khao yai natioanl park bij Saraburi

Alles over bloemetjes, beestjes en plantjes.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
thailanders

khao yai natioanl park bij Saraburi

#1 Bericht door thailanders » zondag 14 augustus 2005, 13:26

We willen graag overnachten in Khoa Yai national park, maar de site van het park heeft het over zones…. die nergens verder uitgelegd worden. Het park is aardig groot dus is het moeilijk inschatten welke zone we zouden moeten boeken, wie weet hier iets van of wie kan ons een goede link geven???

sala
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 43
Lid geworden op: zondag 14 augustus 2005, 22:57

#2 Bericht door sala » zondag 14 augustus 2005, 23:02

Ik was daar nog geen 2 weken geleden in Khao Yai. Wij verbleven bij Kong Kaew waterfalls, dat is bij de visitors center. Hier vandaan kan je van alles regelen. Fietsen, chauffeurs, tours noem maar op.

Ik weet niet of je daar veel aan hebt, want verder kan ik er niet zo veel over zeggen. Ik heb wel een folder ergens liggen maar dan moet ik weer zoeken.

thailanders

khao yai

#3 Bericht door thailanders » maandag 15 augustus 2005, 09:29

dank je wel voor je antwoord, maar weet je dan toevallig ook of dit aan het begin van het park ligt (bij saraburi)? en is het verstandig om dit van te voren te boeken?
was het trouwens een mooi park, veel wilde beesten gespot?

zelf zijn wij in zuid afrika naar het krugerpark geweest en ik ben benieuwd of dit ook zo.n park is, qua natuur en wildlife enzo.

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: khao yai

#4 Bericht door Edje » maandag 15 augustus 2005, 18:02

thailanders schreef:dank je wel voor je antwoord, maar weet je dan toevallig ook of dit aan het begin van het park ligt (bij saraburi)? en is het verstandig om dit van te voren te boeken?
was het trouwens een mooi park, veel wilde beesten gespot?

zelf zijn wij in zuid afrika naar het krugerpark geweest en ik ben benieuwd of dit ook zo.n park is, qua natuur en wildlife enzo.
De parken in Th. zijn absoluut niet te vergelijken met het Kruger Park. Hier kom je echt geen Giraffen, Zeebra's, Nijlpaarden, Leeuwen enz. tegen. Wat je er wel ziet zijn Herten en aanverwante viervoeters, Tijgers ( waarschijnlijk aangelijnd ) div. Vogelsoorten en een overweldigende bloemenpracht dit in combinatie met snel stromende riviertjes en bezienswaardige watervallen. Helaas is in de droge periode van november t/m februari de natuur niet op z'n best.
Groetjes; Edje

ramrod
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 47
Lid geworden op: zaterdag 09 juli 2005, 08:32

#5 Bericht door ramrod » maandag 15 augustus 2005, 18:09

Heb in een paar jungle parken inThailand wat tochten gemaakt maar veel dieren heb ik niet gezien,tis wel mooi groen met veel bomen e.d maar daar door ook weinig van de dieren te zien en zeker niet te verglijken met de vlakte,s van zuid Afrika denk ik .

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » dinsdag 16 augustus 2005, 18:40

ramrod schreef:Heb in een paar jungle parken inThailand wat tochten gemaakt maar veel dieren heb ik niet gezien,tis wel mooi groen met veel bomen e.d maar daar door ook weinig van de dieren te zien en zeker niet te verglijken met de vlakte,s van zuid Afrika denk ik .
Je moet natuurlijk wel de tijd nemen om tussen het groen de geweldige flora en fauna te ontdekken. Relex en je weet niet wat je ziet. Doe een tocht door een NP in je eentje met een gids en niet in groepsverband, want deze zijn meestal tijdgebonden.
Groetjes; Edje

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

khao yai natioanl park - Khorat

#7 Bericht door JohanS » zaterdag 14 januari 2006, 18:35

Wie kan me vertellen hoe lang het rijden is met de wagen van Khorat centrum tot khao yai natioanl park.
Is het de moeite waard omeen dagje in door te brengen.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#8 Bericht door khonkaen » maandag 16 januari 2006, 06:56

vanaf korat is het ongeveer 170km ..

is het de moeite waard om er een dagje door te brengen ??
het park is 2000km2 groot... dus ik zou denken van wel ..


willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Gebruikersavatar
JohanS
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 2005
Lid geworden op: vrijdag 07 oktober 2005, 11:25
Locatie: Vlaanderen

Groot

#9 Bericht door JohanS » maandag 16 januari 2006, 10:19

Ik wis niet dat het NP zo groot was , Ik zal op een andere trip meer tijd moeten uittrekken want een halve dag lijkt mij dan ook zinloos om een goede indruk te krijgen.

jootje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 14:14

#10 Bericht door jootje » donderdag 13 juli 2006, 14:13

Is het ook een beetje te doen als je in het juldis hotel overnacht?? Of is het dan nog ver naar het park?

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#11 Bericht door Edje » donderdag 13 juli 2006, 17:55

Even aangeven waar het Juldis hotel ligt Jootje, dan zal je wel info krijgen over de afstand.
Groetjes; Edje

henkypenky
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 508
Lid geworden op: donderdag 13 oktober 2005, 13:03
Locatie: west-vlaanderen

#12 Bericht door henkypenky » vrijdag 14 juli 2006, 09:34

jootje schreef:Is het ook een beetje te doen als je in het juldis hotel overnacht?? Of is het dan nog ver naar het park?
volgens mij ligt dat hotel in het park , niet ver van de mooie watervallen en het wijngoed . ook de immense zonnebloemvelden zijn niet ver . weet ff niet of ze in de zomer ook bloeien maar midden december dus wel .
je kunt in de meeste hotels een fiets huren of ze kunnen een brommer voor je organiseren als je grote afstanden wilt doen .
live and let live !

jootje
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 19
Lid geworden op: zondag 26 maart 2006, 14:14

#13 Bericht door jootje » vrijdag 14 juli 2006, 09:47

Great dan slapen wij lekker luxe!!!! :wink:

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#14 Bericht door Ben » woensdag 26 juli 2006, 07:03

Als je Saraburi vraagt, Van Saraburi Naar Korat (Nakhon ratcha sima)

via Muak Lek ook al leuk om te zien heir kom je ook langs de Chok Chai Farm leuk , voor Pak Chong ga je National park gedeelte binnen De Hei Narok waterval is het mooiste
je kan in dat gebied tenten huren en lekker gaan kamperen er zijn ook een aantal resorts .
als je vanuit BKK er naar tot gaat kan je ook via Nakhon nayok
wat is er in het park te zien flora fauna niet te weinig .
kleine tip Tempel Voetafdruk Buddha Phra Buddha Bath .

http://thailand.sawadee.com/saraburi/
http://home.hetnet.nl/~aa.odijk/thailan ... druk..html
http://home.hetnet.nl/~aa.odijk/thailan ... habat.html

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”