studeren in thailand en vragen over opleiding

Post hier al je vragen voor wonen en werken in Thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
adi

studeren in thailand en vragen over opleiding

#1 Bericht door adi » zondag 14 augustus 2005, 16:38

Hallo,

dit is misschien een rare vraag, maar ik ben me nog een beetje aan het orienteren wat ik nu wil gaan doen. Het is de bedoeling dat ik uiteindelijk over 5 jaar (of eerder) meteen in Thailand aan de slag kan gaan.

Ik heb nu een vwo N&T diploma op zak, maar ik wil weten welke opleiding me de grootste kansen geven op werk in Thailand. Ik weet dat buitenlanders met een master in Economie erg gewilt zijn in Thailand. Dit is echter geen optie voor mij. Ik ben een beta persoon en het enige wat ik kan zijn exacte vakken. Ik zit te overwegen om Natuurkunde te doen aan de VU. Wat raden jullie me aan?

Ook wou ik weten hoe het zit met studeren in het buitenland. Kan ik met me bachelor diploma zo instromen in een Thaise universiteit voor me master? Is er ook een keuze om tijdens me bachelor of master om in het buitenland te studeren voor een bepaalde tijd?

Wat raden jullie me aan?? Het liefst zoek ik een studie met mogelijkheden om in Thailand te studeren. Het liefst een studie in omgeving Amsterdam. Liefst in de richting van scheikunde, wiskunde of natuurkunde. Maar ik moet een gegarandeerd werk in Thailand kunnen vinden.

Alvast bedankt, kob koen maa krab

adi

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#2 Bericht door Okie » zondag 14 augustus 2005, 17:44

:? Jij wilt je master op een thaise universiteit halen???? Ik zou het niet doen. De universiteiten daar staan niet echt op een hoog nivo. De thai die eventueel voor een master gaan doen dat meestal in het buitenland.

Hoe oud ben je eigenlijk, 18-19. Ik denk dat het verstandig voor jou is om over een jaar of 5 is te gaan kijken wat je wilt.

Als je echt naar Thailand wil en daar wil werken zou ik engels gaan studeren dan kan je zo aan de slag.

Okie

adi

#3 Bericht door adi » zondag 14 augustus 2005, 18:04

Nou de universiteiten daar zijn even goed als hier. Ik hoef niet in een universiteit zoals harvard of cambridge te komen hoor. Ook lijkt het me de perfecte mogelijkheid om me thais te verbeteren, cultuur te leren kennen, lokale mensen ontmoeten etc etc. De perfecte mogelijkheid om eindelijk Thais te zijn in plaats van een farang. Tenslotte als ik hier me bachelor haal en in Thailand me master, dan heb ik 2 diplomas van 2 verschillende landen. Ik weet niet hoeveel waarde gehecht word aan een nederlandse diploma in thailand en andersom, maar mocht ik hier in nederland werken dan kan ik altijd nog op me bachelor diploma rekenen. Mocht ik in Thailand blijven werken dan heb ik daar me master natuurlijk.

En ja ik ben nog redelijk jong. Maar dit is iets wat ik me hele leven lang wil doen. Dit staat vast en kan niet verandert worden. En omdat ik jong ben kan ik geen keuze maken of ik nu al in Thailand wil gaan wonen??? Maar ik kan wel kiezen voor een opleiding wat voor de rest van me leven me carriere bepaalt?

En dat over engels studeren. Dat is zeg maar me backup plan. Als ik dan toch een studie heb gekozen waar ik geen ene mee kan doen in Thailand dan heb ik nog altijd me engels diploma. Ik denk ook wel dat ik me Engels bachelor in het 2e of 3e jaar van me opleiding erbij ga nemen. Maar opzich hoe ik niet zo van lesgeven en me interesse ligt echt bij sk, nat of wiskunde.

Bedankt voor de tips, info

sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#4 Bericht door sala » maandag 15 augustus 2005, 20:27

Niemand anders?! Andere mogelijkheden? Met welke opleiding heb ik het beste kans van slagen in Thailand? Vrijwillgers werk anders voor de rest van me leven in Thailand doen? Restaurantje?? Iets in ieder geval...

sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#5 Bericht door sala » dinsdag 16 augustus 2005, 22:12

Ey jezus?!!!!! ik moet snel een beslissing maken school begint zo.

Plaats reactie

Terug naar “Wonen en werken in Thailand”