Gibbon project.

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

Gibbon project.

#1 Bericht door Reinie » dinsdag 20 september 2005, 10:38

Kun je bij het gibbonproject alleen terrecht als je een aantal weken wilt komen helpen, of kun je er ook alleen een rondleiding krijgen?
Op de diverse pagina's lees je alleen over wat je moet doen als je een aantal weken wilt komen helpen. Maar ik zou het project dus alleen willen bezoeken, is dit mogelijk?
Wie heeft er informatie?

Groet,
Reinie

René
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 75
Lid geworden op: dinsdag 19 april 2005, 01:09
Locatie: Aalsmeer

Ja, dat kan

#2 Bericht door René » donderdag 22 september 2005, 15:36

Ja, dat kan. Er is altijd een mogenlijkheid om te kijken of het wel wat voor je is. De meeste backpackers verblijven daar tussen de 4 en 8 weken, dan hebben ze weer zuinig kunnen leven en toch in Azie kunnen blijven. Je moet altijd zelf ter plaatsen gaan, nooit via een buro. Deze vragen de belachelijke hoogste prijzen, dit is meer voor kinderen die zonder ouders naar Thailand kunnen. je krijgt dan een training en alles wordt voor je geregeld. Gibbons is een leuk project, maar er zijn er veel meer in Thailand. Zoeken via internet is zoeken naar een spelt in de hooiberg. Gewoon in Thailand met de lokale bevolking praten over dit onderwerp, natuurlijk wel eerst even wat info betreft gebieden waar vrijwillegerswerk voor komt. Er is ook een nieuw project op koh samui: honde hokken timmeren voor de zwerf honden aldaar, maar je moet wel van honden houden.

ps. ben je niet bang voor tijgers, dan moet je eens naar Wat Pa Luang Ta Bua gaan. Dit is een klooster in Sai Yok, in de provincie Kanchanaburi.
Hier heb ik 1 keer geslapen toen ik op doorreis was naar Burma. Je kan een bezoek brengen en gewoon een toegangskaartje kopen. Wel door de weeks, omdat ze de tijgers in het weekend binnen houden, vanwege de drukte.
Je kan altijd vragen of ze nog vrijwilligers zoeken. Je moet alleen de kosten dekken voor het eten en slapen aldaar, maar dat is heel weinig omdat monikken niet commercieel ingesteld mogen zijn. Betreft vrijwilligers werk in Tempels over het algemeen is ook heel leuk, maar ik krijg nu RSI van het typen...555

succes,
René

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#3 Bericht door Reinie » donderdag 22 september 2005, 16:04

He Rene, ik denk dat ik onduidelijk ben geweest in mijn vraagstelling.
Ik zou graag alleen een excusie door het park willen, waar de gibbons verblijven. Ik ben geen backpacker, wil er geen vrijwilligerswerk doen, alleen van de cultuur, het land en de dieren genieten.

En ..... ja ik ga naar de tijgers haha! Lijkt me fantastisch!

In ieder geval bedankt voor je verhaal!

Trouwens wat bedoel je met 555?

Groet,

Reinie

sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#4 Bericht door sala » donderdag 22 september 2005, 17:01

He? Rene ben je thais ofzo? Halfbloedje?

5 = ha in het thais.
555 = hahaha = is lachen.
Internet taal voor jongeren

Vind het een beetje vreemd dat je dat op een nederlands talige forum gaat gebruiken. Net zoals meeste mensen hier farang gebruiken eigenlijk. Was zelfs iemand die niet eens wist dat farang een appel was, maar hij wist wel dat het een vreemdeling was. Ironisch :lol: haha

Maar ben je half thais? thais? Of gewoon liefhebber? Ik denk liefhebber he

René
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 75
Lid geworden op: dinsdag 19 april 2005, 01:09
Locatie: Aalsmeer

#5 Bericht door René » maandag 26 september 2005, 10:18

Beste Reinie en sala,

Reinie: Ja , inderdaad. 555 betekent hahaha in het thaise. Het is ook jongere taal, ik ben ook jongere enzo...555 (hahaha).
Ja, je kan ook een rondleiding krijgen. Als ze hier moeilijk over doen, zeg je gewoon dat je interesse hebt in vrijwilligerswerk in je volgende vakantie en dan krijg je zeker een rondleiding.

Sala: Neen ik ben geen (thiase of halfbloed), ik ben gewoon René, een jonge man uit Aalsmeer en geboren in Apeldoorn. 187 m. lang, 77 kilo, sportief figuur, blauwe ogen en blond haar. Dus ik lijk ook nog niet eens op een Thai. Lijkt wel een contact advertentie, niet? 555

Ik ben dus een liefhebber, maar ik schrijf maar niet meer zo veel in het thais, omdat ik laatst veel commentaar kreeg dat ik iets fout had geschreven. ALs beginnend student in de thiase taal ben ik nu eenmaal verlegen. Maar ik kom deze lui later wel tegen als ik vertaler ben ofzo...555. Wel een hele moeilijke studie maar heel leuk. Ik ben ook tutor in Amsterdam, heel leuk. Wist je dat alle Thaise studenten die ik ken in Amsterdam (uitwisselings project) Binnen 1 jaar vloeiend Nederlands spreken. Zo zie je maar hoe inteligent die Aziaten zijn.

Meer info op mijn website, na mijn nieuwe avonturen deze maand in Thailand.

René

Khaaw Phad Moo, aroi aroi

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#6 Bericht door Reinie » maandag 26 september 2005, 10:36

[quote="René"]Beste Reinie en sala,

Reinie: Ja , inderdaad. 555 betekent hahaha in het thaise. Het is ook jongere taal, ik ben ook jongere enzo...555 (hahaha).
Ja, je kan ook een rondleiding krijgen. Als ze hier moeilijk over doen, zeg je gewoon dat je interesse hebt in vrijwilligerswerk in je volgende vakantie en dan krijg je zeker een rondleiding.

Sala: Neen ik ben geen (thiase of halfbloed), ik ben gewoon René, een jonge man uit Aalsmeer en geboren in Apeldoorn. 187 m. lang, 77 kilo, sportief figuur, blauwe ogen en blond haar. Dus ik lijk ook nog niet eens op een Thai. Lijkt wel een contact advertentie, niet? 555

Ik ben dus een liefhebber, maar ik schrijf maar niet meer zo veel in het thais, omdat ik laatst veel commentaar kreeg dat ik iets fout had geschreven. ALs beginnend student in de thiase taal ben ik nu eenmaal verlegen. Maar ik kom deze lui later wel tegen als ik vertaler ben ofzo...555. Wel een hele moeilijke studie maar heel leuk. Ik ben ook tutor in Amsterdam, heel leuk. Wist je dat alle Thaise studenten die ik ken in Amsterdam (uitwisselings project) Binnen 1 jaar vloeiend Nederlands spreken. Zo zie je maar hoe inteligent die Aziaten zijn.

Meer info op mijn website, na mijn nieuwe avonturen deze maand in Thailand.

René

Khaaw Phad Moo, aroi aroi[/quote]

Hé René!

Ja dat heb je als je de dertig gepasseerd bent he, hahaha (555) hihi! Dan ben je niet meer zo op de hoogte van de taal die de jeugd spreekt! Oeioei wat voel ik me nu oud met mijn 38 jaar, boehoe!

Bedankt voor je tip, ik kijk nog wel even wat ik doe met dat gibbonproject, als het zo'n toestand is ga ik wel ergens anders naar toe.

Ik wens je in ieder geval veel succes met je studie en je moet maar zo denken: zelfs in het Nederlands blijft taal toch nog wel eens moeilijk! Dus in het Tais schrijven, ja .... dat is natuurlijk andere koek!

Zeg groetjes en tot lees!


Reinie
8)

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door stevenl » maandag 26 september 2005, 11:36

Ik weet niet of er meerdere Gibbon projecten zijn, maar hier Op Phuket kun je in ieder geval zo terecht, geen enkel probleem.

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#8 Bericht door Reinie » maandag 26 september 2005, 11:50

Hé Steven,

Net even op de site gekeken die jij onder je mailtjes hebt staan. In het gastenboek wordt er nogal lovend over je gesproken! Goed joh!

Jullie zijn bij PADI aangesloten he! Waar zitten jullie? Mijn man en ik komen in december naar Phuket en daar wil mijn mannetje natuurlijk een aantal keren duiken. Ik duik zelf niet, maar ga altijd met hem mee en blijf op de boot, zonnen, genieten haha! Moet er bij jullie van tevoren besproken worden of kunnen we jullie bellen als we daar zijn, om wat af te spreken?

Groet,

Reinie

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#9 Bericht door stevenl » maandag 26 september 2005, 11:55

Ligt eraan wat je wilt. Als je kiest voor de gewone dagtrips is het geen probleem. Het kan dan wel voorkomen (in het hoogseizoen tenminste) dat je een dagje moet wachten op een van de trips, maar duiken lukt altijd wel.
Als je iets anders wilt, bijvoorbeeld naar de Similans op een overnight trip (vanaf 2 dagen/1 nacht), dan zou ik van te voren reserveren.

Waar zitten jullie op Phuket?

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#10 Bericht door Reinie » maandag 26 september 2005, 12:02

[quote="stevenl"]Ligt eraan wat je wilt. Als je kiest voor de gewone dagtrips is het geen probleem. Het kan dan wel voorkomen (in het hoogseizoen tenminste) dat je een dagje moet wachten op een van de trips, maar duiken lukt altijd wel.
Als je iets anders wilt, bijvoorbeeld naar de Similans op een overnight trip (vanaf 2 dagen/1 nacht), dan zou ik van te voren reserveren.

Waar zitten jullie op Phuket?[/quote]

We zitten na een rondreis van 21 dagen, 8 dagen in het Duangjitt hotel op Patong Beach. Met betrekking tot het duiken wil mijn man 1 of 2 dagen duiken. Dit moet geen overnight trip zijn. Dit is dus geen probleem?

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#11 Bericht door stevenl » maandag 26 september 2005, 12:04

Nee, geen enkel probleem. Geef even een telefoontje als je op Phuket bent, dan komen we langs om het duiken te bespreken, of kom even langs in Kata.

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#12 Bericht door Reinie » maandag 26 september 2005, 13:05

stevenl schreef:Nee, geen enkel probleem. Geef even een telefoontje als je op Phuket bent, dan komen we langs om het duiken te bespreken, of kom even langs in Kata.

Ik geef je een belletje op 0066 076 - 284044 Steven!

Groet,

Reinie

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”