Thaise vriendin

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Marcel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 21:53

Thaise vriendin

#1 Bericht door Marcel1977 » woensdag 30 november 2005, 22:34

Ik heb nog een vraagje:

Nu ben ik van plan om in februari weer naar Thailand te gaan en als alles goed gaat terug te komen met mijn vriendin die daar woont. Om vervolgens zo'n 4 jaar hier te blijven wonen en daarna samen in Thailand te gaan wonen.
Ik heb wat rond gekeken op het internet en zag op de site van de IND dat een aanvraag MVV zo'n 3 tot 6 maanden in beslag neemt.

Kan ze niet hierheen komen met een visum voor nederland(3 maanden geldig?) en dan hier een verblijfsvergunning aanvragen, of gaat dat zomaar niet? en hoe lang van tevoren moet ze die visa aanvragen in Thailand?

Groetjes, Marcel

Marcel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 21:53

#2 Bericht door Marcel1977 » woensdag 30 november 2005, 22:41

Ok, heb nu net gezien dat ze niet met een geldig visum hierheen kan komen om hier een verblijfsvergunning aan te vragen. Er is echt een MVV voor nodig.

Zal dat te doen zijn op zo'n korte termijn? en kan ze hier pas heen komen als alles geregeld is, of kan ze eerder hierheen komen en als de MVV niet word goedgekeurt dan alsnog binnen de 3 maanden weer terug gaat?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » donderdag 01 december 2005, 08:09

Marcel, helaas, de MVV dient door haar in BKK of door jouw hier in Nederland ingediend te worden en die 3 maanden nou da's nou typisch Nederland, dat zal wel 6 maanden duren.

Zij en jij dienen een heleboel papieren in te leveren die eventueel vertaald moeten worden. De kosten voor een MVV aanvraag zijn ongeveer 850 euro en daar komt nog wel het een en ander bij aan kosten zoals vertaal werk, reis kosten etc etc.

Ik heb ook niet zoveel verstand van de MVV aanvraag want ik heb mij er de laatste 2 jaar niet meer in verdiept. Misschien dat er andere forum leden zijn die je verder kunnen helpen.

succes verder
Okie

Marcel1977
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 16
Lid geworden op: donderdag 17 november 2005, 21:53

#4 Bericht door Marcel1977 » zaterdag 24 december 2005, 12:39

ok, ik weet nu hoe het precies in elkaar steekt(heb nog wat informatie opgescharreld).

Maar is er geen andere manier om haar langer hier te laten blijven? want als alles goed gaat willen we na ca. 6 maanden tot maximaal 1 jaar hier gebleven te hebben weer terug naar Thailand. En zo lang duurt het ongeveer voordat ze eruit zijn of ze wel of niet een mvv krijgt en dus mag blijven. Met andere woorden, zodra ze te horen krijgt dat ze mag blijven gaan we alweer weg.

Dus als iemand weet of het mogelijk is om haar hier langer dan 3 maanden te laten blijven zonder mvv, laat het dan even weten.

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#5 Bericht door dirk » zaterdag 24 december 2005, 14:17

Ik heb wel Thais gekend die via een illigale weg Nederland zijn binnengekomen, en hier nog steeds zijn.
Als ik jou was zou ik me daar niet mee inlaten, voor je het weet staan de instanties voor de deur.
Heb ook een Thaise gekend die met een ticket Bangkok/Amsterdam/Stockholm bij de tussenlanding op Schiphol ook Nederland binnen kwam, maar hoe dat precies gegaan is?
Die vrouw was na een aantal dagen ook nergens meer te vinden, dus dan weet je het wel.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”