Aanvraag MVV op ambassade.

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Mart
Erelid
Erelid
Berichten: 7282
Lid geworden op: dinsdag 16 augustus 2005, 16:46
Locatie: Nong Hang - Kuchinarai - Kalasin

Re: Aanvraag MVV op ambassade.

#16 Bericht door Mart » donderdag 19 oktober 2006, 18:46

Edje schreef:
Isaan schreef:Hallo allemaal,

Mijn vriendin is vanmorgen naar de Ambassade in Bangkok geweest voor de afhandeling van haar, door de IND goedgekeurde MVV. Volgens de IND moest ze de volgende documenten meenemen:
- haar paspoort
- kopie van mijn paspoort
- de orginele ongehuwdverklaring
- haar orginele geboorte-akte

Ze werd echter teruggestuurd om ook nog de volgende papieren te regelen:
- haar adresregistratie
- haar scheidingspapieren
- een akte waaruit blijkt dat zij haar voornaam ooit heeft veranderd.

Dit zou de IND dan toch aan mij mee hebben moeten delen?

We zijn met deze MVV-aanvraag gestart op 30 maart 2005. Dit was voor bekend werd dat de leges verhoogd zouden worden naar € 830,--.
Na een telefoontje met de IND kreeg ik te horen dat alle lopende zaken nog het oude tatief van € 50,-- hoeven te betalen.

Zij werd vanmorgen verteld dat zij toch € 830,-- moet betalen.

Ik snap er niets meer van.

Heeft iemand hier ervaring mee ok kan iemand mij hierin adviseren?

Alvast hartelijk bedankt
Als de IND haar MVV aanvraag heeft goedgekeurt dan heb je daar een schrijven over gehad. Dit schrijven met de vermelde papieren die de IND heeft opgegeven zijn voldoende om haar MVV sticker in haar pp te verkrijgen. Als die Thaise ku...t , ze denkt dat ze Jezus himself is,achter het loket blijft zeuren dan vraag je een gesprek aan met de Consul of zijn plv. Je moet natuurlijk wel de officiele papieren bij de hand houden. Is mij op deze manier ook gelukt.
Deze opmerking is natuurlijk onzinnig.
A. Deze dame werkt op de Nederlandse Ambassade en moet haar werk doen.

Op het aanvraagformulier staat nadrukkelijk dat de Ambassade aanvullende informatie mag en kan vragen.

B. Ook onzinnig te vermelden:
Een gesprek met de Consul,

Op de Ambassade is geen Consul, wel een Ambassadeur, en die heeft echt wel iets anders te doen dan over deze zaken te praten, bovendien regels zijn regels.

Zij had inderdaad de 3 gevraagde dokumenten direct bij de aanvraag moeten overleggen, klaar uit.

Maar ja :roll: :roll:
Was het maar waar dat ....................
dat iedereen gelukkig was

poehbear
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 3
Lid geworden op: maandag 16 oktober 2006, 18:50
Locatie: Utrecht

geen 188 voor verblijfsvergunning

#17 Bericht door poehbear » donderdag 19 oktober 2006, 22:37

Hoi luidjes

Ik ben er nog niet uit over die 830 eurie wat naar mijn mening 331 is als je een nieuw gezin gaat vormen.
De 188 euro betaal je of je vriendin als er meer gezinsleden mee komen.
Dus evt haar kinderen bijvoorbeeld.
Voor de verblijfsvergunning mag je nog eens een 3 a 400 eurie neer tellen.

Ik kan me wel aardig vinden met de stellingen van Wilders.
Wat ik er van begreep wil jij in de eerste plaats de grens sluiten voor de moslim.
Liever geheel voor iedereen sluiten maar dat krijgt hij niet voor elkaar, dat zal hij er nooit door krijgen.

Wel begrijpelijk dat ze nu stappen willen ondernemen en idd als ze het niet aan banden gaan leggen, hebben we niks meer te zeggen in eigen land.
En krijg de indruk dat we al ver heen zijn.
Je ziet al hoe vijandig die gasten te keer gaan als er negatief over de moslim word gesproken.
Het zijn (nog) de kleine artikelen welke je leest in de kranten van bijvoorbeeld bedreigingen op straat.
Je durft je kinderen straks niet meer alleen op pad te sturen voor een boodschap.

Groet.

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#18 Bericht door Jim » donderdag 19 oktober 2006, 23:45

ja, en de wet inburgering buitenland is er ook alleen voor de moslims natuurlijk.

5 jaar de grens dicht voor niet westerse immigranten.. is dat nou echt zo moeilijk te begrijpen?
misschien wordt 't eens tijd om een atlas te kopen?

waarom breek je je hoofdje over de kosten van een MVV als je wilt dat de grenzen dicht moeten?

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”