heel veel vragen over emigreren

Alles, en dan ook echt alles wat je wilt weten/vragen over thailand.
Moderators: Chang, Patriot, Broom

Moderator: Loempia

Plaats reactie
Bericht
Auteur
myndag

heel veel vragen over emigreren

#1 Bericht door myndag » maandag 25 juli 2005, 13:59

Hallo en alvast bedankt voor het lezen :D

We hadden via internet een mooi huis gezien in thailand
We werden erg nieuwsgierig en zitten er echt aan te denken om er heen te gaan wonen.
Maar hoe gaat het allemaal in zijn werk?
Waar moet je beginnen wie moet je inschakelen?
Maar hoe gaat het daar met werk zoeken
ik werk in de zorg en mijn vriend is lasser of is het beter om zelf wat op te zetten?
Hoeveel verdien je ongeveer in de maand wat zijn beetje de salarissen?
Heb eigenlijk heel veel vragen heeft iemand paar sites waar het allemaal duidelijk is uitgelegd en zo
Want hoe gaat dat als we hier mijn huis verkopen en daar een weer kopen waar heb je je hypotheek hier of daar zo allemaal van zulk soort vragen eigenlijk

Alvast bedankt voor alles
:P

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#2 Bericht door khonkaen » maandag 25 juli 2005, 15:06

even wat algemene zaken

in feite kan je niet emigreren naar thailand
je kan er ook niet werken
je kan ook geen huis kopen , wel leasen of via een company
als je boven 50 bent, kan je met een non immigrant 0 visa een jaarvisum aanvragen .. de voorwaarden hiervoor zijn een aantoonbaar inkomen van 65.000thb/mnd of een thaise bankrekening van 800.000thb
met 2.000.000thb op de bank kan je zelf een bedrijfje oprichten , zoals een bar of een restaurant , je krijgt dan ook een werkvergunning , maar
je bent verplicht minimaal 4 thai in dienst te nemen..

ga anders met je vragen naar het thai consulate in amsterdam
die spreken nederlands en kunnen je uitgebreid informeren ..



willem,nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

Kwai
kenner
kenner
Berichten: 108
Lid geworden op: zaterdag 05 februari 2005, 22:42

#3 Bericht door Kwai » maandag 25 juli 2005, 16:18

Rook maar eens niet zo veel Willem

Is slecht voor je gezondheid :?:

Ik zie je constant roken


Het niet rokende Buffeltje :lol:

T.

De broekriem

#4 Bericht door T. » maandag 25 juli 2005, 19:52

J die moet je dan wel aanhalen. Werken in de gezondheid, verpleegster? Kan je denk ik wel 20,000 krijgen (Thai doen het voor 8000) per maand. Lassers, afgezien van gecertificeerde foto lassers, ook zo iets (10.000) baht en het wemelt van de "bakkers"op dit gebied. Ik denk dat verpleegster zelf een beschermt beroep is en dat je er geen werkvergunning voor krijgt. Werkvergunning is aan minimum loon verbonden wat een stukk hoger ligt dan wat je voor dit soort beroepen kan krijgen. Het op je lauweren gaan rusten in Thailand is een veel beter idee, niet waar Willum?

khonkaen
Erelid
Erelid
Berichten: 1647
Lid geworden op: dinsdag 22 februari 2005, 08:53
Locatie: amphur muang---- khonkaen

#5 Bericht door khonkaen » dinsdag 26 juli 2005, 02:45

geld speelt een grote rol in thailand .. dus je bent welkom als je geld hebt..
je kan eventueel wel werken in thailand als je iets kan , wat de thai niet kunnen..
uitgezonden worden door een multinational , als heineken of unilever hoort ook tot de mogelijkheden
in de nabije toekomst is er werk voor 10.000 engelse leraren ..
de vereisten zijn doctoraal in de engelse taal..
de lonen zijn laag voor de gewone man/vrouw 4-8000/mnd
wij betalen voor onze huishoudster , die intern is, 3000thb /mnd

ik heb het makkelijk , ben gepensionneerd heb een goed belastingvrij inkomen , waar wij in alle tevredenheid van kunnen leven en sparen
ben met een thaise getrouwd, wat ook zijn voordelen heeft ..
zij kan huizen kopen , hypotheken krijgen en uiteraard beheerst zij de thaise taal in woord en geschrift..
zij heeft zelf nog wat bedrijfjes , waar zij ook nog wat mee verdient..



willem, nederthai
niets is perfect en niets is blijvend

wiljan

wonen en werken in Thai

#6 Bericht door wiljan » vrijdag 12 augustus 2005, 10:22

Het klopt dat werken daar als verpleegster of lasser niet kan. Idd beschermde beroepen die de Thai zelf doet. Dat kun je dus vergeten. Ik ben zelf ook getrouwd met een Thaise en zit volop in de regelgeving vwb huis bouwen en werken. Leraar Engels is een goede optie en ook zonder "degree" is er genoeg te doen. Maar je moet de ditjes en datjes kennen. Ik ken ze! Wil je weten hoe dit in elkaar zit? Maar waar het opneer komt is dat je als 2 Hollanders daar niks kunt kopen en niet werken. Wel met tussenkomst van een Thai maar niks rechtstreeks op jullie naam. Toch moet je jezelf hierdoor niet laten afschrikken in het verwezenlijken van een mogelijke droom. Ik kan hier een boek over schrijven en als je de hobbels eenmaal overwint heb je een pracht leven. Ik ben zelf 46 jaar en heb 2 dochters. Ik ben aan het bouwen in Patthalung. Gr Wiljan.

Plaats reactie

Terug naar “Diversen”