steven
http://www.thailandhotel.nl

Zaan
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring

#13 Bericht door Zaan » donderdag 05 januari 2006, 19:47

henkypenky schreef: aan welk(e) hotel(s) had je gedacht in pattaya dan ?
Bij 333 is het deze ;

A203 - 15 dagen Bangkok & Jomtien Beach (Grand Jomtien Palace)

Gast

#14 Bericht door Gast » vrijdag 06 januari 2006, 08:44

Was één van de eilanden rond Ko Samui dan niet beter geweest?
Allesinds beter dan Benidorm (waar je natuurlijk wél heerlijk kunt shoppen terwijl taal geen probleem hoeft te zijn).

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

#15 Bericht door henkypenky » vrijdag 06 januari 2006, 13:44

Zaan schreef:
henkypenky schreef: aan welk(e) hotel(s) had je gedacht in pattaya dan ?
Bij 333 is het deze ; 15 dagen Bangkok & Jomtien Beach (Grand Jomtien Palace)
dat hotel ligt dus meteen langs de weg langs het drukke smalle strand van jomtien . het zou niet mijn eerste keuze zijn voor jullie ( dat schreef ik al , dat is dus tussen pattaya en jomtien ) maar al wel veel beter dan in pattaya zelf . je bent met een mini-bus-taxi zo in pattaya en kost bijna niets . wanneer je een eind langs het strand van jomtien in richting pattaya wandelt ( richting hotel pattaya park ) wordt het wel steeds minder druk vooral in de voormiddag en is er enkel nog voetgangersweg met af en toe een brommer .
vanuit de pier van pattaya kun je ook zonder probleem per boot een dag naar een rustig eiland zoals koh lan gaan wat ik je zeker zou aanraden in de eerste dagen zodat je het indien het bevalt nogeens kunt herhalen .
ook excursie naar koh samet is leuk maar wel veel verder dus vroeg vertrek .
royal garden plaza is het shoppingcentrum met prima winkels en eetgelegenheden meteen in pattaya south als je vanaf jomtien komt .
wil je een leuke travestieshow zien en niet vel geld voor uitgeven , boek dan niet zo'n dure excursie maar wandel vanuit je hotel ( nog geen 15 minuten ) naar het jomtien complex waar de ' star treff ' club is .
precies tegenover deze bar is een van de beste en goedkoopste indiase restaurantjes ( naam vergeten ) je zit er buiten en ook enkel voor een biertje met wat knoflookbrood of papadam ben je er welkom .
veel plezier met plannen verder en een fijne vakantie !

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”