Aanschaf onroerend goed / Internet bankieren

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

Aanschaf onroerend goed / Internet bankieren

#1 Bericht door PaulV » vrijdag 12 augustus 2005, 13:04

i.v.m. de aankoop van een huis in Thailand o.b.v. een Limited als kopende partij heb ik de volgende vraag.
Uit naam van de Limited wil ik betalingen kunnen laten verrichten vanuit Nederland (GW&L rekeningen in de periode dat we zelf in NL zitten). Hiervoor stel ik mij voor dat ik daarvoor een bankaccount nodig heb met internet faciliteiten om transacties te kunnen verrichten.

Wie heeft hier kennis van:
Welke banken faciliteren Internet bankieren voor zakelijke transacties vanuit een bedrijf.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » vrijdag 12 augustus 2005, 14:53

In Thailand kan je ook internetbankieren, maar de meeste aansluitingen zijn een stuk langzamer dan wat we hier in Nederland gewend zijn.
Ik heb zelf bij de Siam Commercial Bank een aantal rekeningen lopen, daar is het internetbankieren gratis (zelfs voor een farang).
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#3 Bericht door PaulV » zondag 14 augustus 2005, 20:18

Hallo Dirk,

Kan dat zowel voor prive als voor zakelijke banktransacties (rekeningnummer op bedrijfsaccount).

groet,
Paul

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#4 Bericht door dirk » zondag 14 augustus 2005, 20:47

De rekeningen die ik in Thailand heb zijn alle priverekeningen.
Voor de rekening van het internetbankieren van de Siam Commercial Bank kan ik ook vanuit Nederland inloggen.
Ik neem aan dat je het ook voor zakelijke transacties kan doen. Er zijn wel restricties voor de bedragen die je kan/mag overmaken.
Voor meer info kan je ook de website van hun bekijken, stuur eens een email. Ze zullen je als farang heel graag als klant willen hebben.

http://www.scb.co.th/eng/eng_main.shtml
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

PaulV
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 364
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 21:09
Locatie: Rosmalen
Contacteer:

#5 Bericht door PaulV » maandag 15 augustus 2005, 10:25

Dank je Willem,

Hier heb ik wat aan. Heb op hun site gekeken en contact gezocht. Zij hebben inderdaad voldoende mogelijkheden, zowel voor prive als zakelijk financieel verkeer.

groet,
Paul

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

#6 Bericht door Edje » maandag 15 augustus 2005, 17:34

Verstift schreef:Dank je Willem,

Hier heb ik wat aan. Heb op hun site gekeken en contact gezocht. Zij hebben inderdaad voldoende mogelijkheden, zowel voor prive als zakelijk financieel verkeer.

groet,
Paul
En het werkt prima.
Wij telebankieren ook al een hele tijd bij SCB, zelfs vanuit Ned. en heb nog geen problemen ondervonden. Wij hebben alleen een Privé rek. dus met zakelijk betalingsverkeer heb ik geen ervaring.
Groetjes; Edje

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”