Gezin wil wonen en werken in Thailand

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Angelo1969
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: woensdag 23 november 2005, 09:24

Gezin wil wonen en werken in Thailand

#1 Bericht door Angelo1969 » woensdag 23 november 2005, 09:27

Hallo iedereen,

Mijn naam is Angelo, 36 jaar, getrouwd en heb twee kids, geboren en wonende in Nederland.

Wij -ons gezin- zouden graag werken en leven in Thailand. De voorkeur gaat uit naar het Noordoosten, maar eventueel uitwijken naar een andere deel is ook niet echt problematisch.

Ja, wij zijn reeds op de hoogte van de moeilijkheidsgraad om in Thailand te werken! Of een eigen bedrijf starten (te risicovol met twee kids) of werken voor een Internationaal, Nederlands of Belgisch bedrijf. Deze laatste drie genieten de voorkeur, maar zulke bedrijven vinden, dat valt niet mee.

Getrouwd zijn met een Thaise wil ook wel helpen, maar ik ben reeds getrouwd met een Westerse vrouw. Een leeftijd van over de vijftig jaar is ook positief, maar helaas, ik ben een stuk(je) jonger.

Daarom wil ik bij deze een oproep doen, en niet alleen naar deze bedrijven, maar ook naar lokale (Nederlandstalige) bedrijven die denken mij te kunnen gebruiken.

Ik heb ruime werkervaring, maar niet al te veel diploma's. Ik ben gestart als elektromonteur (1 jaar), maar ben al snel als beroepsmilitair gaan werken bij de Koninklijke Marine op een onderzeeboot (4 jaar). Toen ik mijn vrouw leerde kennen wilde ik aan de wal gaan werken en ben ik een korte periode (half jaar) meet- en regeltechicus geweest. Dit is overgevloeid in CAD tekenaar (MicroStation) en updater
bij een Amerikaanse chemiereus (op uitleenbasis) voor een periode van circa twee en een half jaar. Daarna een administratieve functie (management-assistent) voor Frans contractorbedrijf en na 1 jaar wederom naar het Amerikaanse chemiebedrijf waar ik bijna
vier jaar gewerkt heb als onderhoudscoördinator en gebouwenbeheerder.

Een ex-employee van dit chemieconcern wist dat ik in mijn vrije tijd graag programmeerde (Visual Basic) en wilde een Europese tak opstarten voor een Amerikaans aboratorium automatiseringsbedrijf. Die uitdaging ben ik -tesamen met hem- vier jaar aangegaan, maar de support uit Amerika was te zwak en wij zijn beiden een andere richting opgegaan.

Momenteel werk ik al ruim vier jaar als inkoper bij een haven- en transportbedrijf, maar raak ik Nederland ietwat beu en zie ik de uitdaging "Thailand" met veel plezier tegemoet. Binnenkort start ik met een cursus Thais en blijf ik op zoek naar een bedrijf dat mij kan gebruiken.

Ik ben een teamplayer, stressbestendig en kan goed organiseren. Daarbij ben ik nimmer bang om zelf ook mijn handen uit de mouwen te steken.

In mijn vrije tijd kijk ik graag films, programmeer in Visual Basic, maak website's voor diverse bedrijven (HTML, PhotoShop) en beoefen ik al geruime tijd jiu-jitsu.

Tja, wat moet ik nog kwijt? Neem gewoon contact met me op... En ik denk dat ik in februari 2006 nog eens in Thailand binnenspring, dus..?

Groetjes,

Angelo
angel@wudder.nl

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”