opnieuw impregneren klamboe

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
A

opnieuw impregneren klamboe

#1 Bericht door A » maandag 03 oktober 2005, 07:40

2 jaar geleden heb ik een klamboe gekocht en deze 4 weken gebruikt. Daarna heeft hij netjes in zijn zakje in de kast gelegen.
nu vertrek ik richting Thailand en Laos voor 4 weken. moet ik mijn klamboe opnieuw (laten) impregneren of werkt hij nog afdoende?

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Klamboe

#2 Bericht door Andre » maandag 03 oktober 2005, 07:46

Beste A,

Wist niet dat die dingen uberhaupt een speciale behandeling gehad kunnen hebben. Volgens mij, zolang er geen scheuren of grote gaten in het ding zitten kan je met een gerust hart een oogje dicht doen. :wink:

Veel vakantie-plezier toegewenst!

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Gast

#3 Bericht door Gast » maandag 03 oktober 2005, 10:03

Mijn klamboe is 3 jaar oud en de apotheek en ggd adviseerden mij de klamboe opnieuw te impegneren. Hoewel ze beiden zeiden dat de werking van het spul nog wel iets zou doen (maar wel minimaal).

Echter in Nederland is het impregneren én het spul zelf inmiddels verboden. Dus ook moeilijk om aan te komen.

De enige manier die ik heb ontdekt om er toch aan te komen (en dan zelf je klamboe met het goedje impregneren) is via de winkel Bever. Je kunt daar voor 20 euro je naam en adres opgeven en dan laten ze het spul vanuit Belgie naar je toesturen. Ik weet niet of elk filiaal van Bever deze 'service' biedt, maar die in Leiden in ieder geval wel.

Ik heb uiteindelijk het toch niet gedaan maar heb mijn armen en benen gewoon ingesmeerd ('s avonds en 's nachts) met Deet en meestal hadden we ook kamers met airco. Dat scheelt ook.

Succes!!

Bartje

#4 Bericht door Bartje » maandag 03 oktober 2005, 10:21

Na schoonmaak doet de housekeeping de ruimte sprayen met anti insect!
Wat ik altijd doe is voordat ik s'avonds op pad ga en slapen zelf effe de kamer spuiten met een busje van7eleven of anders de housekeeping nog een keer laten sprayen! Ik denk ook niet dat er altijd mogelijkheid is om die klamboe ergens aan op te hangen!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#5 Bericht door Okie » maandag 03 oktober 2005, 13:48

elke beetje buitensport zaak die klamboes verkoopt zou ook het impregneer middel moeten verkopen. Voor zover ik het weet is het heel simpel zelf te doen met behulp van de was machine en het impregneer middel of in een emmer en het impregneer middel er bij. Anders koop je er een in Thailand :P

Okie

Gast

#6 Bericht door Gast » maandag 03 oktober 2005, 15:19

Ja, Okie, dat zou je denken. Maar het is echt niet meer zo. Het is inmiddels verboden om dat spul te verkopen in Nederland. Vandaar dat Bever een oplossing heeft gezocht en het vanuit Belgie naar klanten toestuurt!

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

ingewikkeld

#7 Bericht door Edje » maandag 03 oktober 2005, 18:28

Ik kom nu al ruim 5 jaar iedere vakantie voor minimaal 3mnd in the middle of nowhere, de Isaan, buiten de grote steden. Mijn eenigste protectie is; 4x daags Thiamine tabletten en insmeren met DEET. Indien toch gestoken, s'Avonds alle lichaamsdelen bedekken.
Groetjes; Edje

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#8 Bericht door thongdee » woensdag 05 oktober 2005, 07:09

hey leuk, had nog nooit van ee "klamboe" gehoord.... weten we ook weeral wat dat is :)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”