gestoken door wat?

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
bianca

gestoken door wat?

#1 Bericht door bianca » dinsdag 09 augustus 2005, 10:02

Hoi,

Ik ben inmiddels 10 dagen terug van een maand rondtrekken door Thailand. Het was echt super! De laatste dagen van de vakantie hebben we doorgebracht op ko samui en ko tao.

Ik ben daar een keer gestoken door iets, denk ik, want ineens had ik een rood plekje bij mijn enkel van een cm. Ik dacht dat het een muggenbult zou worden, maar het werd zeg maar geen bult, maar bleef alleen een vlek.

De dagen erna begon het erg te jeuken als ik ermee in de zon kwam. Nu is de plek wel veranderd in een bultje, en als je goed kijkt zie je dat er een zwart puntje in zit, wat ik niet gezien heb toen het nog een rode vlek was. (maar ik kan me daarin vergissen, aangezien ik er in het begin niet zo veel aandacht aan heb geschonken)

Weet iemand wat dit is? Wat voor insect kan dit geweest zijn? (ik heb geen beest gezien of steek gevoeld) En wat kan ik er aan doen?

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Het is inmiddels bijna 3 weken geleden, dus had het dan niet al lang weg moeten zijn?

En komen er in Thailand (en op de eilanden) van die beestjes voor die onder je huid kruipen en via een buisje door je huid ademen? Overigens ben ik niet in stilstaand water geweest, alleen in zee.

Bij voorbaat dank,
Bianca

Petra
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 51
Lid geworden op: maandag 13 juni 2005, 16:32

#2 Bericht door Petra » dinsdag 09 augustus 2005, 12:31

Het lijkt me dat je hier toch beter mee naar een arts kan gaan, in plaats van op de goedbedoelde 'doktersadviezen' van mensen op het prikbord af te gaan. De arts kan er naar kijken, desnoods open maken en je verder behandelen.

Succes (en sterkte? :? )
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je hebt gedaan, dan van de dingen die je niet hebt gedaan! http://www.langevakantie.nl

Gebruikersavatar
Edje
Expat
Expat
Berichten: 2371
Lid geworden op: maandag 28 februari 2005, 19:06
Locatie: Yang Talat / Kalasin

Re: gestoken door wat?

#3 Bericht door Edje » dinsdag 09 augustus 2005, 20:07

bianca schreef:Hoi,

Ik ben inmiddels 10 dagen terug van een maand rondtrekken door Thailand. Het was echt super! De laatste dagen van de vakantie hebben we doorgebracht op ko samui en ko tao.

Ik ben daar een keer gestoken door iets, denk ik, want ineens had ik een rood plekje bij mijn enkel van een cm. Ik dacht dat het een muggenbult zou worden, maar het werd zeg maar geen bult, maar bleef alleen een vlek.

De dagen erna begon het erg te jeuken als ik ermee in de zon kwam. Nu is de plek wel veranderd in een bultje, en als je goed kijkt zie je dat er een zwart puntje in zit, wat ik niet gezien heb toen het nog een rode vlek was. (maar ik kan me daarin vergissen, aangezien ik er in het begin niet zo veel aandacht aan heb geschonken)

Weet iemand wat dit is? Wat voor insect kan dit geweest zijn? (ik heb geen beest gezien of steek gevoeld) En wat kan ik er aan doen?

Heeft iemand dit ook al eens gehad? Het is inmiddels bijna 3 weken geleden, dus had het dan niet al lang weg moeten zijn?

En komen er in Thailand (en op de eilanden) van die beestjes voor die onder je huid kruipen en via een buisje door je huid ademen? Overigens ben ik niet in stilstaand water geweest, alleen in zee.

Bij voorbaat dank,
Bianca
Zeker doen wat Petra zegt. Het zal waarschijnlijk een zandsteekvlieg zijn geweest. hierdoor ben ik ook eens op het strand gestoken en daar heb je zeker 3 mnd. plezier van. Het zijn beestjes die zich op de oppervlakte van het zand bevinden en lijken op vliegen. Of ze kunnen vliegen weet ik niet eens.
Groetjes; Edje

Teuntje

Steekwesp

#4 Bericht door Teuntje » zaterdag 01 oktober 2005, 01:19

Er vliegt in thailand een wesp met een groene kop rond, zeer agressief. Ik heb dat eens gehad en zelfs onder medische behandeling duurde het weken om eraf te komen. En het ging ook zweren. Vlug naar de doctor

Reinie
heeft ervaring
heeft ervaring
Berichten: 52
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 10:57

#5 Bericht door Reinie » zondag 02 oktober 2005, 11:39

En, Bianca? Ben je naar de dokter geweest? Hoe is het afgelopen en weet je nu wat je gestoken heeft?

Ik hoop in ieder geval dat je weer helemaal de oude bent!

Groet,

Reinie

Henk
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 2
Lid geworden op: zondag 09 oktober 2005, 06:50

#6 Bericht door Henk » zondag 09 oktober 2005, 07:00

Als je gestoken wordt,gewoon naar een plaatselijke dokter gaan.Heb ik ook gedaan en was er zo weer vanaf.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”