Hoe zit het met het ontbijt?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

Hoe zit het met het ontbijt?

#1 Bericht door Reinie » dinsdag 27 september 2005, 09:56

Misschien een hele domme vraag, maar krijg je in Thailand ook gewoon broodjes bij het ontbijt of is het de heledag door rijst eten? Zit bij het ontbijt in hotels (3,4*) ook standaard fruit, papaya, mango, annanas etc.?

Groet,

Reinie

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Ontbijtje?

#2 Bericht door Andre » dinsdag 27 september 2005, 12:06

Beste Reinie,

geen enkele vraag is dom, dat voorop gesteld. Hoewel ik een liefhebber ben van de Thaise keuken, kan ik me ook nogwel de tijd herinneren dat de rijst m'n neusgaten uit kwam. Dit was in de periode dat ik als freelance reisleider voor Nederlandse Touroperators met groepen door Thailand trok. Voor groepen worden er altijd buffetten geregeld. Dus zowel s'middags als s'avonds rijst en/of noodles. S'ochtends is er altijd wel een boterham o.i.d. maar het beleg in 3* hotels is uiterst beperkt.

Met vriendelijke groet,

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

Re: Ontbijtje?

#3 Bericht door Reinie » dinsdag 27 september 2005, 12:15

Andre schreef:Beste Reinie,

geen enkele vraag is dom, dat voorop gesteld. Hoewel ik een liefhebber ben van de Thaise keuken, kan ik me ook nogwel de tijd herinneren dat de rijst m'n neusgaten uit kwam. Dit was in de periode dat ik als freelance reisleider voor Nederlandse Touroperators met groepen door Thailand trok. Voor groepen worden er altijd buffetten geregeld. Dus zowel s'middags als s'avonds rijst en/of noodles. S'ochtends is er altijd wel een boterham o.i.d. maar het beleg in 3* hotels is uiterst beperkt.

Met vriendelijke groet,

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
Hallo Andre!

Gelukkig maar dat een 's morgens wel een broodje op de ontbijttafel te vinden is. Ik ben een liefhebber van rijst, maar 's morgens??? Het beleg, wat moet ik me daar bij voorstellen in Thailand? Dus een fruitje zoals eerder genoemd, zal ik dus zelf aan moet slepen? Maar ja, dat is natuurlijk ook goed te doen, toch?

Groet,

Reinie

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#4 Bericht door Willeke » dinsdag 27 september 2005, 13:25

Mijn ervaring is dat ze in ieder hotel ook fruit bij het ontbijt hebben. Beleg is idd niet zo uitgebreid, maar als je een liefhebber bent van een gebakken ei met spek zit je goed:-)

Groetjes,
Willeke

Andre
Expat
Expat
Berichten: 166
Lid geworden op: dinsdag 08 februari 2005, 04:22
Locatie: Bangkok
Contacteer:

Ontbijtje?

#5 Bericht door Andre » dinsdag 27 september 2005, 13:27

Hoi Reinie,

was ik helemaal vergeten. Watermeloen en ananas staat er altijd wel bij. Zowel s'ochtends, s'middags als avond.
Keuze uit beleg.....aardbeien of ananas jam. Met een beetje mazzel nutella en/of een plakje worst. Kaas zal je zelf mee moeten nemen als dat je voorkeur heeft.

Groetjes,

Andre Breuer
http://www.bangkokbiking.com
What's your name? I'm fine thank you.

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#6 Bericht door Reinie » dinsdag 27 september 2005, 13:33

Mensen het komt allemaal goed zo te horen hahaha!

Bedankt he!

Reinie

thongdee
Expat
Expat
Berichten: 790
Lid geworden op: woensdag 14 september 2005, 18:21
Locatie: Surin Town

#7 Bericht door thongdee » dinsdag 27 september 2005, 14:01

ligt eraan in welke Hotels je gaat maar heb er enkele gedaan in Thailand en overal bestaat het ontbijt voornamelijk voor 3 soorten mensen .... Wij Westerlingen , de Thaise mensen en de Chinesen..... dus genoeg brood , spek eieren , cornflakes, jam boter fruit toestanden als gebakken rijst noedelsoep ,gewokte groenten ,vis satétjes en al die gedroogde en gepekelde toestanden voor de Chinezen ..... erg in op het moment is de salade bar smorgens ;-) met 3 dressings mmmmm

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#8 Bericht door Reinie » dinsdag 27 september 2005, 14:44

thongdee schreef:ligt eraan in welke Hotels je gaat maar heb er enkele gedaan in Thailand en overal bestaat het ontbijt voornamelijk voor 3 soorten mensen .... Wij Westerlingen , de Thaise mensen en de Chinesen..... dus genoeg brood , spek eieren , cornflakes, jam boter fruit toestanden als gebakken rijst noedelsoep ,gewokte groenten ,vis satétjes en al die gedroogde en gepekelde toestanden voor de Chinezen ..... erg in op het moment is de salade bar smorgens ;-) met 3 dressings mmmmm
We zullen in ieder geval geen honger lijden haha!

René
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 75
Lid geworden op: dinsdag 19 april 2005, 01:09
Locatie: Aalsmeer

petit-stokbroodjes

#9 Bericht door René » dinsdag 27 september 2005, 18:03

Misschien even leuk om te vermelden, al heb je er weinig aan als je niet door Isaan reisd: Populair zijn de Franse baguettes uit Vietnam, dit is overgebleven uit de koloniale tijd en met name de petit-stokbroodjes. Deze kan je dan ook overal in Vietnam krijgen bij een take-out karretje.

Je ziet ze nu zelfs al in Thailand in de grens provincies bij Laos en Cambodia en vooral in Nong Khai. Zelf ben ik gek op een petit-stokbroodje met La Vache Qui'rit smeerkaas of een petit-stokbroodje met paté, spek, groente en peper. Dit lekkere beleg hebben ze toch maar!!!!

Eet smakelijk,
René

pong

ABF

#10 Bericht door pong » woensdag 28 september 2005, 15:16

is het stanaard ontbijt wat in Thaise hotels/rests voor de witneuzen wordt gesrveerd:
het is voor Amelican Bleak Fast, maar is nix amerikaans, vooral engels imitatie.
de beperkte versie is
toostbrood (wit, zoetig papbrood), gebakken eieren, soms spek/bacon/ham
kopje nescafe (of thee, naar kleus)_, GEEN gratis bijvullen 9want dat zou veeeeel te amerikaans zijn)
wat uitgebreider, of met bijbetaling als het voor 29 bt weggaat: fruitsap (die mierzoete 25% nam som), ander fruit, etc
In Pattaya zijn versch. eetzoveeljewilt buffeten a 79/89 bt= nog geen 2 euro
bij hogere hotelprijzen/verzorgde rondreizen zal het gewoonlijk bij de prijs zijn inbegrepen

Gast

#11 Bericht door Gast » woensdag 28 september 2005, 17:04

Onbijt hebben we gehad! Maar wat krijgen we voor lunch?....Buaaaaaaa!

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#12 Bericht door khonkaen » donderdag 29 september 2005, 14:06

het thaise ontbijt is kao tom , rijstsoep, al of niet met gestoomde broodjes , zoet of hartig

american breakfast kan je overal krijgen , vanaf 50 baht
eerst 2 gebakken eieren met spek en ham , later twee toastjes met boter en jam . koffie of thee naar keuze..

gerenommeerde hotels hebben ook lunchbufetten met thaise gerechten , soepen , een uitgelezen sortering brood, gerookte zalm, worstsoorten, salades, fruit, gebak en ijs . tussen 175 en 350 baht..



willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Bart
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 346
Lid geworden op: zondag 03 april 2005, 15:53
Locatie: Zeeland/Chiangmai

#13 Bericht door Bart » donderdag 29 september 2005, 18:59

Mijn indruk is dat de Thai gewoon eten waar ze op dat moment zin in hebben. Ik heb de meeste vreemde combinaties al gezien! Mijn schoonouders eten bij het ontbijt gewoon geroosterd brood met jam en koffie, de rijst e.d. komt pas in de loop van de dag naar voren. En wat de bergvolkeren eten zal ongetwijfeld authentiek zijn!
Wil je geen rijstsoep e.d in elke supermarkt kun verschillende soorten brood kopen en dito beleg zoals kaas (ook Hollandse) jam, chocopasta, pindakaas, smeerkaas, gekookte worst, ham etc, muesli enz alles wat wij hier ook hebben in de supermarkt...
Na een langdurig verblijf in Azie kan die rijst op den duur echt wel gaan vervelen!

frumau
Expat
Expat
Berichten: 171
Lid geworden op: donderdag 03 maart 2005, 11:47
Locatie: Moo-Ban Busarin
Contacteer:

#14 Bericht door frumau » vrijdag 30 september 2005, 16:18

In India kwam rijst mij op een gegeven moment de neus uit. Maar sinds ik bij mijn Thaise vrouw woon heb ik er geen moeite mee gehad. Thais eten is lekker en gevarieerd. Af en toe eens uit eten en dan Westers. En soms kook ik zelf een Nederlandse hap of eten we pasta op zijn Thais. Dit gaat prima zo :D

Mvg,
Jasper Frumau
info at gateway2thailand.com
http://www.gateway2thailand.com

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”