Hoi,
Ik heb de plannen om eind mei/begin juni 2006 naar het zuidoosten te gaan, en dan met name Koh Tao. Ik heb begrepen, dat de gehele trip inhoudt, vliegen naar Bangkok, dan met de nachttrein, en vervolgens een boottocht.
Weet iemand hoe lang die treintocht duurt, en is het te doen met een jong kind van dan bijna 2 jaar???
Groetjes!
Reizen (eilandhoppen)met jong kind, te doen??
Moderator: Loempia
-
- heeft ervaring
Alhoewel wij gewacht hebben tot onze zoon 7 jaar was voor we weer richting tropen reisden (en 9 jaar voor we weer gingen rondtrekken) is mijn ervaring dat jonge kinderen wat reizen betreft heel flexibel zijn.
Vanaf 6 maanden ging hij mee op reizen binnen europa waaronder ook autoreizen naar Zweden (met de auto naar Kiel en daarna per boot over naar Gothenborg) Nooit problemen gehad (als je maar zorgt dat ze kunnen slapen als ze daar behoefte aan hebben)
Alleen heel erg goed oppassen met de zon en goede voorzorgsmaatregelen nemen tegen ziektes (oa insmeren met anti muggenwerend middel.... laat je goed voorlichten over dat laatste.... deet is een zwaar middel).
Iedereen zal hier zijn eigen mening over hebben, denk ik. Persoonlijk zou ik wachten om naar dit soort landen te reizen. Niet voor het reizen op zich, maar vanwege eventuele gezondheidsrisico's.
Succes met je beslissing.
Groetjes,
Willeke
Vanaf 6 maanden ging hij mee op reizen binnen europa waaronder ook autoreizen naar Zweden (met de auto naar Kiel en daarna per boot over naar Gothenborg) Nooit problemen gehad (als je maar zorgt dat ze kunnen slapen als ze daar behoefte aan hebben)
Alleen heel erg goed oppassen met de zon en goede voorzorgsmaatregelen nemen tegen ziektes (oa insmeren met anti muggenwerend middel.... laat je goed voorlichten over dat laatste.... deet is een zwaar middel).
Iedereen zal hier zijn eigen mening over hebben, denk ik. Persoonlijk zou ik wachten om naar dit soort landen te reizen. Niet voor het reizen op zich, maar vanwege eventuele gezondheidsrisico's.
Succes met je beslissing.
Groetjes,
Willeke