erkenning ongeboren vrucht

Post hier al je vragen voor Visa voor Nederland.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
mexy22
komt net kijken
komt net kijken
Berichten: 1
Lid geworden op: maandag 25 juli 2005, 16:33

erkenning ongeboren vrucht

#1 Bericht door mexy22 » maandag 25 juli 2005, 16:54

mijn broertje heeft al 3 jaar een Thaise vriendin. ze is nu bijna 8 maanden zwanger, dus naar nederland komen vliegen lukt niet meer.
nu is ons verteld dat je een ongeboren vrucht erkenning kan doen, zodat het kind de Ned. nationaliteit krijgt. maar natuurlijk komen daar de nodige papierzaken bij kijken.
Kan iemand mij precies vertellen hoe die legalisatie gaat en hoelang dat dat duurt.
Verder heeft hij de volgende papieren: Int. ongehuwdheids-akte, Int. Geboorte-akte, paspoort. Zij: paspoort,ongehuwdheids-akte, blauwe-boekje (= familiregistratie-boek). Deze laatste 2 moeten worden gelegaliseerd worden!!!!!! Ook moet er een brief in het engels geschreven worden aan de Ministerie van buitenlaandse zaken van Thailand, dat vader en moeder het eens zijn met de achternaam van het kind....

Wie kan mij verder helpen???? Of heeft Tips?????

mexy :D [/quote][/list][/code]

Gebruikersavatar
dirk
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 707
Lid geworden op: maandag 30 mei 2005, 16:56
Locatie: Phayao
Contacteer:

#2 Bericht door dirk » maandag 25 juli 2005, 17:42

Onze kinderen waren al geboren toen wij gingen trouwen. Maar zij had al een Nederlands visa, zo dat was geen probleem verder. Ik ben gewoon de kinderen gaan aangeven op het stadhuis hier in Nederland.
Zo te lezen is er al info opgevraagd. Van ieder Thais papiertje heeft die de Nederlandse ambassade nodig heeft moet ook naar Engels of naar het Nederlands vertaald worden. Zoek wel een erkende vertaler op, anders kan je het nog een keer laten vertalen.
In de tijd dat mijn vrouw naar Nederland kwam (1986) en nu, is er aardig wat veranderd met de papierwinkel. Ik laat wel eens schoonfamilie overkomen voor een vakantie (geen probleem, zo geregeld), maar een zwangere vriendin is even een andere zaak. Als je een uitkering hebt, kan ze niet eens hier naar Nederland komen, al ben je getrouwd en heb je het kind erkend.
Laat je goed voorlichten, en als je niet zeker van het kind bent laat een DNA-test doen.
Je zal de eerste en de laatste niet zijn die in een (kind)val trapt. Dat is zeggen dat je zwanger bent, maar het niet bent.
Bereid je maar voor op een papierwinkel.
Veel sterkte,
Dirk.
Als we ooit terug in de tijd kunnen reizen, waarom worden we dan nog niet bezocht door mensen uit de toekomst?

Gebruikersavatar
Ben
Expat
Expat
Berichten: 6487
Lid geworden op: zondag 01 mei 2005, 15:44
Locatie: Bangkok

#3 Bericht door Ben » maandag 30 oktober 2006, 03:25

Binnenland

zo 29 okt 2006, 22:35
'Baby moet land uit'
GELDROP - Een vijf maanden oude baby van een echtpaar uit Geldrop moet binnen 28 dagen het land uit. Volgens de Immigratie en Naturalisatiedienst (IND) kan het kindje niet hier blijven omdat de vader haar niet heeft erkend, nog voordat ze geboren was.

tony

binnenland.

#4 Bericht door tony » maandag 30 oktober 2006, 09:01

Ze zeggen wel eens dat er buraucratie heerst in thailand............
MAAR WAT DENK JE VAN NEDERLAND !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik heb 2 kinderen met mijn thaise vrouw. onze eerste is geboren in 2002 heb ik erkend pas toen ze geboren was, en aangegeven tegelijkertijd.
dit was toen geen probleem.! in 2004 is ons 2e kindje geboren,toen ik het ging aangeven en erkennen kreeg ik te horen,dat hij thai was ik begreep dit ook niet........Ik had ook de vrucht moeten erkennen....maar dit is dus bij mijn eerste kind geen probleem geweest ! Ze zijden mij dat dit in 2004 verandert is,Maar mijn eerste kind staat toch ook geregistreerd bij de gemeente...waarom sturen ze dan niet een brief met daarin de vermelding dat zoiets verrandert !! Dit was voor ons toch erg interessant ! Zo heb ik dus een kind met de thai nationaaliteit en een kind met de NL nationaaliteit. Voor het 2e kind heb ik dus een verblijfs vergunning moeten regelen....En de nodige leges moeten betalen...Buraucratie NL !!! Maar als ik aantoon dat mijn kind 3 jaar in NL woont krijgt hij de NL nationaliteit !!! of dit moet weer verrandert zijn !!! :!:

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

#5 Bericht door Jim » maandag 30 oktober 2006, 09:07

> Wie kan mij verder helpen???? Of heeft Tips?????

je broer kan het beste even naar 't gemeentehuis gaan/bellen en de situatie daar uitleggen.
die kunnen precies zeggen wat hij moet doen.

laat 'm wel opschieten want als het kind eenmaal geboren is wordt het een hoop gedoe (en dat is een understatement)

Gebruikersavatar
Jim
Volwaardig lid
Volwaardig lid
Berichten: 6941
Lid geworden op: zaterdag 21 mei 2005, 08:49
Locatie: Planet Earth

Re: binnenland.

#6 Bericht door Jim » maandag 30 oktober 2006, 09:11

tony schreef: Maar als ik aantoon dat mijn kind 3 jaar in NL woont krijgt hij de NL nationaliteit !!!
dan moet hij wel eerst slagen voor de WIN ;)
kan hij het wilhelmus al zingen? dat is geloof ik ook verplicht :D

Plaats reactie

Terug naar “Visa Nederland”