malaria op koh chang

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
nic

malaria op koh chang

#1 Bericht door nic » maandag 05 september 2005, 22:10

eind sept ga ik naar thailand toe. Ik wil graag naar Koh Chang toe, maar ik heb gehoord dat daar de kans op malaria groot is,klopt dit? De GGD zei dat er inderdaad malaria voorkomt, maar dat ik geen malariatabletten hoeft te slikken,dit vind ik maar vreemd.

sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#2 Bericht door sala » maandag 05 september 2005, 22:22

Voor malaria hoef je je echt niet druk om te maken. Je moet je gewoon goed tegen muggen beschermen. Flinke dosis muggespul kopen en voor de rust hoef je echt niet bang te zijn.

In het ergste geval word je toch gebeten en krijg je malaria. Dan is er als nog niets aan de hand. Als je na een tijdje gedurende 3-4 dagen de hele tijd koorts hebt, dan wel zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gaan. Maar nogmaals malaria is het laatste waar je je druk om moet maken, gewoon muggespul is voldoende

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#3 Bericht door khonkaen » dinsdag 06 september 2005, 04:44

ben het met sala eens

wil er nog aan toevoegen dat je in geen geval malariapillen moet gaan slikken , want de muggen zijn resistent en als je dan toch malaria krijgt,
is dat dan heel moeilijk te behandelen ..
na een paar dagen koorts naar het ziekenhuis .. je kan ook dengue hebben ...
de dengue mug is makkelijk te herkennen , zij is groter dan andere muggen en dwarsgestreept ..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

nic

bedankt

#4 Bericht door nic » dinsdag 06 september 2005, 08:21

Bedankt mensen, jullie hebben me een beetje gerustgesteld. Koh Chang lijkt me namelijk waanzinning mooi, dus ik ga nu zeker!

Gast

#5 Bericht door Gast » dinsdag 06 september 2005, 08:34

sala schreef:Voor malaria hoef je je echt niet druk om te maken. Je moet je gewoon goed tegen muggen beschermen. Flinke dosis muggespul kopen en voor de rust hoef je echt niet bang te zijn.

In het ergste geval word je toch gebeten en krijg je malaria. Dan is er als nog niets aan de hand. Als je na een tijdje gedurende 3-4 dagen de hele tijd koorts hebt, dan wel zo snel mogelijk naar het ziekenhuis gaan. Maar nogmaals malaria is het laatste waar je je druk om moet maken, gewoon muggespul is voldoende
Niets aan de hand als je malaria hebt? Hallo? Zo licht zou ik daar niet over gaan hoor.
Er is wel degelijk malariarisico op Koh Chang en ik zou dan ook de nodige preventiemaatregelen volgen die voorgeschreven worden door de officiele instanties. Ik adviseer zei die malaria weglachen even patienten op te zoeken die malaria hebben gehad.

Ook naar Koh Chang? Lees hier onze reiservaringen en info:
http://www.reisfanaten.be
ga naar Thailand 3

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

#6 Bericht door Steven de Boer » dinsdag 06 september 2005, 09:10

Beste Nic,

Er komt wel wat malaria voor op Koh Chang maar de kans is erg klein dat je dit zult oplopen als je de nodige voorzorgsmaatregelen neemt. In Thailand kun je in elk 7/11 winkeltje of bij elk resort wel een goed muggenafweermiddel kopen. Een goed Thais merk heet: Kho-Yho Sip Haa. Wit klein plactic flesje met een grote blauwe opdruk nummer 15 (Sip Haa). Kost hier in Bangkok 37 Baht (nog geen 1 Euro) en op de eilanden wat duurder. Slaap je in een resort zonder Airco (muggen hebben een hekel aan airco) zorg dan dat je onder een muggen net slaapt. Lekker de fan op je gericht tijdens het slapen is ook goed. (blaast de muggen weg).

Veel plezier,

Steven
http://www.thailandhotel.nl

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#7 Bericht door dirk » dinsdag 06 september 2005, 11:33

Volgens deze site is Koh chang malariavrij,

http://www.kochangvr.com/kochangmalaria ... alcare.htm
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#8 Bericht door sala » dinsdag 06 september 2005, 17:08

Anonymous schreef:Niets aan de hand als je malaria hebt? Hallo? Zo licht zou ik daar niet over gaan hoor.
Er is wel degelijk malariarisico op Koh Chang en ik zou dan ook de nodige preventiemaatregelen volgen die voorgeschreven worden door de officiele instanties. Ik adviseer zei die malaria weglachen even patienten op te zoeken die malaria hebben gehad.
Hehe, malaria is lang niet zo erg als vroeger. Tegenwoordig met de nieuwste technologie en vorderingen die de wetenschap is het niet meer dan een verkoudje oplopen. Zeker met de moderne ziekenhuizen in Thailand. Ik doe er niet zo licht over, maar zo erg is het ook niet. Je hoort in eerste instantie al niet gebeten te worden door een mug.

Volgens mij heb je zelf ook geen malaria patient gezien. Maarja me neef is doctor in Thailand en hij zei zelf dat de enige ziektes die in Thailand voorkomen zijn denku fever en malaria en beide zijn niet zo erg. Dan heb ik het niet over soa's enzo, maar over de "normale" ziektes

nic

malaria op koh chang

#9 Bericht door nic » dinsdag 06 september 2005, 19:07

jullie zijn allemaal niet erg eens geloof ik, maar ik heb besloten om toch naar Koh Chang te gaan en maar flink dan te smeren met anti muggenspul met deet.
Bedankt allemaal voor jullie reactie

Ik ga trouwens eerst naar Koh Samet naar het Sai Kaew Beach Resort. Heeft iemand hier goede ervaringen mee (oeps, of had ik deze vraag in een ander forum moeten stellen?)

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”