Vragen betreft een Rondreis

Vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
FCnieuwbouwwijkzuid
heeft ervaring
heeft ervaring

Vragen betreft een Rondreis

#1 Bericht door FCnieuwbouwwijkzuid » zaterdag 17 december 2005, 01:04

Hallo,
Aangezien dat ik met mijn vriendin aankomende zomer naar Thailand ga, ben ik een beetje bezig met wat ik wil gaan doen.
Ik heb de keuze uit een georgeniseerde reis (in de richting van compleet/oorspronkelijk thailand, van baobab: http://www.baobab.nl/packageroute.asp?PackageCode=347),
of een zelf georganiseerde reis waarbij ik de volgende plaatsen wil aandoen:
- Mae Hong Song
- Chang Mai
- Doi Ithanon
- Sukothai
- Um Phang
- Lop Buri
- Khao Yai
- Ayuthaya
- Bangkok
- Hua Hin
- Mu Koh Surin
- Koh Phangan/Koh Samui
- Khao Sok
(http://groups.msn.com/FCNieuwbouwwijkzu ... hotoID=290)

Nu heb ik een paar vragen
- mis ik iets in mijn rondreis door thailand?
- wat raden jullie aan, een georganiseerde reis of een 'eigen reis'
- Mits ik een 'eigen reis' maak zal ik dan per auto of per o.v. gaan?
- Mits ik een 'eigen reis' maak moet ik bepaalde plaatsen aandoen of juist laten?

B.v.d. voor de hulp

Groeten Ronald
Travel for more knowledge

pong

#2 Bericht door pong » zondag 18 december 2005, 02:56

groeten uit en erg koud BKK, maar in NL ook hema=sneeuw
1.mis ik iets? ja natuurlijk, maar welke TIJD heb je eigenlijk? dit is al overladen genoeg. en: je bent eigen baas, je HOEFT echt van niemand ergens heen, dus vertel eerst eens wat je eiegn wensen zijn [zoals elk reisburo ook eerst zal vragen)
2.eigen auto? duidleijk dat je hier nog NOOIT geweest bent. kijk eerst eens een dag of 2 rond hoe het verkeer toegaat, en beslis dan opnw. Je wil naar diverse koh=eilanden, dan lijkt me een auto ERG onprakties. ga je alleen? (=khon diao)
3.bij beste weten bestaat er geen ENKELE rondreis die alles aandoet, ook niet bij de ''voor jeugdige mensen die toch nog wat bangelijk zijn alles alleen te doen ala bobab/Terra/weetikveel.
4.een goede reisgids, zoals bvb de duitse LOose of de gloednwe LP, kan je alles vertellen hoe er te geraken. in de praktijk zullen de opties nog bveel uitgebreider zijn als daar staat.

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

thailand zien of beleven ?

#3 Bericht door henkypenky » zondag 18 december 2005, 10:27

tja :?
ik neem aan dat je ( omdat je het ook over een georganiseerde rondreis hebt ) enkel een week of 2 - 3 tijd hebt en ik vind persoonlijk dat ze in die reizen al zo veel steken .
de vraag is :
wil je thailand alleen maar zien of ook leren kennen ?
in het eerste geval zou ik zeggen ga georganiseerd , in het tweede geval reageer je beter nog even hier en dan zullen er zeker nog wel suggesties o.a. van mij volgen :D
live and let live !

FCnieuwbouwwijkzuid
heeft ervaring
heeft ervaring

Meer info.

#4 Bericht door FCnieuwbouwwijkzuid » zondag 18 december 2005, 11:58

Hallo,

Mijn informatie was, nu ik jullie reactie's lees niet compleet.
Vandaar dat ik even wat extra info geef.
Ik (27) ben dus van plan om samen met mijn vriendin (23) te gaan.
Ik ben over het algemeen een snelle reiziger.
Als ik mijn reisstijl vergelijk met anderen doe ik het zelfde stuk veel sneller. (noordereiland N.Z.- 1 week, Totale oostkust Australië 3 weken, heel amerika 5 weken).
Ik geniet ondanks die 'snelheid'optimaal. Als ik iets heb gezien ga ik verder, ik blijf niet hangen. Ik eindig een 'vakantie' wel met 2 a 3 dagen SSSS (sun, sea, sand & surf, relaxen dus)
Wij willen 3 á 4 weken gaan. Maar wij willen absoluut niet, wat iedereen doet. Met een groep mensen in een bus, uitstappen en foto's maken, weer doorgaan, met zijn allen op de olifant, fotootje, ect........
Gewoon lekker zelf, dingen doen
Fietsen door Bangkok, met de trein naar het noorden/zuiden, de jungle in, en gewoon tussen de mensen.
Eventueel kunnen wij natuurlijk een deel schrappen van het schema, maar liever niet.

Alvast bedankt voor de reactie

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid

mooi !

#5 Bericht door henkypenky » zondag 18 december 2005, 12:31

FCnieuwbouwwijkzuid schreef:Hallo,

Mijn informatie was, nu ik jullie reactie's lees niet compleet.
Vandaar dat ik even wat extra info geef.
Ik (27) ben dus van plan om samen met mijn vriendin (23) te gaan.
Ik ben over het algemeen een snelle reiziger.
Als ik mijn reisstijl vergelijk met anderen doe ik het zelfde stuk veel sneller. (noordereiland N.Z.- 1 week, Totale oostkust Australië 3 weken, heel amerika 5 weken).
Ik geniet ondanks die 'snelheid'optimaal. Als ik iets heb gezien ga ik verder, ik blijf niet hangen. Ik eindig een 'vakantie' wel met 2 a 3 dagen SSSS (sun, sea, sand & surf, relaxen dus)
Wij willen 3 á 4 weken gaan. Maar wij willen absoluut niet, wat iedereen doet. Met een groep mensen in een bus, uitstappen en foto's maken, weer doorgaan, met zijn allen op de olifant, fotootje, ect........
Gewoon lekker zelf, dingen doen
Fietsen door Bangkok, met de trein naar het noorden/zuiden, de jungle in, en gewoon tussen de mensen.
Eventueel kunnen wij natuurlijk een deel schrappen van het schema, maar liever niet
na je info en wanneer ik aanneem dat je nooit in kambodja bent geweest dan zou ik je dan zeker aanraden ook een of meer bestemmingen in het oosten toe te voegen zoals het prachtig mooie en rustige phi-mai of de oude khmer tempels rond buri-ram . in deze streek is geen massa-toerisme want er zijn namelijk geen grote hotels . een bus met dagjesmensen / japanners kan je weg kruisen maar die zijn na de middag mooi weer vertrokken .
en last but not least ....... lekker en anders eten :D

dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Contacteer:

#6 Bericht door dirk » zondag 18 december 2005, 12:42

Om op het reisschema van FCnieuwbouwwijkzuid te reageren , die georganiseerde reis is een hoop plaatsen en steden aandoen, foto's maken en weer wegwezen naar de volgende stad (Japans/Amerikaans). Tijd is ook veel te kort om alles te zien. Ook weinig contact met de plaatselijke bevolking, wat er toch wel bijhoort, vind ik. Een vakantie om thuis te zien waar je geweest bent.
Ikzelf zou een langere vakantie nemen en dan overal je ogen goed de kost geven om rond te kijken, probeer vaak contact te maken met de plaatselijke bevolking, kan je heel veel tips krijgen wat heel leuk is om te bezoeken. Nou, en dan zal je wat extra Bahtjes uitgeven, het is toch vanktie.
Ik zelf neem nooit een georganiseerde reis naar Thailand, allen de vliegticket regel ik in Nederland, en de rest in Thailand dat zien we wel. Hotels/apartement en vervoer in geen probleem, alles is heel goed geregeld in Thailand en zeker geen dure prijzen (in vergelijking met Nederland). Alleen moet je erg goed voorlichten waar de trein/bustations zijn. Wij nemen vaak de bus/trein/taxi, is niet duur. Zeker in de VIP bussen is alles goed regegeld.
Op internet kan je een heleboel info viden, in dit forum trouwens ook.
Vakantie is om te genieten, het drukke leven in Nederland vergeten, neem daar meer de tijd voor, want je komt er niet iedere week.
En in een aantal weken heb je niet alles gezien.
Maarja, het is wat je zelf wil natuurlijk, ieder persoon is weer andres.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

FCnieuwbouwwijkzuid
heeft ervaring
heeft ervaring

Rondreis

#7 Bericht door FCnieuwbouwwijkzuid » zondag 08 januari 2006, 21:03

Ik heb de afgelopen weken nog eens na gedacht, over onze rondreis.
Nu hebben wij reeds een vlucht geboekt naar Bangkok van 24-07 tot 17-08.
En nu weet ik hoeveel dagen ik heb, ook heb ik op internet via veel site's meer informatie gevonden over de verschillende bestemmingen.
Nu heb ik een aantal plaatsen waar ik als nog heen wil
Ik zou nu graag binnen deze dagen de volgende plaatsen/plekken willen aandoen:
- Bangkok
- Ayutthaya
- Sokothai
- Kanchanaburi (incl river kwai, en Erawan N.P.)
- iets van de kmer (liefst Ankor)
- Khao sok N.P.
- en een tropisch en lux einde.

Nu is mijn vraag zouden jullie dit doen op eigen gelegenheid, rondreis (is lastig te vinden) of via bouwstenen???

Plaats reactie

Terug naar “Reizen door Thailand”