aanvangsdatum visa

Post hier al je vragen voor Visa voor Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
badejong
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: zaterdag 17 september 2005, 13:33

aanvangsdatum visa

#1 Bericht door badejong » dinsdag 20 september 2005, 09:15

Ik ga voor een half jaar naar thayland,maar de vertrekdatum is nog niet bekend,kan ik nu mijn visum alvast regelen of moet eerst mijn vertrekdatum bekend zijn.Gaat het visum dus in op het moment dat ik de grens over ga of op het moment dat ik het nederland aanvraag.Het is mijn nog niet duidelijk.Alvast bedankt voor de moeite

GR Ben

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » dinsdag 20 september 2005, 14:27

Voor zover mij bekend gaat het visum in zodra je Thailand binnen komt. Vraag het anders even na op de ambassade in Den Haag of het consulaat in Amsterdam(ze zijn daar iets behulpzamer als in Den Haag).
Dus je kan in principe 2 60 dagen visa aanvragen. Als de 60 dagen om zijn het land uit en terug komen voor de stempels met je tweede visa of een 30 dagen toerist visa. Ik weet niet hoe je plannen zijn verder.

Okie

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#3 Bericht door Petra » dinsdag 20 september 2005, 18:05

volgens het consulaat in Amsterdam gaat je 2 (of 3x) 60 dagen visum in op het moment dat je het aanvraagt. Dit moet je dus kort van te voren doen, omdat je anders al een aantal dagen/weken verspeeld. Ook is het visum voor 3x60 dagen (bij elkaar een half jaar) maar een half jaar geldig... ik snap het nut dan niet zo... je wordt verplicht om even de grens over te gaan, om te keren en weer binnen te komen... :? Waarom niet meteen dan een toegang voor 6 maanden?
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: aanvangsdatum visa

#4 Bericht door Edje » dinsdag 20 september 2005, 18:16

badejong schreef:Ik ga voor een half jaar naar thayland,maar de vertrekdatum is nog niet bekend,kan ik nu mijn visum alvast regelen of moet eerst mijn vertrekdatum bekend zijn.Gaat het visum dus in op het moment dat ik de grens over ga of op het moment dat ik het nederland aanvraag.Het is mijn nog niet duidelijk.Alvast bedankt voor de moeite

GR Ben
De vertekdatum hoeft niet bekend te zijn. Indien je het visum in je paspoort hebt staan moet je wel binnen 90 dgn Thailand inreizen, daarna is het ongeldig en krijg je automatisch een visum voor 30 dgn.
Advies; haal je visum in A'dam als je vertrekdatum bekent is want ze vragen er wel naar.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Visa Thailand”