Overnachten Thailand in november/december

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
AnnekeV

Overnachten Thailand in november/december

#1 Bericht door AnnekeV » zaterdag 13 augustus 2005, 11:19

Beste Thailandkenners,

Ik ga van 12 november tot en met 28 december naar Thailand. Ik ga in m'n uppie en de bedoeling is om 6,5 week rond te reizen in Thailand en waarschijnlijk ook een deel van Laos. In Thailand is het rond deze tijd (nov./dec.) 'hoogseizoen'. Ik vroeg me af in hoeverre je verzekerd bent van een slaapplaats? Is het zo druk dat het verstandig is om van te voren te gaan reserveren of zijn er vrijwel altijd wel kamers over? (wetend dat dit natuurlijk ook afhangt van de plek waar je naar toe gaat :wink: )

Alvast bedankt voor jullie reacties! :D !!

Groeten Anneke

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#2 Bericht door franky » zaterdag 13 augustus 2005, 11:31

Ondanks dat je meestal nog wel iets zal vinden zou ik toch vooraf boeken. Je weet dan in ieder geval zeker dat je iets hebt wat aan je eisen qua comfort, prijs en lokatie voldoet.

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#3 Bericht door Okie » zaterdag 13 augustus 2005, 12:06

het eerste deel van je vakantie zal je weinig problemen hebben voor het vinden van een hotel/guesthouse. Tegen de kerst en nieuwjaar zou ik persoonlijk hotels of guesthouses gaan reserveren vooral in toeristen centra(eilanden, BKK, Chiang Mai/Rai en de kust streken) zal het erg moeilijk worden. Let op de walk in prijzen van hotels liggen vaak veel hoger dan de internet prijzen die je online kan krijgen.

Denk dat het overbodig is,omdat je ook naar Laos gaat misschien, maar denk eventueel aan een Visum.

Veel plezier
Okie

AnnekeV

#4 Bericht door AnnekeV » zaterdag 13 augustus 2005, 15:48

Bedankt voor jullie snelle reactie!
En Okie, had idd al gedacht aan het visum, vandaar ook even de oversteek naar Laos want ik had begrepen dat wanneer je weer terug de grens naar Thailand oversteekt opnieuw 30 dagen hebt.
Weten jullie toevallig nog een leuk guesthouse (tussen de 300 en 500 bath) op Ko Chang? Ben van plan daar m'n laatste dagen te slijten!

Gr. Anneke

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#5 Bericht door Edje » zaterdag 13 augustus 2005, 17:15

AnnekeV schreef:Bedankt voor jullie snelle reactie!
En Okie, had idd al gedacht aan het visum, vandaar ook even de oversteek naar Laos want ik had begrepen dat wanneer je weer terug de grens naar Thailand oversteekt opnieuw 30 dagen hebt.
Weten jullie toevallig nog een leuk guesthouse (tussen de 300 en 500 bath) op Ko Chang? Ben van plan daar m'n laatste dagen te slijten!

Gr. Anneke
Eind december is er geen LEUK guesthouse te krijgen voor 300/500 bath.
Groetjes; Edje

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#6 Bericht door stevenl » zondag 14 augustus 2005, 06:26

Er zijn hotels die werken met reserveringen, e hotels/guesthouses waar je niet kunt reserveren. Het spreekt voor zich, dat die laatste nog wel plaats hebben, als je er vroeg genoeg bij bent tenminste.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”