visa-run

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Altena
Expat
Expat
Berichten: 124
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 20:27
Locatie: Thailand

#16 Bericht door Altena » woensdag 26 oktober 2005, 16:30

debeheerder schreef:nog geen visum nee ik liep een beetje op de zaken vooruit sorry !!
maar hoe zit het nou met 1 entry of 2 entry's ???
wat zal ik doen ??
groeten debeheerder.
De antwoorden zijn je al gegeven, nog niet duidelijk raadpleeg dan even:

http://www.thaiconsulate-amsterdam.org/

Die lopen niet op de zaken vooruit en daar krijg je alle informatie die je zou moeten hebben.
Ook t.a.v. je eerste vraag.
kan er nooit onduidelijkheid en/of onjuiste informatie bij je komen.

Want dat zou je toch (ook) niet willen
Tourist

1 entry € 30,-
geldig: 3 mnd.
verblijf: 60 dgn.

2 entries € 60,-
geldig: 6 mnd.
verblijf: 2 x 60 dgn.
Toerist visum 30 dagen kost niets!!!!!!!

en je komt 11 dagen tekort (althans dat denk je :roll:
Dus het reken-sommetje is heel simpel maar hou wel in de gaten zijn euro's en geen Bath :roll:
Heel veel succes
Ik moet die dingen veranderen, die ik niet kan accepteren, die dingen te accepteren die ik niet kan veranderen, en de wijsheid,verschil er tussen te onderkennen.

Gebruikersavatar
De Beweerder
Expat
Expat
Berichten: 1737
Lid geworden op: dinsdag 25 oktober 2005, 22:57
Locatie: Nakhon Ratchasima

#17 Bericht door De Beweerder » woensdag 26 oktober 2005, 17:02

okay dan, ik ben helemaal tevreden nu :D
hartelijk dank voor jullie tijd en inzet !!!

groeten debeheerder.
A millionaire in free time, can not save time only use ;)

Gast

#18 Bericht door Gast » vrijdag 20 januari 2006, 17:50

Ik zit vlak bij de grensovergang met Laos voor 4 maanden dus een visarun is geen probleem, maar hoe vaak mag je eigenlijk een toerismevisum van 30 dagen krijgen? En enig idee hoeveel me zoiets gaat kosten?
Ik hoop dat iemand een antwoord heeft want ik ben veels te laat begonnen met me hier in te verdiepen :oops:

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#19 Bericht door Okie » vrijdag 20 januari 2006, 18:04

Toeristen visum kan je onbeperkt krijgen zolang je paspoort maar 1 jaar geldig is. Kosten zijn helemaal gratis. Voor jou geldt alleen dat je ff en naar Laos moet dan.

okie

Gast

#20 Bericht door Gast » vrijdag 20 januari 2006, 18:19

Oke gelukkig :P Kan ik voor laos dan ook een gratis toeristenvisum krijgen of moet ik daar dan wel voor betalen?

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#21 Bericht door dirk » vrijdag 20 januari 2006, 18:40

Okie schreef:Toeristen visum kan je onbeperkt krijgen zolang je paspoort maar 1 jaar geldig is. Kosten zijn helemaal gratis. Voor jou geldt alleen dat je ff en naar Laos moet dan.

okie
Die stempel die je krijgt als je aankomt in Bangkok is geen visumstempel.
Voor ons Nederlanders/Belgen is dat alleen een bewijs dat je 30 dagen zonder visum in Thailand mag verblijven. Blijf je langer dan 30 dagen zal je een visum moeten aanvragen.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#22 Bericht door Okie » vrijdag 20 januari 2006, 21:02

goed we noemen het voortaan wel een entry stamp als we maar weten waar we het over hebben dan :lol:

Okie

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#23 Bericht door Mitmig » zaterdag 21 januari 2006, 15:50

Okie schreef:Toeristen visum kan je onbeperkt krijgen zolang je paspoort maar 1 jaar geldig is.
Paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn bij vertrek uit Thailand.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#24 Bericht door Okie » zaterdag 21 januari 2006, 17:38

Paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn bij vertrek uit Thailand.
Lees is een keer wat er geschreven wordt. Het gaat hier over een nieuwe ENTRY STAMP en niet over hoelang zijn paspoort bij vertrek uit Thailand nog geldig is. Bij binnenkomst in Thailand dient zijn paspoort 1(één) jaar geldig te zijn. Het wordt dus een simpel reken sommetje dan he........
Bij binnen komst is het paspoort laten we zeggen 12 maanden geldig, je krijgt een ENTRY STAMP die is 30 (dertig) dagen geldig dus blijven er 11 maanden over. Lijkt me dat de Thai er van uit gaan dat deze persoon het land verlaat na het verlopen van de ENTRY STAMP. Kijk en als je paspoort nog maar 11 maanden en 20 dagen geldig is dan heb je pech want dan krijg je niet eens een ENTRY STAMP.
Voor andere VISA zal dit misschien anders liggen en zal je wel aan die eis van 6 maanden dienen te voldoen.

Okie

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#25 Bericht door Mitmig » zaterdag 21 januari 2006, 18:16

Okie schreef:
Paspoort moet nog minimaal 6 maanden geldig zijn bij vertrek uit Thailand.
Lees is een keer wat er geschreven wordt. Het gaat hier over een nieuwe ENTRY STAMP en niet over hoelang zijn paspoort bij vertrek uit Thailand nog geldig is. Bij binnenkomst in Thailand dient zijn paspoort 1(één) jaar geldig te zijn. Het wordt dus een simpel reken sommetje dan he........
Bij binnen komst is het paspoort laten we zeggen 12 maanden geldig, je krijgt een ENTRY STAMP die is 30 (dertig) dagen geldig dus blijven er 11 maanden over. Lijkt me dat de Thai er van uit gaan dat deze persoon het land verlaat na het verlopen van de ENTRY STAMP. Kijk en als je paspoort nog maar 11 maanden en 20 dagen geldig is dan heb je pech want dan krijg je niet eens een ENTRY STAMP.
Voor andere VISA zal dit misschien anders liggen en zal je wel aan die eis van 6 maanden dienen te voldoen.

Okie
Snap niet waar jij je informatie vandaag haalt, maar het klopt in ieder geval niet! Het non-immigrant van mijn man is verlopen en op dit moment gaat hij dus iedere 30 dagen 't land uit voor zijn ENTRY STAMP, terwijl zijn paspoort geen jaar meer geldig is! Nu jij!! O ja, 't zal wel aan de douaniers liggen, die kijken niet goed! :)

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#26 Bericht door dirk » zaterdag 21 januari 2006, 19:00

Even op de website van de Thaise ambassade gekeken, daar staat dus dat je pasport nog 6 (zes) maanden geldig moet zijn bij vertrek.
http://www.mfa.go.th/web/12.php#temp
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#27 Bericht door Okie » maandag 23 januari 2006, 15:51

Hooooo Sorryyyyyyy was ff en met m'n gedachte ergens anders op de wereld :mrgreen: Te veel te regelen op het ogenblik voor m'n werk. Mitmig je hebt helemaal gelijk.

Okie

Mitmig
Expat
Expat
Berichten: 175
Lid geworden op: dinsdag 03 januari 2006, 15:36
Locatie: Koh Samui

#28 Bericht door Mitmig » maandag 23 januari 2006, 16:02

Okie schreef:Hooooo Sorryyyyyyy was ff en met m'n gedachte ergens anders op de wereld Te veel te regelen op het ogenblik voor m'n werk. Mitmig je hebt helemaal gelijk.
Bedankt dat je toegeeft dat je fout zat! En nu de volgende keer niet meer zo ongenuanceerd reageren! :wink:
Okie schreef:Lees is een keer wat er geschreven wordt.

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”