Reis naar en in Thailand; waar het beste te boeken?

Post hier al je vragen en ervaringen.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
PK
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: woensdag 10 augustus 2005, 12:29

Reis naar en in Thailand; waar het beste te boeken?

#1 Bericht door PK » woensdag 10 augustus 2005, 12:38

In februari/maart 2006 wil ik met mijn vriend een rondreis gaan maken door Thailand. Hoe deze er precies uit gaat zien is nog niet bekend, we zijn ons druk aan het inlezen en informeren (wat natuurlijk al superleuk op zich is!).

Graag zou ik ervaringen horen over reisorganisaties; zowel goede als slechte uiteraard.

Ik heb nml. geen idee waar je het beste kan boeken (Thailandonline???).

Onze wens is om losse vlucht(en) en hotels (geen backpack hotels) te boeken.

Onze vorige reis naar Azie (West Maleisië + Borneo) hebben we zelf samengesteld en geboekt bij Fox (binnenlandse vluchten via Air Asia, super!), maar bij Fox is het helaas niet meer mogelijk om zelf je reis volledig samen te stellen.

Wie O wie helpt ons?

Martijn J
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 120
Lid geworden op: vrijdag 06 mei 2005, 10:24

#2 Bericht door Martijn J » woensdag 10 augustus 2005, 13:04

Waarom niet gewoon een vlucht boeken en verder alles zelf regelen met een of meerdere reisgidsen in de hand? Thailand lijkt me daarvoor, in alle prijsklassen, een ideaal land.
Voor hotels:
http://www.sawasdee.com
http://www.directrooms.com
en vele anderen

mirjam

#3 Bericht door mirjam » woensdag 10 augustus 2005, 16:53

Zelf kiezen wij ook voor alleen een vlucht en de rest zien we daar wel.
Het is heel goed te doen.

Je kunt ook de site van http://www.greenwoodtravel.nl/home.htm kijken en tevens boeken.
Ze zitten in Bangkok Prince palece hotel op de 14e verdieping en spreken nederlands.

Suc6 met de voorbereidingen :wink:

rocopi
Zeer veel ervaring
Zeer veel ervaring
Berichten: 141
Lid geworden op: zondag 08 mei 2005, 14:40
Locatie: Rotterdam

#4 Bericht door rocopi » woensdag 10 augustus 2005, 19:52

Je kan ook bij 333 travel boeken, regelen alles voor je en hebben een eigen kantoor in het Eastin Hotel te Bangkok.

Prettige vakantie
Altijd Vrolijk

Steven de Boer
Veel ervaring
Veel ervaring
Berichten: 72
Lid geworden op: donderdag 04 augustus 2005, 12:12
Locatie: Bangkok

#5 Bericht door Steven de Boer » vrijdag 12 augustus 2005, 04:06

PK,

Kijk ook eens voor je hotels op http://www.thailandhotel.nl

Groetjes en alvast heel veel plezier toegewenst in Thailand,

Steven

Jantra
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 220
Lid geworden op: dinsdag 28 juni 2005, 14:37
Locatie: Waar mijn huis woont en waar mijn bed slaapt

#6 Bericht door Jantra » zondag 14 augustus 2005, 16:12

Neem eens contact op met Hans Deckers, http://www.cafecrossroadstravel.com.


Wij hebben daar vorige week geslapen, het is een heel gezellig homestay, maar daarnaast organiseert Hans ook alles wat je wilt in Thailand. Ik zou in ieder geval vergelijken met de hierboven genoemde organisaties ivm prijzen. Hans pakt commissie naar Thaise begrippen en de andere vaak naar Nederlandse. Daarbij krijg je van Hans echt een reis zoals jij het wilt, dus niet zo'n voorgekauwde die al door iedereen is gedaan. Je kunt echt zelf aangeven wat je wel en niet wilt zien.


Doe hem de groeten van ons als je mailt.

Veel plezier alvast.

Willeke
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 41
Lid geworden op: vrijdag 08 juli 2005, 13:09

#7 Bericht door Willeke » dinsdag 16 augustus 2005, 15:23

333 travel regelt een hoop via Greenwood. Een beter alternatief is om rechtstreeks bij Greenwood te boeken. Dit scheelt aanzienlijk in de kosten.

Cindy

Thailandonline en Vientravel

#8 Bericht door Cindy » maandag 22 augustus 2005, 11:12

Wij zijn net terug en hebben onze 3 weekse reis via Thailand online geboekt. DIt is ons allemaal geweldig goed bevallen en het belangrijkste, niets is ons tegen gevallen. Thailandonline doet zaken met ViengTravel. Deze hebben een kantoor in Bangkok en Chiang Mai. Ik raad jullie aan bij aankomst in Bangkok hier langs te gaan en via hen de route vast te leggen. Het scheelt toch weer wat euro's omdat thailand online er niet tussen zit. Ze hebben op het kantoor in Bangkok 2 nederlanders (vraag naar Mister Mats) en regelen alles direct voor je.

Achteraf denken wij dat het allemaal in Thailand zelf goed te regelen is en dat de kosten dan lager liggen.

Verder kan ik jullie aanraden om met Thai air te gaan vliegen. Wat hebben wij 2 super vluchten met ze gehad. De tickets hebben wij via 333 travel geboekt.

Succes met de voorbereidingen.

groet

Cindy

Gast

#9 Bericht door Gast » dinsdag 30 augustus 2005, 18:03

BM air heeft wel een erg groot aanbod met mooie gidsen.Lijkt me ook wel een aanrader.

Gast

#10 Bericht door Gast » zondag 06 november 2005, 22:42

Probeer eens http://www.rowaco.co.th/rowaco.htm

Ik ben zelf de laatste 2 weken van augustus naar Thailand geweest met
De Jong Intra voor de panorama tour,die in samenwerking met Rowaco die reis organiseerde.

In de bus kregen wij te horen van de reisleiding dat je via hun ook je eigen ries kan samen stellen via hun,het scheelt je flink in je portomonee alleen de vlucht is dan duur

Ik wens jullie veel voorpret en een fijne tijd daar

Groetjes van Marleen

Jade
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: dinsdag 27 september 2005, 11:19
Locatie: Alkmaar

#11 Bericht door Jade » woensdag 09 november 2005, 20:17

Helemaal mee eens. Thailand is het land bij uitstek om alleen de vlucht de boeken en de rest van je verblijf daar te regelen. Wel een aanrader om je eerste nacht te boeken. Bespaart je een zoektocht na een lange reis.

Groot voordeel is ook dat je kan gaan en staan waar je wilt. Informatie ter plekke over de bezienswaardigheden, steden, natuurparken en eilanden is overal te verkrijgen. Genoeg toeristen en reisbureaus!

Ik heb een maand rondgereist en van te voren een route gepland om op terug te vallen, maar de route is aardig verandert gedurende de reis.

Veel plezier!!!

Gast

Harry

#12 Bericht door Gast » vrijdag 09 december 2005, 21:44

Alleen een ticket boeken + 2 nachten hotel en de rest lekker daar boeken

Okie
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 903
Lid geworden op: woensdag 20 juli 2005, 15:41
Locatie: Purmerend

#13 Bericht door Okie » zaterdag 10 december 2005, 01:48

Lekker alles daar boeken bij de plaatselike reis buros en binnenlandse vluchten boek je via internet(airasia, Nokair)

Okie

Marlie

#14 Bericht door Marlie » woensdag 28 december 2005, 17:27

thnx voor de info, ik heb gelijk ook ff meegelezen :wink:

Plaats reactie

Terug naar “Ervaringen met reisorganisaties”