Spinnen in Thailand????

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Spinnen in Thailand????

#31 Bericht door mistifarang » dinsdag 10 november 2009, 17:43

Bij ons al deze dieren door openstaande deuren en ramen en vergis je niet (als je er een hebt) wat er op de zolder gaat huizen!!!!
Dat "vely dangelous" is ...koek: http://en.wikipedia.org/wiki/Huntsman_spider
Ik moet zeggen wij tolereren veel in en om het huis want als je weet wat al dit gedierte aan insecten verorbert! Maar om ze vlak bij je hoofdkussen te vinden zou me toch een beetje te ver gaan!
Ik moet eerlijk zeggen dat we werkelijk veel "gasten" hebben; ik heb er een kleine collectie van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/toni_uni/s ... 204855003/
Het meeste last heb ik van de erg kleine maar gemeen bijtende mieren in de handdoek, maar ook in m'n onderbroek...............!
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

carpediem
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2277
Lid geworden op: zaterdag 18 november 2006, 18:17
Locatie: amsterdam

Re: Spinnen in Thailand????

#32 Bericht door carpediem » dinsdag 10 november 2009, 19:04

Mooie foto's

Er was eens een hele beroemde bioloog die op het eind van zijn leven geintervieuwd werd.
De journalist wees op zijn vele publicaties en refereerde daaraan dat hij in zijn leven veel gereisd moest hebben om te kunnen beschrijven van het vele dat hij gezien had.
"ja" zei de erudiete bioloog "ik heb heel veel gereisd en ben nog maar tot de helft van mijn tuin gekomen"

Daar moest ik aan denken toen ik jou foto's zag.
pluk de dag (carpediem)

Gebruikersavatar
Geert S
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 495
Lid geworden op: zaterdag 26 januari 2008, 06:55
Locatie: Udon Thani
Contacteer:

Re: Spinnen in Thailand????

#33 Bericht door Geert S » woensdag 11 november 2009, 02:41

mistifarang schreef: Dat "vely dangelous" is ...koek: http://en.wikipedia.org/wiki/Huntsman_spider
Bedankt voor de link, dat lost een lang lopende discussie op. Ik heb al vaak het idee gehad dat je die beesten kunt horen, ze maken een heel hoog soort chilpend geluid, mijn vrouw meende altijd dat dat onzin was, spinnen maken geen geluid. Maar deze beesten kunnen dus daadwerkelijk geluid maken, ha, had ik toch gelijk! (Niet dat een Thaise ooit zal toegeven dat ze ongelijk heeft.. zal er wel op neerkomen dat de wiki fout was..)
mistifarang schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat we werkelijk veel "gasten" hebben; ik heb er een kleine collectie van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/toni_uni/s ... 204855003/
Het meeste last heb ik van de erg kleine maar gemeen bijtende mieren in de handdoek, maar ook in m'n onderbroek...............!
Wat een prachtige foto's! Vrijwel alles herken ik inderdaad wel, hier ook regelmatig gezien, ik moet toch echt eens een goede camera aanschaffen en die dan ook standby hebben, ik loop ook altijd graag door de tuin te zoeken naar 'nieuwe' beesten maar ALS ik weer wat tegenkom heb ik vrijwel nooit een camera bij de hand ;-). Het eerste jaar dat we hier (of, in ons vorige huis) woonden hadden we vrij veel van een soort leguaan-kikker achtige beesten in de tuin, lijken wel een beetje op die oriental garden lizard maar in m'n herrinnering zaten ze meer rechtop, een beetje meer kikker-achtig, vrij grote beesten. Natuurlijk geen foto gemaakt, en daarna nooit meer gezien...

Boom-kikkers, dat heeft ook een tijdje geduurd eer ik daar achter kwam. Als goed geaarde Nederlander nooit op het idee gekomen dat je hier kikkers hebt die in bomen zitten! Hoorde ze, maar kon ze nooit vinden, tot ik eindelijk eens een keertje omhoog keek..

En inderdaad, je hebt gelijk, die kleine mieren zijn het ergste, zeker de rode variant, meestal voel je ze eerst en daarna zie je ze pas.

dutch
Expat
Expat
Berichten: 6613
Lid geworden op: zaterdag 23 september 2006, 04:47
Locatie: Korat-Thailand

Re: Spinnen in Thailand????

#34 Bericht door dutch » woensdag 11 november 2009, 04:02

Ook ik heb met interesse de collectie foto's van mistfarang bekeken.
Velen heb ik inmiddels met al dan niet enige regelmaat kunnen zien in mijn eigen omgeving.
Ik mis (als ik alles goed bekeken heb) de wandelende tak.Die komt bij mij ,in bruine en groene kleur zeer regelmatig voor.
"De overheid lost geen problemen op; zij subsidieert ze. "
Ronald Reagan

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Spinnen in Thailand????

#35 Bericht door mistifarang » woensdag 11 november 2009, 04:30

carpediem schreef:Mooie foto's

Er was eens een hele beroemde bioloog die op het eind van zijn leven geintervieuwd werd.
De journalist wees op zijn vele publicaties en refereerde daaraan dat hij in zijn leven veel gereisd moest hebben om te kunnen beschrijven van het vele dat hij gezien had.
"ja" zei de erudiete bioloog "ik heb heel veel gereisd en ben nog maar tot de helft van mijn tuin gekomen"

Daar moest ik aan denken toen ik jou foto's zag.
dank je!! "ik heb heel veel gereisd en ben nog maar tot de helft van mijn tuin gekomen": een heel diepgaand antwoord! De meeste mensen zien weinig of niets om zich heen! Wat het dan ook is. Mijn meeste foto's zijn van mijn zeer directe omgeving en maar zeer kleine delen Bangkok!
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Rene
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 1093
Lid geworden op: vrijdag 13 februari 2009, 19:38
Locatie: Uden

Re: Spinnen in Thailand????

#36 Bericht door Rene » woensdag 11 november 2009, 04:36

Die mieren inderdaad!
Na het zwemmen in het zwembad van een hotel stond liep ik met mijn hoofd tegen een tak van een boom waar een heel nest van die mieren in zat. Had het niet direct door maar droogde mijn hoofd op dat moment met mijn handdoek toen ik fel stekende prikkelingen voelde en de enorme hoeveelheid mieren zag die deels in mijn kuif terecht was gekomen.
Een seconde later dook ik het water in wat gelukkig vlakbij was en al wilt spoelend en krabbend wist ik die etters weg te krijgen. Dit was mijn eerste ervaring met de Thaise mieren. :evil: :mrgreen:
Vrijheid is een recht wat niet krom te krijgen is.

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Spinnen in Thailand????

#37 Bericht door mistifarang » woensdag 11 november 2009, 04:43

Geert S schreef:
mistifarang schreef: Dat "vely dangelous" is ...koek: http://en.wikipedia.org/wiki/Huntsman_spider
Bedankt voor de link, dat lost een lang lopende discussie op. Ik heb al vaak het idee gehad dat je die beesten kunt horen, ze maken een heel hoog soort chilpend geluid, mijn vrouw meende altijd dat dat onzin was, spinnen maken geen geluid. Maar deze beesten kunnen dus daadwerkelijk geluid maken, ha, had ik toch gelijk! (Niet dat een Thaise ooit zal toegeven dat ze ongelijk heeft.. zal er wel op neerkomen dat de wiki fout was..)
mistifarang schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat we werkelijk veel "gasten" hebben; ik heb er een kleine collectie van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/toni_uni/s ... 204855003/
Het meeste last heb ik van de erg kleine maar gemeen bijtende mieren in de handdoek, maar ook in m'n onderbroek...............!

Wat een prachtige foto's! Vrijwel alles herken ik inderdaad wel, hier ook regelmatig gezien, ik moet toch echt eens een goede camera aanschaffen en die dan ook standby hebben, ik loop ook altijd graag door de tuin te zoeken naar 'nieuwe' beesten maar ALS ik weer wat tegenkom heb ik vrijwel nooit een camera bij de hand ;-). Het eerste jaar dat we hier (of, in ons vorige huis) woonden hadden we vrij veel van een soort leguaan-kikker achtige beesten in de tuin, lijken wel een beetje op die oriental garden lizard maar in m'n herrinnering zaten ze meer rechtop, een beetje meer kikker-achtig, vrij grote beesten. Natuurlijk geen foto gemaakt, en daarna nooit meer gezien...

Boom-kikkers, dat heeft ook een tijdje geduurd eer ik daar achter kwam. Als goed geaarde Nederlander nooit op het idee gekomen dat je hier kikkers hebt die in bomen zitten! Hoorde ze, maar kon ze nooit vinden, tot ik eindelijk eens een keertje omhoog keek..

En inderdaad, je hebt gelijk, die kleine mieren zijn het ergste, zeker de rode variant, meestal voel je ze eerst en daarna zie je ze pas.
Dank je!

(off topic) De Thai schijnen Wikipedia toch ernst te nemen: eens bezocht ik een pagina en wilde in een daar gemelde diepere link gaan waarop ik de mededeling kreeg: geblokkeerd .gov ............ Verder geen commentaar.

Voor wat betreft de mieren is het erg vervelend wanneer er enkele uit hun slaap komen op een bepaalde plaats en je staat al in de Skytrain :o :o :oops:

Camera: altijd bij je hebben (Paparazzi!)
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Spinnen in Thailand????

#38 Bericht door mistifarang » woensdag 11 november 2009, 06:41

Geert S schreef:
mistifarang schreef: Dat "vely dangelous" is ...koek: http://en.wikipedia.org/wiki/Huntsman_spider
Bedankt voor de link, dat lost een lang lopende discussie op. Ik heb al vaak het idee gehad dat je die beesten kunt horen, ze maken een heel hoog soort chilpend geluid, mijn vrouw meende altijd dat dat onzin was, spinnen maken geen geluid. Maar deze beesten kunnen dus daadwerkelijk geluid maken, ha, had ik toch gelijk! (Niet dat een Thaise ooit zal toegeven dat ze ongelijk heeft.. zal er wel op neerkomen dat de wiki fout was..)
mistifarang schreef: Ik moet eerlijk zeggen dat we werkelijk veel "gasten" hebben; ik heb er een kleine collectie van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/toni_uni/s ... 204855003/
Het meeste last heb ik van de erg kleine maar gemeen bijtende mieren in de handdoek, maar ook in m'n onderbroek...............!

Wat een prachtige foto's! Vrijwel alles herken ik inderdaad wel, hier ook regelmatig gezien, ik moet toch echt eens een goede camera aanschaffen en die dan ook standby hebben, ik loop ook altijd graag door de tuin te zoeken naar 'nieuwe' beesten maar ALS ik weer wat tegenkom heb ik vrijwel nooit een camera bij de hand ;-). Het eerste jaar dat we hier (of, in ons vorige huis) woonden hadden we vrij veel van een soort leguaan-kikker achtige beesten in de tuin, lijken wel een beetje op die oriental garden lizard maar in m'n herrinnering zaten ze meer rechtop, een beetje meer kikker-achtig, vrij grote beesten. Natuurlijk geen foto gemaakt, en daarna nooit meer gezien...

Boom-kikkers, dat heeft ook een tijdje geduurd eer ik daar achter kwam. Als goed geaarde Nederlander nooit op het idee gekomen dat je hier kikkers hebt die in bomen zitten! Hoorde ze, maar kon ze nooit vinden, tot ik eindelijk eens een keertje omhoog keek..

En inderdaad, je hebt gelijk, die kleine mieren zijn het ergste, zeker de rode variant, meestal voel je ze eerst en daarna zie je ze pas.
Het is toch geen Kameleon geweest?? http://www.flickr.com/photos/toni_uni/2 ... 470420416/
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

mistifarang
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 221
Lid geworden op: zaterdag 31 maart 2007, 09:54
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Re: Spinnen in Thailand????

#39 Bericht door mistifarang » woensdag 11 november 2009, 06:48

dutch schreef:Ook ik heb met interesse de collectie foto's van mistfarang bekeken.
Velen heb ik inmiddels met al dan niet enige regelmaat kunnen zien in mijn eigen omgeving.
Ik mis (als ik alles goed bekeken heb) de wandelende tak.Die komt bij mij ,in bruine en groene kleur zeer regelmatig voor.
(nog) niet in mijn tuin gezien (vreemd), ik heb wel foto's van ergens anders en aangezien ik niet liegen mag..............
"I will NOT remain silent. I will speak for those who cannot, or will not speak, and it will hurt."
Daharja
“The hands that help are holier than the lips that pray”
Robert Green Ingersoll (1833-1899)

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”