1e maal alleen weg, 1e maal Azie ook

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
Jollyblaze
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2005, 02:20
Contacteer:

1e maal alleen weg, 1e maal Azie ook

#1 Bericht door Jollyblaze » donderdag 28 juli 2005, 02:54

Hallo allen!

sinds jan/feb dit jaar heb ik besloten om naar Thailand te gaan, alleen.
Ben alweer 2 jaar niet meer buiten Nederland geweest en ben het beu :-)
Ik ga ook alleen om mezelf te testen, het avontuur en onbekende opzoeken dus, benieuwd hoe dat zal verlopen, zie er wel tegenop, maar heb er ook onwijs zin in, beetje tegenstrijdig, maarja.

Ik vlieg op 23 nov met Cathay Pacific naar Bangkok via Hong Kong 1,5 uur stopover. Ticket heb ik reeds met reisverzekering en ann. verzekering. Vlieg met een Airbus heen en stap in HK over op een 747-400, altijd al in willen vliegen, in beiden :-)

Op 13 dec vlieg ik terug, ben dan 14 dec weer in NL.

Mijn voorlopige planning:

- aankomst BKK, direct taxi naar Pattaya, verblijf in Areca Lodge in het centrum, vlakbij het werk van iemand die ik daar ga ontmoeten (leren kennen via internet/chat en alweer 7 maanden contact mee), helaas ligt ze nu in het ziekenhuis. Verblijf in Pattaya max 5 dagen, Areca Lodge ga ik via internet boeken, lijkt me een leuk hotel, kent iemand deze?

- en daarna??? Ik denk aan Samui (Koh Pang Ngan, fullmoon?)/Phuket/Krabi, wil ook gaan sea-kayacking, lijkt me erg leuk en mooi, te ver naar het zuiden lijkt me riskant, denk aan Patani aan de oostkust, veel extremisten daar en doden lees/hoor ik
Duiken zal lastig worden met een lichte vorm van astma, beetje snorkelen dan maar

Ik twijfel nog tussen een gewone koffer of aanschaf van een backpack/rugzak, iemand tips?? Wat voor inhoud zou die moeten hebben, welke zijn goede kwaliteit etc?

Weet iemand of er basketbalpleintjes zijn in Pattaya????

Ik ben vrijgezel en heb zin om gezellig te feesten, tips voor disco's in Pattaya, wat voor muziek draaien ze daar, niet te vergelijken met hier?

Ik lees ook veel over Kathoeys en homo/bi seksuelen, zijn die wel relaxed, lees dat ze snel "irritated" kunnen raken en vijandig......

Kun je met een ABN-AMRO en postbankpas gewoon pinnen bij ATM's?
Traveller cheques advisable? Creditcard meenemen?

Ik heb hier 2 lonely planet's, een Taalgids Thai en een National Geographic reisgids, genoeg info over een en ander dus.

Pinnen kan gewoon op het vliegveld in BKK? Daar moet je toch ook nog iets betalen dacht ik gelezen te hebben.

Zullen nog wel meer vragen komen, maar dit is denk ik voorlopig even genoeg, ik ga pas over 120 dagen :-)

groeten,
Alex

stevenl
Expat
Expat
Berichten: 3909
Lid geworden op: vrijdag 29 april 2005, 12:23
Locatie: Rawai en Kata, Phuket
Contacteer:

#2 Bericht door stevenl » donderdag 28 juli 2005, 04:43

Duiken zal lastig worden met een lichte vorm van astma, beetje snorkelen dan maar
Astma is geen automatische non-indicatie meer voor duiken. Maar je hebt wel een verklaring van een arts nodig.
Dus als je echt wilt: ga naar een arts, het liefste eentje die verstand heeft van duikgeneeskunde, en laat je keuren.

ATM's: geen enkel probleem, vind je overal en zijn de makkelijkste manier om geld op te nemen. Je vindt ze zelfs op Bangkok Airport, dus je kunt al direct na aankomst geld opnemen, hoef je niet vooraf in Nederland te wisselen.

Je hoeft alleen bij vertrek vanuit Bangkok nog luchthaven belasting te betalen, momenteel 500 Baht.

Ken Pattaya niet er goed, maar neem aan dat er geen basketbal pleintjes zijn.

Veel plezier.

Jollyblaze
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2005, 02:20
Contacteer:

#3 Bericht door Jollyblaze » donderdag 28 juli 2005, 10:34

iets bekend over hooikoorts in Thailand, ik heb er in nederland van mei t/m aug last van namelijk, erg lastig, elke dag neusspray en oogdruppels gebruiken, hoop niet dat ik daar last ga krijgen

franky
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 22
Lid geworden op: donderdag 07 juli 2005, 11:20

#4 Bericht door franky » donderdag 28 juli 2005, 13:28

Bagage: ik neem altijd alleen maar handbagage mee met wat apparatuur (mp3 speler/camera etc.), toiletartikelen, medicijnen voor mijn astma en niet teveel kleding. De rest koop ik daar in Thailand; inclusief koffer voor de terugreis met mijn souveniers en kleding. Hierdoor ben ik in no-time langs immigratie op het vliegveld. :)

Katoys e.d. hoef je helemaal geen last van te hebben, je komt ze wel regelmatig tegen, ook in winkels/restaurants in de bediening.

Voor disco's/clubs kun je beter in Bangkok zitten, Manuel heeft hier ergens wat tips gegeven geloof ik. De disco's in Pattaya waar ik geweest ben vielen mij tegen. Vooral qua muziek. Hoor je het ene uur dance, dan kan er het volgende uur R&B of hip hop gedraaid worden; niet echt mijn ding. Voor dance dus naar Bangkok of Samui.

Zoals eerder vermeld, pinnen geen enkel probleem, de automaten hebben vaak een Engels en Thais menu. Credit card zou ik altijd meenemen op vakantie, maar gebruik dit alleen in noodgevallen.

Ik ken genoeg voorbeelden van vrijgezellen die naar Pattaya gingen om daar te feesten voor een week of zo, vrijwel allemaal zijn ze niet meer weg geweest van Pattaya gedurende hun reis. Laat je niet te snel verleiden door de meiden daar. Het zou zonde zijn om je eerste vakantie alleen maar in Pattaya rond te hangen, er zijn veel mooiere/interessantere lokaties in Thailand. In het zuiden bij Maleisie heb je niets te zoeken volgens mij, genoeg andere opties.

Over hooikoorts kan ik je niet veel zeggen, heb hier niet echt last van. Mijn astma was geen enkel probleem in Thailand, ging vele malen beter dan hier in NL.

Jollyblaze
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 4
Lid geworden op: donderdag 28 juli 2005, 02:20
Contacteer:

#5 Bericht door Jollyblaze » vrijdag 29 juli 2005, 00:54

thanks voor onderstaande reply Franky, lijkt me inderdaad een goed plan wat je zegt mbt bagage, maar ik ben zo iemand die altijd veel te veel meeneemt, handbagage, een soort van sporttas?zal toch best veel ingegaan zijn voor handbagage?

Ik ga dus echt geen 20 dagen in Pattaya zitteh heh, dacht om te beginnen max 5, misschien op de terugweg ook nog een paar dagen, maar dat beslis ik daar, misschien toch BKK de laatste dagen, alleen, daar zie ik echter erg tegenop, alleen......nooit gedaan, stad van miljoenen, had een beetje het idee dat ik een soort van "pleinvrees" heb, daarom ga ik ook alleen, en naar zo'n verre bestemming, get to know myself o.a. weetje, alleen jammer dat het pas op mijn 29e is....achja, enjoy life toch! or at least, try to.....

Hiphop en R&b, ok dan, mijn ding, khou wel van afwisseling.....

Groeten,

Alex

franky schreef:Bagage: ik neem altijd alleen maar handbagage mee met wat apparatuur (mp3 speler/camera etc.), toiletartikelen, medicijnen voor mijn astma en niet teveel kleding. De rest koop ik daar in Thailand; inclusief koffer voor de terugreis met mijn souveniers en kleding. Hierdoor ben ik in no-time langs immigratie op het vliegveld. :)

Katoys e.d. hoef je helemaal geen last van te hebben, je komt ze wel regelmatig tegen, ook in winkels/restaurants in de bediening.

Voor disco's/clubs kun je beter in Bangkok zitten, Manuel heeft hier ergens wat tips gegeven geloof ik. De disco's in Pattaya waar ik geweest ben vielen mij tegen. Vooral qua muziek. Hoor je het ene uur dance, dan kan er het volgende uur R&B of hip hop gedraaid worden; niet echt mijn ding. Voor dance dus naar Bangkok of Samui.

Zoals eerder vermeld, pinnen geen enkel probleem, de automaten hebben vaak een Engels en Thais menu. Credit card zou ik altijd meenemen op vakantie, maar gebruik dit alleen in noodgevallen.

Ik ken genoeg voorbeelden van vrijgezellen die naar Pattaya gingen om daar te feesten voor een week of zo, vrijwel allemaal zijn ze niet meer weg geweest van Pattaya gedurende hun reis. Laat je niet te snel verleiden door de meiden daar. Het zou zonde zijn om je eerste vakantie alleen maar in Pattaya rond te hangen, er zijn veel mooiere/interessantere lokaties in Thailand. In het zuiden bij Maleisie heb je niets te zoeken volgens mij, genoeg andere opties.

Over hooikoorts kan ik je niet veel zeggen, heb hier niet echt last van. Mijn astma was geen enkel probleem in Thailand, ging vele malen beter dan hier in NL.

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#6 Bericht door khonkaen » vrijdag 29 juli 2005, 03:52

haha , ik ging 15 jaar geleden op mijn 55ste voor het eerst alleen naar thailand met vakantie .. en woon er nu weer ruim 12 jaar...
in de taxi in bkk keek ik mijn ogen uit.. zag een dikke monnik al zwierend met een grote dikke blow op het trottoir . en dan nog al die elegante ,sierlijke meisjes..
ik voelde mij daar gelijk thuis..
ben nog 1 dag in pattaya geweest , maar dat was toen maar 1 straat met houten barretjes, vol gillende keukenmeiden en keiharde muziek..
afgelopen weekend ben ik daar weer eens geweest, en pty is veranderd in een mooie stad , met voor elk wat wils ..
ik heb in bkk en chiangmai gewoond en een paar jaar in diverse steden in isaan , 7 jaar op koh samui , en nu alweer 1 1/2 jaar in isaan

laat het thaise leven op je indringen , en bemoei je verder nergens mee..
en wordt alstublieft niet verliefd op een van de charmante bargirls..


veel plezier en laat deze vakantie de eerste zijn van nog vele volgenden




willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Manuel
Expat
Expat
Berichten: 2365
Lid geworden op: woensdag 09 februari 2005, 11:56
Locatie: Patong, Phuket
Contacteer:

#7 Bericht door Manuel » vrijdag 29 juli 2005, 06:49

Jollyblaze schreef:....misschien toch BKK de laatste dagen, alleen, daar zie ik echter erg tegenop, alleen......nooit gedaan, stad van miljoenen, had een beetje het idee dat ik een soort van "pleinvrees" heb,
Alex,
Het goede van Bangkok is dat het juist erg toegankelijk is voor toeristen, zelfs als je een eerste keer hier komt. Dit komt omdat alle 'westerse' benodigdheden hier erg makkelijk te vinden zijn. ook zijn er vele hotels, alle soorten restaurants en vele plaatsen waar je andere buitenlanders kan ontmoeten. (Ook een kwalitatief 'beter' nacht leven...)

Mijn aanbeveling is om eerst een paar dagen in Bangkok rond te brengen en daarna naar Pattaya te gaan. Denk dat je een betere eerste indruk van het land kan krijgen in Bangkok dan in Pattaya. Anderen zullen het hier niet mee eens zijn maar geheel mijn mening.

In ieder geval, veel plezier!!!

Skatja
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 6
Lid geworden op: donderdag 08 september 2005, 06:45

Bangkok/Pattaya

#8 Bericht door Skatja » donderdag 08 september 2005, 23:08

Alex, 1 x Thailand, altijd Thailand. Ik kom al sinds 1992 in Thailand en zie vooral in Bangkok vele veranderingen plaatsvinden in de goede zin van het woord. Voordat je naar Pattaya gaat, eerst paar dagen in Bangkok rondhangen. Pattaya leuke stad, vele bars en clubs. Hele batterijen! Voor beetje rust ga je naar Hua Hin.

Niet teveel bagage meenemen, je draagt ze toch niet. Alles is te koop daar voor weinig geld.

Ben er in aug geweest 2 weken en in oktober ga ik nog effe voor een week om er te winkelen.

Pinnen is geen probleem. Vergeet niet dat je eerst je geld krijgt en dan je pas. In Ned krijg je eerst je pas en dan je geld.

Veel plezier.

Gast

#9 Bericht door Gast » vrijdag 09 september 2005, 15:10

Manuel schreef:
Jollyblaze schreef:....misschien toch BKK de laatste dagen, alleen, daar zie ik echter erg tegenop, alleen......nooit gedaan, stad van miljoenen, had een beetje het idee dat ik een soort van "pleinvrees" heb,
Alex,
Het goede van Bangkok is dat het juist erg toegankelijk is voor toeristen, zelfs als je een eerste keer hier komt. Dit komt omdat alle 'westerse' benodigdheden hier erg makkelijk te vinden zijn. ook zijn er vele hotels, alle soorten restaurants en vele plaatsen waar je andere buitenlanders kan ontmoeten. (Ook een kwalitatief 'beter' nacht leven...)

Mijn aanbeveling is om eerst een paar dagen in Bangkok rond te brengen en daarna naar Pattaya te gaan. Denk dat je een betere eerste indruk van het land kan krijgen in Bangkok dan in Pattaya. Anderen zullen het hier niet mee eens zijn maar geheel mijn mening.

In ieder geval, veel plezier!!!
Ik kan beamen dat het als eerste keer beter is eerst enkele dagen in Bangkok te vertoeven; Van daar uit kan je enkele excursies doen en als je als vrijgezel direct naar Pattya gaat ga je niet veel anders doen dan bij de 'meisjes te zitten en u moeten haasten om op tijd uw vlucht terug te halen; Je mag zo lelijk zijn als wat, in Pattaya vind je na enkele minuten gegarandeerd Thaise schonen die u de nodige aandacht zullen geven die je hier waarschijnlijk mist.

Eric
kenner
kenner
Berichten: 111
Lid geworden op: woensdag 07 september 2005, 17:11
Locatie: Amsterdam, Bangkok

#10 Bericht door Eric » zaterdag 10 september 2005, 16:34

Eerste keer Thailand, meteen grootse plannen! Gewoon doen!

Ik ga altijd alleen, en heb daardoor heel wat vrienden gemaakt, die ik anders nu niet zou hebben. Thailand is een uitstekend land om alleen naar toe te reizen. Begin wel een paar dagen met BKK.

Als je van feesten houdt zit je op koh Samui ieder geval goed.

Rugzak! Alleen het meest noodzakelijke meenemen, laat te dikke kleding thuis, heb je daar niet nodig. wordt er s'nachts ook niet koud.
Zeker geen koffer meenemen, die wordt knap irritant.

Abn/Amro en giro-passen werken overal, maar neem niet te grote bedragen op (diefstal). Een Thai verdient gemiddeld 4 à 5000 bath per maand, dus als je 10000 opneemt, loop je vrolijk met 2 maandsalarissen rond.

roel

#11 Bericht door roel » zaterdag 17 september 2005, 10:12

Hey alex, ik ben zelf vorig jaar in thailand geweest. Het mooie van zulke reizen is dat je nooit van tevoren kunt plannen waar en wanneer je ergens bent. Je komt altijd wle mensen tegen die je weer een andere stad adviseren. Ik geloof dat je niet voor het land gaat maar echt puur voor het stappen. Een beetje sonde is het wel want het is een prachtig land waar je echt veel mooie herinneringen aan kunt overhouden. Voor het noorden... Maja, dat ga je niet doen. Ik zefl ben de laatste paar dagen naar koh samui, koh pangang en koh tao geweest. Deze eilandjes liggen naast elkaar en zijn zeer toeristisch ingesteld. Er wordt zelf nederlands gepraat!

Houdt ook rekening met een jetlack. Er is toch 6 uur tijdsverschil waar je rekening mee moet houden. Ik zelf heb een hekel aan bangkok. Het stink, is druk, te toeristisch en geen aardige mensen. Ik ben er een dag gebleven en meteen weggegaan naar Ayutthaya. Als je dagen over hebt.... Ga naar Cambodja en/of vietnam. Zeer mooi ook!\

Roel

Gast

#12 Bericht door Gast » zaterdag 01 oktober 2005, 11:28

Jollyblaze,

ik ben januari 2004 voor het eerst naar Thailand geweest,voor sport ( muay thai) en daarom (te) lang in Bangkok blijven hangen,daarna naar Pattaya en daar kom je niet meer weg!
Einde van hetzelfde jaar was ik weer in Thailand,en alweer(sport) lang in Bangkok en daarna Pattaya.
December 2005 ga ik weer,Bangkok,Hua Hin,Phuket en dan pas Pattaya is de planning.
Mijn ervaring is inderdaad 1x Thailand altijd Thailand,het is als een war
me deken...de sfeer is relaxed,veilig ( behalve het verkeer dan) en vriendelijk.
Thailand is veel hygienischer en moderner dan veel mensen denken en het zal je dan ook aan niets ontbreken ( voorbeeld,op bijan elka straathoek is een apotheek waar je geneesmiddelen gewoon zonder recept kunt verkrijgen).
Ik wens je heel veel plezier!

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”