Alleen naar Thailand

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Miranda

Alleen naar Thailand

#1 Bericht door Miranda » zaterdag 17 september 2005, 14:20

Beste Reisgenoten

Hierbij wil ik jullie vragen om advies.
IK loop al lang met de gedachten om in mn eentje een rondreis door Thailand te maken.
Altijd heb ik dit voor me uitgesteld,en dacht dan,volgend jaar ga ik het doen.
Echter,vorig jaar december werd ik met mn neus op de feiten gedrukt dat je dingen niet te lang moet uitstellen.
Ik kreeg namelijk in december op 26 jarige leeftiijd de diagnose kanker...
Gelukkig gaat het na zware behandelingen nu best goed met me,en besef ik dat ik nu moet doen waty ik altijd zo graag wilde.
Het is mijn bedoeling om in december een rondreis door Thailand te maken,en wil beginnen in Bangkok en dan richting Chiang Mai.
Ook zou ik graag een bezoek willen brengen aan een Nederlandse gedetineerden in de beruchte BangKwang gevangenis.
Maar mijn vraag aan jullie is,is het voor mij als vrouw verstandig om alleen door Thailand te reizen,en gezien mijn achtergrond wel zo verstandig??
Ik wil dus echt heel graag naar Thailand,het land verkennen,maar het enige wat mij tegen houd is dus de vraag of ik me,zodra ik op het vliegveld van Bangkok sta wel kan redden??
Ik hoor heel graag jullie reacties.
Liefs Miranda :D

gast

#2 Bericht door gast » zaterdag 17 september 2005, 15:52

Ben al twee maal naar thailand geweest als vrouw, weliswaar elke keer maar voor een maand maar ik kan je gerust stellen Thailand is heel makkelijk te bereizen, het wijst zz allemaal uit. Natuurlijk moet je je verstand af en toe gebruiken en afgaan op je intuïtie, net zoals je dat in Nederland doet! Loop niet dronken (nucher ook niet!) rond met al je waardevolle spullen, vorige reis verschillende mensen ontmoet wiens mobieltje.... ineens verdwenen was. Ook in Thailand heel handige pickpockets!
Het kan heel druk zijn soms maar er zijn genoeg prachtige rustige plekken waar je tot rust kan komen...en terug je batterijen kan opladen of alles laten bezinken....
Hygiene is beetje opletten als je low budget zit maar eigenlijk valt dat nog mee. Afhankelijk van de sterkte van je maag en darmstelsel kan je wel of niet bij de locals eten (25bht voor heerlijke dingen), spicy stuff kan de boel ook wel eens op stelten zetten....
En dan nog alleen reizen, je ontmoet altijd wel leuke mensen met wie je kan optrekken en stukje van je reis samen doen....
Bangkok is overweldigend en Chaing Mai is ook leuk, trekkings voor alle niveau's van conditie, heb er eentje van 2 dagen gedaan herstellende van luchtwegeninfectie en viel heel goed mee, tuurlijk is het zwaar maar was nu ook wel heel vochtig. En als je rustig strand zoekt kan ik je Koh Samet aanraden, heerlijk zonder het massatoerisme.
Neem ook geen te zware backpack mee, je kan overal je was laten doen en oh die koopjes.........
Geniet ervan!

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » zaterdag 17 september 2005, 17:48

Hoi Miranda

Uit voeren je plannen en niet langer wachten. Ik weet niet of je al een ticket hebt voor in december anders wordt het heel moeilijk of heel duur. De goede tijd om in Thailand te reizen, van december tot maart, nog niet zo heel warm en bijna geen regen, hangt van de locatie af.

Ik sluit me aan bij mijn voorganger, gebruik je gezonde verstand en ga geen rare dingen doen of achter af weggetjes bewandelen.

Het reizen in Thailand is zeer makkelijk. Tussen alle grote plaatsen zijn bus verbindingen. Treinen zijn er op een aantal trajecten met Bangkok als middel punt gaan de treinen noord, zuid, oost en noord oost.
Vliegen kan ook natuurlijk, vanuit Bangkok vlieg je naar alle grote plaatsen in Thailand.

Wens je veel plezier met de voorbereidingen

Okie

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”